• Marty88

Novemberbebisar 2015

Amazinglife skrev 2015-03-20 22:46:18 följande:
    Nej precis, hade jag haft lite molvärk eller stickningar hade jag inte brytt mig heller, men jag va mer ute efter om fler har stark obehaglig värk som gör att du inte kan fungera utan att ta smärtstillande.. Ja vore glad om min värk va mildare, vilket säkert är det normala :) vi är alla tjejer som är härdade med mens men mensvärk är kortare period ;)
    Jag har det, allt som oftast på nätterna. Det gör så ont så jag inte kan stå upp, blir illamående och funkar inte riktigt som jag ska.. Men det är helt normalt! Det är det som är växtvärk, enligt mamma (som också är barnmorska). Bör inte vara nåt att oroa sig för! :)
  • Marty88
    Sandravanilj skrev 2015-03-30 15:08:12 följande:

Hejsan!

Jag och sambon har efter 16 månaders försök äntligen fått ett plus! Bf 17/11 så är i v7 (6+5) idag :D ska nu på första hälsosamtalet hos bm!

Håller tummarna för oss alla!

Grattis! Och roligt att vi har samma BF :) på onsdag är det dags för inskrivning hos bm för min del, börjar redan bli nervös... :) Hoppas på att allt ska gå bra!
  • Marty88
    Sandravanilj skrev 2015-03-30 17:23:50 följande:
    Åååh vad kul med samma BF :D vi har inte inskrivning förrän 13/5 så är ett tag kvar!

Men ska ringa till spec-MVC i v.11 för tidigt ul :D

Min bm sa att eftersom jag är ung, frisk och blev spontant gravid så vill det till mycket om det ska blo mf så det känns jättebra :D
    Oj, det var en stund kvar, ja! Fast det är väl lite olika i landstingen, såklart :)

För min del blir det nog inte UL förrän kring v.17-20, så det är eeeevigheter kvar! Vill ju egentligen se den lilla så snart vi bara kan... Men den som väntar på nåt gott, sägs det ju. :)

Vad härligt, vi blev gravida mycket snabbare än vi trott, och utan att egentligen försöka, så det bådar nog gott, jag intalar mig själv det iaf :) man borde nog inte oroa sig alltför mycket om man inte har anledning :) hur gammal är du?
  • Marty88
    Sandravanilj skrev 2015-03-30 18:53:35 följande:
    Ja precis :D jag vill bara se att hjärtat slår så jag kan känna mig lite lugnare :D

kommer vara i v13 när vi har inskrivning :)

Det tog längre tid än vi trodde! Skulle börjat utredning med plussade istället ;)

Jag är 22, blir 23 i jul :D själv? :)

Var bor du? :)
    Ja, det är klart, hade gärna också gjort ett vul, men så länge jag inte har anledning så tänker jag nog hålla mig :)

Vad skönt att ni fick ett plus på "egen hand"! :) Det tog inte mer än 3 månader för oss från det att jag slutade med piller och vi började tänka "händer det så händer det", typ. :)

Jag blev nyss 27, och bor i Borås. :) Var bor du?
  • Marty88
    Sandravanilj skrev 2015-03-30 20:08:41 följande:
    skönt att det inte tog så lång tid :D är otroligt jobbigt när mensen kommer varje månad!

jag bor i Skövde :)

är det ditt första barn? :)
    Ja, det kan jag tänka mig :)

Detta blir mitt första, även sambons första :)
  • Marty88
    Sandravanilj skrev 2015-03-30 20:41:03 följande:
    myspys!!!

Vad har du för symtom? :)
    Verkligen! :D Ert första också?

Jag mår än så länge oförskämt bra, det började med magsmärtor, nästan som mensvärk, som jag förstod senare var växtvärk, och det var även det som gjorde sambon misstänksam att det var nåt ;)

Växtvärken känner jag inte av längre, men mår istället lite illa till och från, men inte så illa att jag behöver spy. Och trött är jag, nåt så fruktansvärt! Men annars mår jag bara bra! Och du? :)
  • Marty88
    Sandravanilj skrev 2015-03-31 05:21:43 följande:
    Japp bådas första :D känns så overkligt bara!

Jag mår toppen! Illamående utav vissa lukter och när jag inte ätit på ett tag men har alltid med mig morötter så jag slipper bli illamående ;) trött är jag hela dagarna just nu men har svårt att sova på nätterna :/
    Det gör det verkligen, vet inte om vi fattat det riktigt än :P imorgon är det inskrivning, kanske blir lite verkligare då :)

Skönt! Jag sover också riktigt dåligt, så himla typiskt när sova är det enda man vill göra egentligen..
  • Marty88
    Sandravanilj skrev 2015-03-31 17:46:47 följande:
    Ja man vill inget hellre än att sova!!!

Har påsklov nu så vill passa på att sova innan jobbet börjar på tisdag igen xD
    Åh, vad skönt med påsklov! Jag studerar också, men några lov är det ju inte tal om, få se hur mycket ledigt man kan ta sig.. Vore skönt att kunna sova igen lite, om det går. :)
  • Marty88
    Sandravanilj skrev 2015-03-31 19:21:38 följande:
    Jag jobbar som elevassistent på en gymnasiesärskola så är ledig alla lov :D
    Ja, såklart, tänkte att du också studerar, men var lite för snabb i mina antaganden :) kan man börja skylla på gravidhormoner redan nu? Haha! :D Jag har blivit ännu mer tankspridd och förvirrad än vanligt, det börjar nästan bli synd om min käre sambo.. ;)

Tycker det är svårt att inte råka försäga mig för mina kursare också, man spenderar ju ändå såpass mycket tid tillsammans, och i fredags var vi ut på tentaöl, och jag skyllde på min förkylning och trötthet för att hålla mig nykter.. Vet inte hur länge till man kan dölja det, men minst 4 veckor till lär jag försöka med...
  • Marty88
    Sandravanilj skrev 2015-03-31 20:14:37 följande:
    Vad pluggar du? :)

Det kommer bli svårt att dölja graviditeten fram till sommaren eftersom vi badar 2 gånger veckan!!!
    Till sjuksköterska :)

Oj, ja, då kan det bli klurigt! Än så länge syns det ju ingenting på mig, det är nog mer en känsla av att jag är lite svullen, men man vet ju aldrig när det kommer börja synas.. :)
  • Marty88
    Sandravanilj skrev 2015-03-31 21:38:41 följande:
    Vad spännande :D

Jag är svullen som en tok, ser ut som om jag redan gått halva graviditeten xD svullnar supermycket på kvällarna, har även mer mensvärk då så antar att det arbetas för fullt där inne när jag varit igång en hel dag :)
    Ja, kvällarna kan vara lite värre, men annars är det inte så farligt för min del :) säkert växtvärken du känner isf! Känns i princip som mensvärk :) mitt har som sagt avtagit, funderat lite på varför, men så länge jag inte känner att nåt är fel i kroppen tänker jag inte oroa mig :) pratat med mamma om det också, som även är barnmorska, och det ska tydligen vara helt normalt :) i början undrade jag vad fasen det var som gjorde så ont så jag vaknade på nätterna och inte ens kunde stå upp, men nu fattar man ju att det varit en jäkla verkstad i magen som hållit på :D
  • Marty88
    Sandravanilj skrev 2015-04-01 10:04:32 följande:
    Brukar kännas av när jag går och lägger mig :D

vaknade med illamåendet från helvetet idag! Men Bara att bita ihop och försöka att inte känna för mycket lukt hos frissan xD

Ja det är heeeelt otroligt vad kroppen kan göra! Det är full rulle i magen utan att man knappt märker det!!!
    Åh, fy, hoppas det gick bra iaf :)

Var på inskrivningen idag, var himla nervös, men det gick bra, bm verkar väldigt bra :) var nog mest orolig för det, för man har ju läst/hört skräckhistorier om bm som inte är okej, tyvärr.. Men hon kändes trygg! :)
  • Marty88

Nu blev jag lite orolig, har knappt känt några symptom på ett bra tag, och nu kom det lite rosa på papperet och en väldigt liten rödbrun klump när jag torkade mig efter toaletten... Tror ni det är något att bli orolig för?

• Marty88
    Maja 1 skrev 2015-04-28 13:11:59 följande:
    Behöver ju absolut inte vara något. Många av oss här inne har haft ofarliga blödningar. Men prata med din bm om du är orolig. Jag vet precis känslan och oron.
    Jag fick tag på min barnmorskemottagning, och hon trodde inte det var något att oroa sig över. Jag får hålla koll och som tur var har jag inskrivningen imorgon, så jag kan isåfall prata med min bm om det då. :) ska försöka att inte oroa mig något mer, men det är lite läskigt när det händer, även om det är väldigt liten blödning...
  • Marty88

Vi kommer inte att göra KUB. Det erbjuds inte av mvc här, men vi väljer att avstå att göra det privat också. :)

• Marty88

Tyvärr verkar det som att jag fick missfall nu i eftermiddag/kväll... :( haft ordentlig molvärk och när jag reste mig från soffan så bara rann det blod, överallt... Ursäkta för äckligt innehåll i inlägget, men.. Spenderade säkert en timme på toaletten efteråt, tills jag gick i duschen och fick ut en stor klump som såg annorlunda ut jämfört med slemhinneklumparna.. Mamma, som också är barnmorska, kom på en gång och var rätt säker på att det var allt som behövde ut. Blödandet har fortsatt, så efter inrådan av sjukvårdsupplysningen sitter jag på akuten nu, då det inte verkar vara någon hejd på blodet.. Vi är helt förkrossade....

• Marty88
    Maja 1 skrev 2015-05-11 21:53:45 följande:
    Usch stackare. Vilken vecka är du i? Hoppas att den lille klarat sig. Lycka till!!
    Jag är i vecka 13, skulle gått in i vecka 14 på onsdag. Tror hoppet är ute, dessvärre...
  • Marty88

Som jag trodde, den klumpen var hinnsäck med foster.. Är nu inlagd eftersom det är ett sent missfall, fått medicin som ska få livmodern att driva ut de sista resterna och så observeras jag över natten.. Lämnar forumet ett tag nu, för att fokusera på att hämta mig efter detta och min sambo, och önskar er alla andra lycka till med era små <3

• Marty88
    Anna Hbg skrev 2015-05-11 23:43:29 följande:
    Jag beklagar verklgen! :(
    Jag tänkte på det när det blödde som värst, och innan den annorlunda klumpen kom ut, och hoppades in i det sista att det skulle vara likadant för mig! Men tyvärr inte..
Svar på tråden Novemberbebisar 2015