Inlägg från: kallemaja |Visa alla inlägg
  • kallemaja

Novemberbebisar 2015

Varför gör man heminsemination? *nyfiken*

Tiniii skrev 2015-03-19 12:10:57 följande:

Mitt tips är att vänta tills 7+ innan man gör ul om man inte har några komplikationer dvs. Om man inte ser ett hjärta så oroar det så mycket mer!

Jag vet att man vill se att det stämmer och ser bra ut!

Men stå ut????????

Vad gäller kub kan Jag kanske inte bidra med så mycket, men anser att innan 35 är det onödigt'

Jag är 29 men vi kommer inte göra det!

Måste få dela med mig lite av min glädje.. Vi är gravida efter första försöket med heminsemination. Är helt galet att det funkade! Hoppas liten vill stanna kvar bara!

Kan inre fatta att det ör sant!

• kallemaja

Åh förstår oron! Vilken vecka är du i?

Vet tyvärr inte vad 300 betyder...

glaesir skrev 2015-03-24 14:29:03 följande:

Imorse när jag steg upp och gick på toaletten upptäckte jag blod i trosorna, fick förstås panik och ringde till gyn och fick tid, men först skulle jag gå och ta ett blodprov.

När jag kom in i rummet fick jag först svar på mitt blodprov som låg på 300?

Gjorde sedan ett VUL som visade att fostret iallafall var kvar! Då han drog ut "ultraljudsstaven" var det väldigt mycket klumpar som kom med. Är nu sjukskriven 2v pga missfallsrisk... 

Var så förvirrad när jag kom in så frågade inte vad detta 300 betydde på blodprovet.. Någon annan som vet?

• kallemaja

Sista mensen....

glaesir skrev 2015-03-24 15:40:57 följande:

6+2.. Räknar de då att fostret är 6veckor + två dagar (alltså från ÄL) eller sista mensen?

• kallemaja

Usch då stackare- varför var du tvungen att avsluta?

Maja 1 skrev 2015-04-06 19:55:38 följande:

Hej jag ska till bm den 22 april. Fick hoppa över första hälsosamtalet då jag gjorde det i höstas med min förra graviditet som vi tyvärr fick avsluta i vecka 21+6. Jag blev ju gravid direkt efter igen.

• kallemaja

Vad kände du var på tok? Har du haft blödningar?

Ninni02 skrev 2015-04-10 06:11:03 följande:

Är nu inne i vecka 11. Hela helgen kände jag att nåt var på tok och ska på måndag på extra UL. Var på UL i vecka 9 och såg ett litet foster med pickande hjärta. KUB om 2 veckor. Så nu ska jag bara ta mig igenom helgen utan att fundera och oroa mig för mycket. :-/

• kallemaja

Jag kände i vecka 22 med första barnet-(moderkakan framvägg) ska bli spännande att se när man känner denna gången..

Svar på tråden Novemberbebisar 2015