Hur orkar ni?
Jag tror att alla nyblivna föräldrar tycker som du. Kanske inte hela tiden , men det går i perioder. Min dotter är 2 år och hon hade skrikperiod i flera timmar på kvällarna. Det började när hon var runt 2 månader. Det enda som hjälpte var att gå runt med henne. Hon tyckte om när det rörde sig. Hon ville heller inte sova i sin säng på dagarna. Det var bara att ta vagnen och gå ut på promenad varje dag i ur och skur. När vi kom hem trodde jag att jag skulle få lite egen tid, men hon vaknade nästan på en gång så fort vagnen stannade. Du kan försöka vila när din son sover. Så gjorde jag. Då fick jag lite sömn. Jag och min sambo försökte dela på nätterna, så jag fick sova ibland. Det hjälpte också. Jag pumpade ur mjölk så min sambo kunde värma den på natten. När min sambo slutade jobbet på dagarna fick han umgås med henne ett tag och jag göra andra saker. Alla barn vill ha uppmärksamhet, men i den åldern spelar det ingen roll vad ni gör. Gör saker som du tycker om. Fika med dina vänner, shoppa m.m, din som hänger bara med och vill vara där du är. Jag kan lova dig att det blir bättre. Har du ingen som kan hjälpa dig på dagarna ibland? Be om hjälp om du behöver det. Jag blev trött när jag var ensam. Vi gick på småbarnssång och babysim. Där fanns andra föräldrar att umgås med. Det kan också vara viktigt, om du orkar.