jenny99 skrev 2015-02-24 11:24:41 följande:
Vår tidigare gamla katt hade några EP anfall några gånger.Men bara 3-4 gånger.Han fick det en kort period när han var 17 år,men han när han var 20 år somnade han in.Eftersom han verkade må bra i övrigt fick han inget för det,förutom att de sista åren var han nästan aldrig själv.Om jag varit du hade jag tagit katt till veterinär,kanske finns det hjälpmedel/medicin som underlättar.Nej jag hade inte avlivat i första taget,bara om det inte finns nåt att göra åt det och om katten. Verka må dåligt.
Vi var till veterinären med honom igår, de har tagit blodprover på honom och är i igång med utredning. Han är 1 år och 9 månader, mår väldigt bra i övrigt. En glad, kelig, lekfull och snäll kisse. Älskar att vara ute lika mycket som han älskar att vara inne och sova/gosa med oss. Så i övrigt är han frisk nu, han hade problem med förträngda bronker (luftrör) men fått medicin för det och mår nu bra.
Han har fått en B-vitamin spruta och ska få 2 sprutor till nu de närmsta dagarna för att se om det kan vara brist på det som utlöser anfall. Annars får man gå vidare i utredningen. Läst väldigt mycket angående kost och foder man köper till sina katter, så har beslutat mig för att börja laga egen kost till honom blandat med bra mat från djuraffär.
Så jag hoppas innerligt att det är brist på B-vitamin så han slipper anfallen. Man gör ju allt man kan för sina små älskade pälsdjur.
Vilket långt liv er kisse fick, det är alltid roligt att höra. Skönt att han mådde bra i övrigt