När jag bodde ensam hade jag en lejongul tapet i min lilla fyrkantiga hall. Jag blev glad varje gång jag kom hem för den var så varm och välkomnande. Tänk på att hallen är det det första du, och alla andra, möter när de kliver över tröskeln. Välj färger och material som du blir glad och lugn av.
Tänk på förvaring!! Skulle tro att du minst av allt vill mötas av en rörig hall när du kommer hem och är trött..
Vår hall är husets gamla vardagsrum och där finns en öppen spis. Väggarna är klädda med vitmålad panel till hälften med en lila-blå list på mitten och vit strukturtapet till taket. Vi har även en röd fåtölj där man kan sitta och ta av/på sig skorna. Jag älskar att komma in där! Speciellt om sambon hunnit hem och tänt en brasa nu vintertid! Jag har tyvärr ingen bild så du får fantisera. Vi har en ganska stor hall med tanke på vad det var för rum förut. Vi har ingen förvaring i stora hallen utan den finns i lilla hallen, en passage mellan stora hallen och det rum vi har som kontor. Tyvärr medför det att alla gäster lägger sina kläder i min fina fåtölj!
Trorts att vi inte lägger våra kläder där! Vet inte riktigt hur jag ska lösa det...
Lycka till!