• Lutetzia

Novemberbebisar 2015

Hoppar in här!

Vi plussade igår på BIM och fick en glad chock! Är i v 5(4+0) och jag har inga direkta symtom än, men lite lätt molvärk och ovanligt trött.

Vi är 32 år, bor i Stockholm och har försökt bli gravida i ca 4 år, inga barn sedan tidigare. Blev gravid förra januari men det slutade tyvärr med tidigt mf. Jag har dessutom endometrios och blev opererad för myom i höstas. Vi skulle egentligen ha börjat med ivf till våren, så det här känns bara helt fantastiskt!

• Lutetzia

Grattis till alla nya plus!

Har inga symtom än. Lite lätt molvärk bara. Men funderar massor på hur jag ska klara en stor jobbfest med 3-rätters utan att dricka. Vill ju inte berätta än och brukar annars alltid dricka vin, så de skulle märka om jag inte gjorde det. Har inte körkort så kan inte skylla på att jag ska köra.

• Lutetzia

Ja, första. Vi har försökt i ca 4 år och har ett mf bakom oss. Skulle egentligen ha börjat med ivf så det är väldigt välkommet och oväntat att spontant få ett plus! Är dock lite orolig pga tidigare mf och vågar inte riktigt ta ut glädjen fullt ut. Längtar efter första ul.

Har du känt några symtom än? Jag känner ovanligt trött och har lätt molvärk i magen.

• Lutetzia

Jvd89: bor i Stockholm. Du?

Hur resonerar ni alla kring att berätta? Jag känner inget behov av att berätta på jobbet utan vill dra ut på det så länge som möjligt, men har svårt att inte säga till närmsta familj och vänner. Kommer inte kunna hålla mig tills v 12.. :)

• Lutetzia
    Tiniii skrev 2015-03-17 19:28:58 följande:

Miamiao vi såg hjärtT redan förra veckan 6+1 men nu såg man en liten liten där man kunde urskilja armar och ben lite grann.

Den var stor som ett hallon!

Vad roligt att man kan se hjärtslag så tidigt!

Är det vanligt att man får göra vul så tidigt? Känner mig så orolig och skulle bli lugnad av att se att allt är bra.
  • Lutetzia

Bokade inskrivningssamtal hos bm hos kommer inte få komma förrän i v 9+6. Innan dess håller de ett Infomöte. De har inte heller ultraljud på mottagningen. Är det normalt?

• Lutetzia
    sjl89 skrev 2015-03-19 18:22:36 följande:
    Det är sökert olika i olika kommuner men har du fått tid för hälsosamtal eller har man det samtidigt? Där jag bor finns inte heller ul på mottagningen :)
    Det är ett gemensamt möte. Jag tycker det känns lite trist, jag känner att jag har många frågor som jag vill ta privat utan att behöva vänta till slutet av april.
  • Lutetzia
    jvd89 skrev 2015-03-19 19:03:27 följande:

I mitt fall ska jag på hälsosamtal på måndag nästa vecka, ensam med barnmorskan som jag ska ha hela graviditeten. Sen då så bokar vi in för inskrivning då man tar prover osv.

Undra varför det är så olika kommuner/städer emellan.

Det är en privat mottagning. Förutom just det som jag nämnde verkar de superbra, därför vill jag gärna gå dit ändå, men funderar på att boka ett tidigt ultraljud någon annanstans.
  • Lutetzia
    Hejhejhejilc skrev 2015-03-27 12:36:37 följande:

Ul idag, i vecka 9. Vilken häftig känsla <3 phpDsn23L89061.jpg

Grattis! Vilken härlig känsla det måste vara.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015