Inlägg från: Minitokrik |Visa alla inlägg
  • Minitokrik

Novemberbebisar 2015

Hejsan! Jag är 23 år och Jag plussade med mitt första barn 4/3 och är i vecka 6 (5+3). Är beräknad till ungefär 12 november! Kommer att bli ensamstående så är väldigt rädd eftersom det är mitt första barn! Jag känner typ som mensvärk då och då! Illamående mest på kvällen och väldigt trött! Bara haft ömma bröstvårtor och dom börjat andra form. Jag hoppas verkligen att få behålla detta barn för jag har verkligen längtat efter ett eget väldigt länge! :)

• Minitokrik

Grattis allihopa! Roligt att läsa denna tråd och är roligt att se dom som är i samma vecka som jag! Jag går in i vecka 7 i morgon! Jag har börjat att må illa mycket på kvällarna och är ofta väldigt trött! Jag jobbar väldigt långa pass så är oftast trött annars också så ingen på jobbet har inte börjat misstänka något så det är skönt! Hur många har ni berättat för? Eller när tänker ni berätta för era vänner eller släkt? Jag och min tvillingsyster väntar på båda barn så det är lite spännande! :)

• Minitokrik
    MakeitHappen skrev 2015-03-20 07:54:21 följande:
    Grattis! det är bra att det inte märkt på jobbet :)
    Eftersom jag hade missfall förra gången så har jag berättat för någon enstaka på jobbet då de visste vi försökte... för familjen vill jag hålla det lite hemligt till för vill att de ska vara mer "säkert" när jag berättar.. speciellt för systers barn...  men svårt att hålla sig :D

men va roligt att ni väntar barn båda två... är ni lika gånga med  ? :)
    Nästan! Hon ska få i oktober så en månad innan men

är lite osäker på mitt datum eftersom jag hade oregelbunden mens så får se i slutet av april! Då går jag in i v.13 enligt min beräkning :)
  • Minitokrik

Vad roligt att höra allas berättelser! Ni får mig att känna mig tryggare och gladare! :) någon som haft någon liten blödning eller så? Jag haft en liten igår som märktes när jag var på toaletten och ...Ja ni vet. Men i morse så var det nästan ingenting. Läste på internet att det kunde vara en gammal liten blödning från livmodern men blev ändå väldigt nojjig så har inte kunnat sova inatt. Tyvärr får jag inte komma in och kolla så får väl vänta och se :/

• Minitokrik

Känns väldigt konstigt just nu! Man är ju fortfarande i riskzonen så man blir ju lite nojjig när man har ont i magen mer än vänligt! Känner mig alltid hungrig och väldigt illamående så allt verkar ju gå bra! Inte fått njuta så mycket att jag faktiskt är gravid eftersom det varit mycket runt om oss och det har påverkas oss väldigt mycket! Både mig och pappan. Pappan till barnet är verkligen jätte glad och stannade kvar inatt och myste med magen hela natten så det var verkligen en sådär. Shit Jag bär ett lite barn! Sitter verkligen med ett ledande nu fast jag är såå trött!! Är idag i vecka 7(6+2)

• Minitokrik
    Kgb777 skrev 2015-03-22 10:52:23 följande:

Hej! Är i v7 och det här är tredje graviditeten. Tänkte bara höra med er andra som är ungefär i samma veckor om ni har börjat kunna se det på era magar att ni är gravida? Jag tycker inte att jag ser någon skillnad, min mage var i och för sig ganska stor från början, men har för mig att jag i de andra graviditeterna kunde se ganska tidigt.

Jag tycker att jag har fått större mage och Jag är också en mage innan men när jag ligger ner så ser den mer rundare ut! :)
  • Minitokrik

Fått en tid till gyn i morgon för att se om barnet mår bra! Har fortfarande små blödningar så dom ville göra en undersökning så är riktigt nervös nu :/ någon annan som fått göra en sådan undersökning?

• Minitokrik
    mea84 skrev 2015-03-23 10:46:19 följande:
    Gjorde tidigt VUL pga tidigare mf och utomkveds. Vad tänkte du på ang undersökningen?
    Men typ vad kommer dom att göra? :p
  • Minitokrik

Okej är verkligen nervös! Vill inte att det ska visa något negativt! Ska dit vid halv nio så får väl se om jag kan sova inatt! :/

Man blir blir så glad att höra om alla graviditeter och man blir lugn att få svar på frågor som oroar en! Eftersom det är mitt första barn så är man ju lite nojjig! Ni är underbara! :)

• Minitokrik
    MakeitHappen skrev 2015-03-23 17:59:38 följande:

Ville bara säga att jag går ur denna grupp.. fick missfall inatt..
    hoppas det går bättre för er andra..

Beklagar verkligen! Hoppas du lyckas nästan gång. Förstår att det är jobbigt men fortsätt kämpa! :)
  • Minitokrik

Tråkigt att behöva skriva det här men dom hittade ingen bebis i livmodern när dom kollade igår men allt visade att jag var gravid. Doktorn såg något men kunde inte tyda om det var bebisen men något som låg utanför. Fick lämna ett prov och ska tillbaka på torsdag och ta ett igen. Visar det dubbelt av något så har jag råkat ut för Utomkvedshavandeskap. Men allt tyder på det :/

• Minitokrik

Det var inget x utan jag hade fått ett missfall som jag inte hade märkt själv men det fanns tecken på att jag varit gravid. Tråkigt men kommer inte sluta att fortsätta att få en liten :) lycka till alla och hoppas ni alla får friska små sötnosar!!

• Minitokrik
    glaesir skrev 2015-03-26 12:32:12 följande:

Som vi befarade... Idag fick vi missfall och det är så fruktansvärt :'(

Kramar <3
Svar på tråden Novemberbebisar 2015