Inlägg från: tindistar |Visa alla inlägg
  • tindistar

Oro efter Kubtest

Jag förstår dig precis. Jag gjorde kub förra veckan och fick 1:174. Jag är bara 27 år. Bebisen såg perfekt ut med en nackspärr på 1.2. Det var mina blodprov som ökade risken rejält. Ska göra moderkaksprov imorgon och är så nervös.

• tindistar

[quote=74909357][quote-nick]Agentkia skrev 2015-02-23 16:33:29 följande:[/quote-nick]

Gjorde du testet privat. Jag skulle vilja göra test men är bara 34 och man ska vara över 35 för att erbjudas det här. Hur sent kan man göra det?

[/

Nej jag gjorde det via den vanlig sjukvården.jag har två stycken i släkten som har ds.

• tindistar

Moderkaksprovet idag gick inte alls bra. De stack mig 2 gånger utan att få ut några celler. De fick alltså inte ur något alls. Aå nu sitter jag här och är orolig för missfall till ingen nytta.

Fick tid till fvp om drygt 1 månad. Lång väntan. Frågan är om det är värt risken.

• tindistar

Mkp dår jag inte göra igen. Tyckte det gjorde rätt ont när de skulle skapa trycket för att få upp några celler. Tycker lyckades inte utan min moderkaka var tydligen tät då vaccumet de skapade räckte inte för att få loss något.

Vi är tveksamma till om vi ska få vidare eller inte. Jag är redan orolig över allt möjligt.

• tindistar

[quote=74916824][quote-nick]Lejonet83 skrev 2015-02-24 18:46:07 följande:[/quote-nick]

Vad ledsen och bestört jag blir av att höra detta! Får jag fråga var i landet det genomfördes? Förstår verkligen din oro och ja lång väntan till fvp!

Om jag förstår det rätt gjorde du inte kub utan mkp direkt? Som jag skrivit tidigare i tråden gjorde vi mkp efter att ha fått högsta risk på kub. Och det betydde så mkt att provet gick bra (för det är ju mkt obehagligt och mkt oro) och att vi fick bra bemötande av läkare då.

[/

Jag gjorde först kub och fick siffrorna 1:174. Hög risk med tanke på att jag bara är 27 år. Det var bara mitt blodprov som drog ner resultatet.

Detta gjordes i Lund. Ibland är moderkakan så hårt sammansatt att vacumet de skapar för att sug ut en bit vävnad inte är tillräckligt stark. Detta var det som hände i mitt fall.

Svar på tråden Oro efter Kubtest