• Paujan

Kan någon hjälpa att tyda graviditetstest?

Kan någon hjälpa till att tyda detta graviditetstestet?

Vi är i BIM-6 dagar.

Vet att det är för tidigt men vill så gärna veta.

Jag ser 2 sträck. 1 av dem är diffust. Någon som kan analysera detta och ge ett resultat? Har ni erfarenhet av RFSU testen. Hjälp oss att tolka!

Jag och Min kille är som ett frågetecken.

Tack??

• Svar på tråden Kan någon hjälpa att tyda graviditetstest?
  • Flizus

Det där är ett positivt test. Är det två streck är det positivt.

• Flizus
    Vokalissan skrev 2015-02-22 22:58:47 följande:

Ser ju bra ut men ta ett till imorn bitti! Hur länge har det legat på bilden?

Varför tycker du att ts ska ta ett nytt test imorgon?
  • Paujan

Det är så väldans svagt. Samt lite flötigt.

Ska jag somna med att jag är gravid eller ej? Vågar inte tro för mycket. Har någon haft liknande erfarenhet?

Tusentack

• Flizus
    Paujan skrev 2015-02-22 23:08:42 följande:

Det är så väldans svagt. Samt lite flötigt.

Ska jag somna med att jag är gravid eller ej? Vågar inte tro för mycket. Har någon haft liknande erfarenhet?

Tusentack

Syns det på ett suddigt foto är det inget att fundera över: ja, det är ett positivt streck.

Jag har själv testat med ett testa tidigt test. Tycker att de är värdelösa. Det är lätt att komma in i missbruk av teststickor: syns strecket mer idag, måste testa igen, osv. Att själva strecket ser lite suddigt ut kan ha att göra med att det var för mycket urin på stickan.

Iaf så testade jag flera gånger och en gång var strecket borta. Det är ofta så att en väldigt tidig graviditet avbryts av kroppen, och så finns den inte mer. Skittrist. Därför tycker jag att testa tidigt är värdelöst! Men jag vet ju att det är svårt att låta bli också.

Hoppas att det går bättre för er!
  • Paujan
    Flizus skrev 2015-02-22 23:02:15 följande:

Det där är ett positivt test. Är det två streck är det positivt.

Är du säker att det är 2 plus? Kanske ett såkallat "spöksteck"
  • Flizus
    Paujan skrev 2015-02-22 23:20:19 följande:
    Är du säker att det är 2 plus? Kanske ett såkallat "spöksteck"
    Ett spökstreck är ett streck som kommer efter att testet legat och torkat. Det syns inte på ett foto! Det syns om man vrider på stickan i rätt slags ljus och kisar samtidigt - då kan en tendens av ett streck skymta. Det kallas för spökstreck för att det i princip inte syns alls.
  • Paujan
    J Hanna skrev 2015-02-22 23:21:23 följande:

Helt klart positivt!

Okej men då får vi fira! Så sjukt stort.
  • Flizus
    Paujan skrev 2015-02-22 23:24:46 följande:
    Okej men då får vi fira! Så sjukt stort.
    Grattis!
  • Paujan
    Flizus skrev 2015-02-22 23:27:18 följande:
    Grattis!
    Tack! Men fortfarande skeptisk. Det är vårt första försök!
  • Paujan
    J Hanna skrev 2015-02-22 23:21:23 följande:

Helt klart positivt!

Har du erfarenhet av liknande test? Tack för ditt svar
  • J Hanna
    Paujan skrev 2015-02-22 23:33:42 följande:
    Har du erfarenhet av liknande test? Tack för ditt svar
    Mina test såg ut sådär ett par dagar i rad innan BIM (BIM-4-2) och blev starkare för varje dag. Omkring BIM-1 gjorde jag ett digitalt som sa gravid.
  • J Hanna
    J Hanna skrev 2015-02-23 09:24:27 följande:
    Mina test såg ut sådär ett par dagar i rad innan BIM (BIM-4-2) och blev starkare för varje dag. Omkring BIM-1 gjorde jag ett digitalt som sa gravid.
    Gjorde förresten några tester redan innan BIM-4 som också visade två streck, dock ännu otydligare än ditt. Men anar man ett streck en dag så kommer det sannolikt bli starkare för varje dag. Om man inte får ett tidigt missfall vill säga. Men det får vi inte utgå från. Jag själv har BF om 5 dagar :)

Så grattis till dig!
  • Vokalissan
    Flizus skrev 2015-02-22 23:03:38 följande:

Varför tycker du att ts ska ta ett nytt test imorgon?

För att den suddiga bilden är otydlig och det skulle kunna vara nåt knas eftersom det är mer ett blur än tydligt streck. Därför, för att vara riktigt säker.
  • Camspr

Mitt såg ut så idag. Va du gravid ?

Är helt förvirrad haha

Svar på tråden Kan någon hjälpa att tyda graviditetstest?