• Anonym123123

Flickvän har tagit kokain bakom min rygg

Jag och min flickvän har varit tillsammans i snart tre år. För några veckor sedan berättade hon att hon tagit kokain ca varannan månad sedan vi träffades. Detta har skett när hon varit ute med sina vänner utan mig, med ett undantag då hon gjort det när jag varit med. Jag har noll erfarenhet av kokain och det vet hon.

Hur skulle ni tänka, jag känner mig oerhört sviken och förd bakom ljuset av henne. Hon tycker att det är en bagatell, typ som att tjuvröka för varandra.

• Svar på tråden Flickvän har tagit kokain bakom min rygg
  • Anonym (F)

Droppa henne! Tar hon kokain är det inget att satsa på!

• Petrol

Jag tycker väl personligen inte att det är nån big deal sålänge hon inte har tidigare missbrukshistorik.

men förstår samtidigt att du känner dig lite förd bakom ljuset. Som med så mkt annat är väl det bästa man kan göra att prata ordentligt om det.

• Anonym (Ex missbrukare)

Att använda kokain regelbundet är ingen bagatell. Du måste bestämma dig för om du vill ha en tjej som använder detta gift eller inte. Själv skulle jag dra med en gång! 

• Anonym (??)

Jaha?

Kan du specificera problemet lite mer ingående ?

• Anonym (Bruk)

Hon är väl inte din egendom? Skall du ha kontroll över vad hon gör när hon inte är med dig tycker du?

Sedan så får man ju se skillnaden mellan missbruk och att använda något, precis som med alkohol. I Sverige har vi ju ingen normalisering av drogbruk vilket väl är bra, men i resten av världen ses det ofta inte som särskilt dramatiskt.

Jag hade en pojkvän som berättade om sitt steroidbruk när vi varit tillsammans en tid, jag minns att jag blev chockad och rädd för hans skull men jag var aldrig i närheten av att bli arg eller att jag ville göra slut. Han använde inte mer efter det, så det var ju bra annars hade jag nog inte fortsatt med honom. Men det hade ju varit hans val i så fall, precis som det var hans val att sluta.

• Anonym (F)
    Anonym (Bruk) skrev 2015-02-24 09:21:22 följande:

Hon är väl inte din egendom? Skall du ha kontroll över vad hon gör när hon inte är med dig tycker du?

Sedan så får man ju se skillnaden mellan missbruk och att använda något, precis som med alkohol. I Sverige har vi ju ingen normalisering av drogbruk vilket väl är bra, men i resten av världen ses det ofta inte som särskilt dramatiskt.

Jag hade en pojkvän som berättade om sitt steroidbruk när vi varit tillsammans en tid, jag minns att jag blev chockad och rädd för hans skull men jag var aldrig i närheten av att bli arg eller att jag ville göra slut. Han använde inte mer efter det, så det var ju bra annars hade jag nog inte fortsatt med honom. Men det hade ju varit hans val i så fall, precis som det var hans val att sluta.

Och det borde vara TS val att inte vara ihop med en knarkare.
  • Anonym (Bruk)
    Anonym (F) skrev 2015-02-24 10:12:09 följande:

Och det borde vara TS val att inte vara ihop med en knarkare.

På vilket sätt är det inte det menar du?

Allt är inte svart eller vitt tycker jag numera när jag är 30+, saker är inte alltid enkla.
  • Petrol
    Anonym (Ex missbrukare) skrev 2015-02-24 07:22:32 följande:

Att använda kokain regelbundet är ingen bagatell. Du måste bestämma dig för om du vill ha en tjej som använder detta gift eller inte. Själv skulle jag dra med en gång! 

Regelbundet är lite luddigt beskrivet kan jag tycka. 1lina vart 14de dag i sammband  med utgång är förvisso regelbundet, men egentligen ingen större fara annat än att det kan bli trist att gå ut på krogen utan möjligen.

regelbunder som i jämt och ständigt är ju en annan femma, men så verkar ju inte fallet vara.
  • Petrol

Tillägg: Ser nu att det var mer sällan än så. Förvisso regelbundet likväl, men vääldigt sällan.

• Anonym (No Biggy)

Äsch det är väl ingen big deal?! Typ halva Sverige gör det! ;) Det har väl inget med ert förhållande att göra? Släpp det är mitt råd och njut av din tjej istället! :)

Svar på tråden Flickvän har tagit kokain bakom min rygg