• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Tack ska ni ha, behövs!

väntar2015>> Då måste det ju helt enkelt lyckas nu för er!
    hoppas det blir bättre med din klåda med.

• Gweny
    Var på vul idag. Dem såg 14 äggblåsor som var mellan 12-15 mm. 
    så blir ett nytt VUL på måndag och nu fortsätta med sprutorna och samma dos. (150)

Har tur att jag är ledig från jobbet idag och måndag på schemat Iallafall. Så blir mer väntan nu, men skönt dem växer iallafall. 
  • Gweny
    fjälltjej skrev 2015-03-14 11:32:26 följande:

Jag är på mitt första IVF-försöket. Jag har haft ultral nu i vecka och på onsdag ska det bli äggplockning.. o det är jag shit rädd!!

Hur stora var dina äggblåsor vid vul?

Närmar sig för 1a äp för mig med, nervöst. Vi får be om extra lugnande och smärtlindring.
  • Gweny

Mina 14 äggblåsor har växt på sig och det kommer bli ÄP på Torsdag! Vad nervös jag är nu... hur äp ska gå och om det gör ont, sen om allt kommer gå bra så det kan bli återföring till helgen! håll tummarna är ni snälla.

• Gweny
    Andje skrev 2015-03-16 11:14:33 följande:

Förresten - återföring till helgen? Jobbar de på helgerna i Uppsala? Det är ju himla bra.

Jag går på Sahlgrenska i Gbg. Men tror dem flesta kliniker kör på helger... måste dem ju nästan ha för att pricka in bäst dagar för oss väl.
  • Gweny

Så skönt era äp gick bra! När har ni insättning?

Skrev fel... var 17 st nu som växt till sig. Äp blir på lördag.

• Gweny
    Lysithea skrev 2015-03-16 14:18:42 följande:

På onsdag eftermiddag ska vi ha insättning. Hoppas de delar sig. Känns som att det är en oros moment hela tiden. 

Skoja... ny oro för varje steg!! Jättejobbigt och sen inga garantier, suck.
  • Gweny
    LHF skrev 2015-03-16 17:47:00 följande:

Mensen kom idag så här är det kört :(

Blir bara så himla ledsen och besviken!! Bara på rd5 dessutom.

Men nej vad tråkigt!!
  • Gweny
    vårblomman skrev 2015-03-17 15:22:02 följande:

Sådär ja. Nu är äggplock avklarat. Tyvärr blev det väldigt många ägg även denna gång, 35 stycken (fick 33st förra gången när jag blev överstimulerad) så nu vågar

de inte sätta tillbaka något tvådagars utan vill vänta och se om jag fortfarande mår ok på söndag för att i så fall sätta tillbaka ett femdagars. Snart blir det alla till frysen. Hoppas verkligen det går bättre denna gång, jag mådde inte alls bra sist.

Ok vad många! Hur har du mått under tiden? Ont, svullen? Hoppas dem kan sätta in ett 5-dgrs!

Imorgon är mitt ÄP, nervöst för både smärta och om det blir bra ägg.
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April