• PD1984

IVF 2015 Mars - April

TessOphira skrev 2015-03-22 20:48:31 följande:

Vad roligt att vi går på samma klinik. Tycker dom är väldigt bra där :)

Hur länge har du tagit menopur?

Jag mår galet illa och har huvudvärk från morgon till kväll :/ har du märkt av något?

Jag har tagit menopuren från den 11 mars o hade sista sprutan igår :) tog nyss Ovitrelle sprutan (osäker på stavning)

Jag hade mest huvudvärk o är ständigt trött
  • PD1984
    Niskan15 skrev 2015-03-23 19:11:59 följande:

Hur har det gått för dig? Jag hade ÄP idag.. Fick bara ut 4 ägg. Mår piss av värken.. Blir återinföring på onsdag. Då får vi veta hur många som blev befruktade..

Jag tog precis Ovitrelle sprutan o på onsdag morgon har jag äp. De såg dock inte jätte många äggblåsor på sista VULet så jag hoppas de får ut alla dom.

Hoppas att alla äggen blir befruktade nu så du får nån till frysen :) håller tummarna för dej :)
  • PD1984
    längtar985 skrev 2015-03-25 06:01:48 följande:

Jag måste bara få berätta att efter allt kämpanade har jag blivit GRAVID!

Nu hoppas vi innerligt att bebisen vill stanna kvar i magen. Lite nervös efter 3 missfall, men nu har de bara satt in en av de bästa! Är så himla glad! Ha en underbar dag allihopa och lycka till!

Grattis :)
  • PD1984

Skulle haft insättning idag men nu ringde kliniken o 1 ägg av 8 stycken hade blivit befruktat o de vill odla vidare till måndag :( känns sådär nu.. de ville även att jag skulle börja med lutinusen ikväll, varför då lixom?

• PD1984

Fick tråkiga besked idag, mitt blasto överlevde inte så nu får vi börja om :(

• PD1984
    Gweny skrev 2015-03-30 11:31:25 följande:

Maaalin>> välkommen in. Har också försökt i 2 år och går på sahlgrenska, jättego personal där.

PD1984>> nej, vad tråkigt att höra! Hur fort kan ni börja igen?

ak15>> Grattis, jag litar ju mer på CB än övriga test.     spännande att sen se om bägge fäst.

galenidej>> Detta är vårat första försök.

Själv känns det väldigt tveksamt här, alla möjliga tecken jag haft är helt borta och tog ett test bara för det i morse, som stirrade elakt blankt tillbaka. så känns ju lagom depp. är på ruvardag 9, men får ju ta det obligatoriska testet sen på td och ställa in oss på FET istället, vi har 5 st i frysen.

Vi får börja igen så fort mensen kommer
  • PD1984
    veraicon skrev 2015-04-01 07:47:02 följande:

Det sket sig här. Negativt test imorse på RD13. Vi har egentligen inte testdag förrän på RD21 men man vet ju liksom nu när det kommer brunt och det är negativt. Jag känner mig förbannad och ledsen på samma gång. Kan inte fatta varför det inte funkar. Denna gång trodde jag verkligen på det, långt därinne i hjärtat. Att vi nu är ett av de par som det inte har fungerat på inom 3 försök känns jäkligt tungt. Kommer det någonsin att lyckas?!

Elfia - vi bor i Stockholm och har gått på Fertilitetscentrum. Tror vi ska byta klinik både för att få en färsk start och för att det känns som att det har varit så många inblandade där. Lite rörigt. Har någon här inne gått på Carl von Linné i Uppsala?

Gweny - varför tror du att det är kört för er del?

Jag går i Uppsala! Jätte bra personal o jätte trevliga. Man blir väl omhändertagen :)
  • PD1984
    veraicon skrev 2015-04-01 19:51:58 följande:

PD1984 och TessOphira berätta mer om CvL-klinken!

Får man träffa samma läkare varje gång?

Jobbar de helger om det behövs?

Odlar de alltid 5 dagar eller kan de frysa in efter 3-4 dagar också?

Känns det som att de lyssnar på en och är villiga att "exprimentera" lite? Med det menar jag, "typ vi testar kortison på dig eftersom det kan vara så att din kropp stöter bort äggen" eller eftersom "du betalar själv får du välja om du vill sätta tillbaka 2 embryon". Det sistnämnda kanske är svårt för er att svara på men vad får ni för vibbar?

Jag har bara träffat samma läkare än så länge men kan ändras till nästa gång :)

Jag fick odla i 5 dagar men det överlevde inte sin utveckling iaf tyvärr. Men det är oftast 2 dagars på CvL
  • PD1984

Efterlängtad mens idag men mensvärk från helvetet :/ så nu är det dags för omgång nr 2 börjar med spray den 24 april. Känns väldigt långt bort men förhoppningsvis är man snart där :) beräknat äp vecka 22

• PD1984
    Gweny skrev 2015-04-04 15:37:11 följande:

Hoppas allt då går som planerat! Hoppas själv på vårt första FET som planeras i maj.

Tråkigt att höra att det inte gick vägen den här gången för dej. Nu håller vi tummarna för oss i maj och att det fäster o visar ett stort fint plus :)
  • PD1984
    GrukanGrace skrev 2015-04-08 22:36:38 följande:

Hej vänner

Inne på 6 ruvningen nu.

Hoppas verkligen. Satte tillbaka 2st tredagars I förrgår (tis) som var "grymt" fina de fick betyg 12 av 10 sa de.

Skulle vara såååååå roligt om det äntligen gick. Allt ser så bra ut varje gång.

Kram

Hur kommer det sig att du fick två tillbaka? Fick du välja det?
  • PD1984
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-16 15:19:27 följande:

Hej!

Hoppar in här. Amanda heter jag. Har en dotter sedan tidigare. Nu när vi försökte med barn nr två fick jag utomkvedshavandeskap så de plockade bort min äggledare. Den andra är det stopp i. Jag har alltså ingen möjlighet till graviditet utan IVF. Vi har precis kört igång med vårt första IVF-försök (Långa protokollet) på Carl Von Linné. Jag har varit på första ultraljudet och förväntas göra det andra imorgon. Då får jag även besked om/när äggplock kommer att ske. 

Nervös, spend och pirrig på samma gång :) Fler som jag där ute som inte har någon PCO eller Endometrios utan "bara" trasiga ledare?

Fler som går på Carl Von Linné och kör långa protokollet?

Hej!

Jag har haft 3 utomkvedes o har inga ledare kvar alls. Jag går oxå på CLV och ska påbörja min andra omgång nästa vecka med nässpray. Har planerat ÄP v 22

Lycka till :)
  • PD1984
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-17 12:02:05 följande:

PD1984 - 

Men oj fyyy stackare, tre stycken! Hur otur får man ha? :( hur var det? Vad trodde de utomkveden berodde på? Mycket ont? Mått väldigt dåligt?

Jag tycker det var jättetufft. 

Vad gick fel på första ivfen? Hur snabbt inpå een ivf får man köra igång igen?Lycka till nu!

Den första jag fick slutade med akut operation, ledaren sprack o jag fick över 2 liter blod i magen så det handlade om liv eller död tydligen. Va ju inte så medveten just då men nu i efterhand så känns det helt sjukt. De andra två kände jag av smärtan så då åkte jag in direkt o det visade ett X. Men vad det berodde på vet jag inte. Har aldrig haft en sådan smärta som jag fick på första X:et, va verkligen olidligt! Men idag känns det ju som mest. När man längtar så mycket efter ett barn så måste man gå igenom denna känslosamma berg o dalbanan. Visst va det tufft men jag är så hård mot mej själv så jag har inte riktigt mått dåligt. Det är mer folk runt omkring mej som har varit ledsen för min skull. Men känner nu själv efter den första IVFen att det är inte långt ifrån att knäckas totalt. Så jag hoppas innerligt att det tar sej den här gången så man kan få koncentrera sej o må bra o känna ÄNTLIGEN :)

Jag fick bara ett befruktat ägg utav åtta stycken. Men det ägget ville inte dela sej ordentligt så jag fick aldrig tillbaka nått :/ så denna gång blir det ICSI för våran del och hoppas på att det delar sej som det ska. Jag fick starta direkt efter mensen på min andra omgång.

Lycka till själv :)
  • PD1984

Då va dagen D här och omgång 2 är igång! :) undra hur många gånger man ska nysa nu efter man har sprayat hehe

• PD1984
    Längtan 34 skrev 2015-04-26 10:43:07 följande:

Efter gårdagens humörsvängningar och spänningar i magen kände jag att det var dags att testa trots att testdag inte är förrän på torsdag. Har känt att kroppen varit annorlunda, speciellt det här med den eviga hungern och molvärken :). Jag tjuvtestade alltså i morse och detta blev resultatet :D!! Känns underbart och nu hoppas jag bara att den lille bönan stannar kvar och växer sig stark <3!!

Håller verkligen tummarna för oss alla! Detta året ska  bli ett bra år :)!

Grattis :)
  • PD1984

Grattis

MålaMittHjärta skrev 2015-04-28 14:33:43 följande:

Idag var det dags för testdag och blev helt förvånad att det var positivt! Var så inställd på ett tråkigt besked men istället blev ett ett 

Har inte riktigt hunnit att smälta nyheten men ser ut som 2015 blir ett bra år trots allt :D

Svar på tråden IVF 2015 Mars - April