Har Sandra misshandlat pojken?
Hej
Läser i dagens smålandsposten och blir förbannad. Skulle länkat till hela artikeln, men tydligen kan man inte läsa hela på nätet(why?) så jag skriver det som står i papperstidningen istället:
Grep pojke - anmäldes själv för misshandel
Sandra anmälde pojken för kränkning efter att han ropat fula ord efter hennes minderåriga dotter. Nu är hon själv misstänkt för misshandel.
Familjen skulle cykla iväg till vänner i en annan stadsdel. När de passerade sin egen port efter att ha hämtat cyklarna i förrådet mötte de grannpojken.
- Han skrek åt min ÅTTAÅRIGA dotter: "Jag ska knulla dig i röven". Och så skrek han samma sak åt mig. Jag stannade med cykeln och frågade honom: "vad sa du att du skulle göra?". Han svarade samma sak igen, upprepade det flera gånger. Och så ropade han "horor" till oss.
Sandra grep då tag i pojkens skjorta och höll honom fast och sa till sin man att ringa polisen.
- För egen del skiter jag i om han säger så, men min dotter ska inte behöva utsättas.
Pojkens familj var snabbt där och försökte förmå Sandra att släppa pojken. När polis kom till platsen gjorde Sandra en anmälan om kränkning och ofredande av barn. Hennes man anmälde misshandel efter ett slag han fått som gjorde så att han blödde från näsan.
Det har gått några månader sedan händelsen i början av oktober. Nu har det visat sig att det är Sandra som är misstänkt. För misshandel i och med att höll fast pojken. Sandras anmälan har resulterat i nedlagd utredning. Först för att pojken antogs vara under femton. Sedan hon påpekat att pojken visst var över femton påbörjades utredningen igen, men lades ner. Barnen vågar inte längre gå ut.
- Innan händelsen var de ute och lekte på gården. Men min dotter är rädd nu. Nu måste jag vara med hela tiden. Varför hjälper inte polisen oss, undrar de.
Vi har pratat om att flytta, men har inte tillräckligt med köpoäng.
Från polisens sida menar man att utredningen läggs ner eftersom det enbart hänt vid enstaka tillfälle och det inte är tillräckligt.
Sandra har förhörts angående misshandeln och väntar på vad som händer härnäst. Trots det säger hon att hon inte skulle tveka på att gripa in igen.
- Händer något liknande igen så håller jag fast personen tills polisen kommer. Jag skulle aldrig slå ett barn. Och det är inte roligt att vara misstänkt för misshandel som jag är nu. Men ska man inte få gripa in när något sådant här händer, var är samhället på väg då?, frågar hon sig.
------
Alltså Whaaaaaat?! Sedan när har hon misshandlat? Varför ledde inte misshandeln av Sandras man någon vart då? Det var ju misshandel! Och varför gör polisen ingenting bara för att det händer på Araby/Dalbo( jo, det gjorde det..... ).
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-23 15:08
Sprid gärna vidare artikeln. Sådant här borde ingen kunna komma undan med!