• sojeal

Novemberbebisar 2015

Hejsan! Hoppar in här också, plussade i tisdags efter 2 veckor med molande mensvärk och pirrande bröst.

Har väldigt oregelbunden mens så vet inte riktigt vilken vecka jag är i. Gjorde ett clear blue digital test och enligt den är jag 2-3 veckor gången och enligt olika appar är jag mellan 6-8 veckor.

Känner mig trött och irriterad för det mesta men nu har den molande mensvärken och värken i brösten försvunnit nästan helt, kan jag ha fått missfall? Eller kommer det och går lite?

• sojeal
    Lillytroll skrev 2015-03-19 17:08:35 följande:

Grattis!

Om clearblue säger 2-3 veckor sen du blev befruktad så skulle jag gissa v4, snart 5.

Mina symtom pendlar en del. Tyckte det var jättejobbigt i början. Men nu tycker jag mest det är skönt med ssymtomfria dagar.

Brösten har verkligen vart något som pendlar, mellan att göra fruktansvärt ont, till att knappt kännas alls.

Lika med växtvärken. Så oroa dej inte.

Tack!

Jo klart det är skönt när det inte värker och brösten inte gör ont men man blir ju lite orolig och nojjig såhär i början, är min första graviditet och efter att ha försökt i över 1 år så var ju lyckan total när det äntligen blev ett plus :)

Men som sagt nojar nog mest ;)
  • sojeal
    sjl89 skrev 2015-03-19 20:08:31 följande:

Är det någon som är extremt trött? Jag har sovit 1 1/2 timma efter jobbet och ligger i sängen nu och ska sova igen! Någon som har tips mot tröttheten??:I

Jag som brukar vara en sömngångare på morgonen är ovanligt morgonpigg och sen blir jag trött vid 15-tiden och lägger mig oftast vid 21 och verkligen stensomnar direkt. Inte vanligt för att vara mig ;)

Jag har fått tips att dricka mycket vatten och hålla sockernivån jämt, går och småäter istortsett hela tiden ;)
  • sojeal

ringde till BVC idag, fick inskrivningstid 17/4, känns som det är evigheter dit ;) enligt dem gick jag in i vecka 7 idag men när jag plussade i tisdags visade provet 2-3 veckor, så vet inte riktigt vilken vecka jag är i.

När brukar det börja synas? Någon som har några referenser att gå efter? :)?

• sojeal

Det där med morgonillamåendet, jag har levt med magkatarr till och från i ca 7år så är väldigt van vid att må illa och spy på morgonen, vilket har gjort att jag knappt äter frukost längre, en kopp kaffe och lite fil i bästa fall.

men nu när man har en liten i magen att tänka på så måste man ju få i sig alla mål med mat. Är det någon som har tips på lätta och bra frukostar och mellanmål?

Har väldigt svårt att tugga saker på morgon för det gör bara att jag mår mer illa :/

• sojeal
    AnnLi skrev 2015-03-21 10:09:39 följande:

Tjoho! Vad kul att se så många novembermammor! :D För mig är det första gången och det känns smått overkligt.

Jag är i vecka 8 (7+1) och beräknad i början av november! Sedan förra veckan mår jag pyton. Har inte spytt men det känns som att jag nästan önskar att få göra det, så att illamåendet kanske försvinner...

Just nu funderar jag på det här med att berätta. Vi har berättat för våra bästa vänner men tänkte vänta några veckor till med att berätta för resten. Men alltså, det är ju nuuu man vill berätta... går inte dölja mitt mående. Funderar på att berätta för jobbarkompisar på måndag, så att de inte tror att jag går omkring och ska ha magsjuka stup i kvart.

Hur har ni gjort? :)

Vi har berättat för den närmaste familjen och några enstaka utanför som min chef som också är gravid, kunde inte hålla mig ;) och min andra kollega då vi bara är 3 st på mitt jobb och hon läser av mig direkt när det är något som hänt ;)

Annars har vi tänkt att berätta för allmänheten efter v12, eller senare till och med :)
  • sojeal

Har era matvanor ändrats sen ni blev gravida?

Jag älskar kött i vanliga fall men nu när jag är gravid mår jag bara illa av tanken att behöva tugga en köttbit, så här blir det soppor, sallader och mackor dagarna i ända :/

Svar på tråden Novemberbebisar 2015