• Anonym (vadfan?!)

Har Sandra misshandlat pojken?

Hej

Läser i dagens smålandsposten och blir förbannad. Skulle länkat till hela artikeln, men tydligen kan man inte läsa hela  på nätet(why?) så jag skriver det som står i papperstidningen istället:

Grep pojke - anmäldes själv för misshandel

Sandra anmälde pojken för kränkning efter att han ropat fula ord efter hennes minderåriga dotter. Nu är hon själv misstänkt för misshandel.

Familjen skulle cykla iväg till vänner i en annan stadsdel. När de passerade sin egen port efter att ha hämtat cyklarna i förrådet mötte de grannpojken.
    - Han skrek åt min ÅTTAÅRIGA dotter: "Jag ska knulla dig i röven". Och så skrek han samma sak åt mig. Jag stannade med cykeln och frågade honom: "vad sa du att du skulle göra?". Han svarade samma sak igen, upprepade det flera gånger. Och så ropade han "horor" till oss.
    Sandra grep då tag i pojkens skjorta och höll honom fast och sa till sin man att ringa polisen.
    - För egen del skiter jag i om han säger så, men min dotter ska inte behöva utsättas.

Pojkens familj var snabbt där och försökte förmå Sandra att släppa pojken. När polis kom till  platsen gjorde Sandra en anmälan om kränkning och ofredande av barn. Hennes man anmälde misshandel efter ett slag han fått som gjorde så att han blödde från näsan.
    Det har gått några månader sedan händelsen i början av oktober. Nu har det visat sig att det är Sandra som är misstänkt. För misshandel i och med att höll fast pojken. Sandras anmälan har resulterat i nedlagd utredning. Först för att pojken antogs vara under femton. Sedan hon påpekat att pojken visst var över femton påbörjades utredningen igen, men lades ner. Barnen vågar inte längre gå ut.
    - Innan händelsen var de ute och lekte på gården. Men min dotter är rädd nu. Nu måste jag vara med hela tiden. Varför hjälper inte polisen oss, undrar de.
    Vi har pratat om att flytta, men har inte tillräckligt med köpoäng.

Från polisens sida menar man att utredningen läggs ner eftersom det enbart hänt vid enstaka tillfälle och det inte är tillräckligt.
    Sandra har förhörts angående misshandeln och väntar på vad som händer härnäst. Trots det säger hon att hon inte skulle tveka på att gripa in igen.
    - Händer något liknande igen så håller jag fast personen tills polisen kommer. Jag skulle aldrig slå ett barn. Och det är inte roligt att vara misstänkt för misshandel som jag är nu. Men ska man inte få gripa in när något sådant här händer, var är samhället på väg då?, frågar hon sig.

------

Alltså Whaaaaaat?! Sedan när har hon misshandlat? Varför ledde inte misshandeln av Sandras man någon vart då? Det var ju misshandel! Och varför gör polisen ingenting bara för att det händer på Araby/Dalbo( jo, det gjorde det..... ).

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-23 15:08
    Sprid gärna vidare artikeln. Sådant här borde ingen kunna komma undan med!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har Sandra misshandlat pojken?
  • Anonym (vadfan?!)

puff...

• Anonym (vadfan?!)

Du som tyckte att det var misshandel, varför?

• Anonym (NN)

Det går inte att utläsa av artikeln vad som har hänt. Vad påstås Sandra ha gjort som har renderat i att man har inlett en förundersökning om misshandel? Hennes man blödde. Pojkens familj har försökt förmå henne att släppa pojken utan att lyckas. Det verkar ha hänt en hel del och genom denna kortfattade artikel får man inte tillräckligt med information för at kunna tycka det ena eller det andra avseende anmälan mot Sandra.

• Anonym (vadfan?!)
    Anonym (NN) skrev 2015-02-23 16:46:02 följande:
    Det går inte att utläsa av artikeln vad som har hänt. Vad påstås Sandra ha gjort som har renderat i att man har inlett en förundersökning om misshandel? Hennes man blödde. Pojkens familj har försökt förmå henne att släppa pojken utan att lyckas. Det verkar ha hänt en hel del och genom denna kortfattade artikel får man inte tillräckligt med information för at kunna tycka det ena eller det andra avseende anmälan mot Sandra.
    Hållit fast pojken står det ju. Det är ju verkligen misshandel...
  • Velouria

Nämen Gud, hur kan det klassas som misshandel att hålla fast någon i dennes skjorta? Lagens överdrivenhet vad gäller misshandel skrämmer mig...Jag hade absolut agerat som Sandra, dvs tagit tag om den som ofredat mig eller min familj. Jag hade även utdelat en hel del verbala smällar. Tycker inte att "pappa staten" ska omyndigförklara folk så pass mycket som de gör här i Sverige och som i Sandras fall. Isåfall får "pappa staten" utdela riktigt kännbara straff istället för att fria.

Gud!

Good thoughts-Good words-Good deeds
  • Anonym (vadfan?!)

Fattar inte varför killen inte ens fått skit för att han vill knulla en åttaåring och kallar henne hora...

• Anonym (Nejnej)

Därför det finns inget i Sverige som heter självförsvar. De som använder det straffas själv. Dessutom verkar det som om bara för att ett barn är under 15 så tror man att barnet inte alls förstår vad som är rätt och fel.. Jag vet tvååringar som vet att det inte är ok att kalla folk horor. Förstår inte varför de inte sägs något om mannens anmälan. Sandra kan ju knappast veta hur gammal pojken var, det skulle ju polisen tagit reda på när anmälan upprättades kan man ju tycka? De flesta besitter en legitimation idag och om inte annat borde det vara hyffsat lätt för polisen att ta reda på vem han är. Kling och Klang poliser? Och sen ?det hände enstaka gång?? Det gör de inte mindre till ett brott. Om jag mördar nån, ska jag gå fri då för det bara hänt en gång? Sandra borde ju dessutom kunna hävda envarsgripande, sexuellt ofredande och ofredande har både fängelse i straffskalan, däremot inte förolämpning. Men nej, under förutsättningen att allt som hänt framgår i artikeln (vilket jag inte tror) så är hon inte misshandlare.

• Anonym (Källkritik?)

Hur ska vi kunna sprida vidare artikeln när du inte länkar till den ts

Att enbart sprida vidare något som någon sagt utan att man kan kolla att det stämmer är ju vansinnigt oavsett vad ämnet är.

• Anonym (vadfan?!)
    Anonym (Källkritik?) skrev 2015-02-23 18:49:38 följande:
    Hur ska vi kunna sprida vidare artikeln när du inte länkar till den ts

Att enbart sprida vidare något som någon sagt utan att man kan kolla att det stämmer är ju vansinnigt oavsett vad ämnet är.
    Kopiera kanske...men okej: www.smp.se/vaxjo/grep-pojke-anmaldes-sjalv/
  • Anonym (Källkritik?)

Vi ska väl inte bara kopiera rent av vad en anonym människa påstår på ett nätforum  Förvånad

Det går för övrigt inte att se artikeln, man måste betala för det, så jag kan inte se alla detaljer.

Missförstå mig inte nu, jag säger inte att det inte stämmer det du påstår men man ska ladrig sprida vidare saker som man inte har fått bekräftat själv. Så jag kan inte säga något om just den här händelsen men generellt säga att det är för jävligt att samhället ibland straffar de som gör rätt och låter skyldiga gå fria. Men i dert här fallet har jag inte alla detaljer eller alla inblandades historia och inet ens tillgång till artikeln så jag kommer inte sprida vidare något jag ine kan stå för.

• Anonym (undrar)

Jag undrar vilken tidning som rapporterat detta

• Anonym (NN)
    Anonym (vadfan?!) skrev 2015-02-23 16:52:30 följande:

Hållit fast pojken står det ju. Det är ju verkligen misshandel...

Om du anser att hålla fast i någons klädesplagg faller in under brottet misshandel bör du nog läsa rekvisiten för misshandel en gång till.
  • fluu
    Anonym (undrar) skrev 2015-02-23 22:14:57 följande:
    Jag undrar vilken tidning som rapporterat detta
    Smålandsposten står det ju...

On topic: INTE misshandel!
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Kille)

Enkelt fall. Lagen säger så här.

"Om den som har begått brott, på vilket fängelse kan följa, påträffas på bar gärning eller flyende fot, får han gripas av envar. Envar får också gripa den som är efterlyst för brott. Den gripne skall skyndsamt överlämnas till närmaste polisman."

För att få gripa och hålla fast någon så måste brottet vara av den storlek så det kan ge fängelse. Att skrika till någon det som pojken gjorde är helt klart olämpligt och vara brott enligt kränkning. MEN det är inte av den storlek som ger fängelse. Alltså har man INTE rätt att hålla kvar pojken. 

Om man gör det så bryter man alltså mot lagen ovan och kan själv åka dit för det!!!

Svar på tråden Har Sandra misshandlat pojken?