• emmzan

Hjälp mig med hallen!

Hej hej!

Håller på att ska tapetsera om hallen...just nu är det tre olika tapeter i den...hm..dom som bodde här före oss hade antagligen svårt att bestämma sig..

Någon som har nån bild på sin fina hall att dela med sig av? Ge mig inspiration!!!!!!

Kram //emma

• Svar på tråden Hjälp mig med hallen!
  • Zannis

Fin och fin... men vi har en i alla fall en tapet i hallen som vi är väldigt nöjda med. Den är vit med silverfärgade"vågor". Ljust och fräscht! Bilder finns i mitt galleri om du är intresserad. Hoppas ni hittar någon tapet som ni blir nöjd med!

• orzia1

Hur ser hallen ut idag? stor? mörk/ljus? vad har ni tänkt ha för inredning?

har bilder i mitt galleri dels på matrums delen med en rutig fondtapet.. o sen lite i hallen (kolla under mappen bröllop)

Den som är fri från skuld,kan kasta första stenen!
  • emmzan

Hallen är i dag lång, smal och mörk..hemsk med andra ord

Den kommer fortfarande att bli långsmal men vi ska sätta in ett fönster som släpper in ljus. Golvet är av mörk laminat av något slag. (Skall bytas till klinkers men inte än på ett tag)

Vi har Ikea´s hatthylla och skohylla Leksvik
    www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&storeId=2&langId=-11&productId=11728

www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&storeId=2&langId=-11&productId=26468

Funderar på att köpa till någon av byråerna som tillhör serien Leksvik.

• mirella2002

vi har nyligen tapetserat vår hall det blev två olika tapeter en randig o en mönstrad men det går i grått i båda. Kika gärna!

• Piri

När jag bodde ensam hade jag en lejongul tapet i min lilla fyrkantiga hall. Jag blev glad varje gång jag kom hem för den var så varm och välkomnande. Tänk på att hallen är det det första du, och alla andra, möter när de kliver över tröskeln. Välj färger och material som du blir glad och lugn av.

Tänk på förvaring!! Skulle tro att du minst av allt vill mötas av en rörig hall när du kommer hem och är trött..

Vår hall är husets gamla vardagsrum och där finns en öppen spis. Väggarna är klädda med vitmålad panel till hälften med en lila-blå list på mitten och vit strukturtapet till taket. Vi har även en röd fåtölj där man kan sitta och ta av/på sig skorna. Jag älskar att komma in där! Speciellt om sambon hunnit hem och tänt en brasa nu vintertid! Jag har tyvärr ingen bild så du får fantisera. Vi har en ganska stor hall med tanke på vad det var för rum förut. Vi har ingen förvaring i stora hallen utan den finns i lilla hallen, en passage mellan stora hallen och det rum vi har som kontor. Tyvärr medför det att alla gäster lägger sina kläder i min fina fåtölj! Trorts att vi inte lägger våra kläder där! Vet inte riktigt hur jag ska lösa det...

Lycka till!

• finemang

Haha, vi har också en liten hall, men vi gjorde den röd. Och det är så varmt att komma in i den. Samt björk möbler har vi... Det kanske var lite vågat, men den är jättemysig och fin! Har tyvärr ingen bild i bildgalleriet..

Svar på tråden Hjälp mig med hallen!