Anonym (Orolig) skrev 2015-02-28 22:00:55 följande:
min man är bättre på att formulera sig och prata för sig än vad jag är. Vi är lika engagerade i dotterns liv båda två.
Hennes far har inte träffat henne för att han inte vill.
Dotterns relation med hennes far är ej sund eftersom dom inte har någon relation. Det har dom inte riktigt haft under hela hennes liv.
Min man är mer pappa än hennes riktiga och min dotter har vuxit upp med min man.
Jag skulle se det som positivt om jag själv valde bort min dotter. Då skulle det ju finnas en god modersfigur för henne, eftersom jag själv misslyckats med det.
Fler frågor?
Ok
Tycker det gav lite ljus i det hela.. Man måste fråga för att få reda på något.
Givetvis är det svårt att förstå att någon kan välja bort sitt barn och helt frivilligt. Men det händer givetvis.
Men det är ganska vanligt att barn senare i livet börjar fundera i banorna att och i... varför blev jag bortvald och tänka i banorna att det berodde på dem.. Det kan leda till psykologiska besvär ända upp i vuxenålder och påverka eventuella relationer med framtida partner..
Oavsett så måste barnet kunna leva och exempelvis gå i den skola som är bra för henne. Detta kan du inte låta hindras för att du ej tar tag i saker.
Funkar ej gemensam vårdnad eller det är skadligt för barnet så är det din skyldighet att göra något åt det. Ditt föräldraansvar