Novemberbebisar 2015
Hejsan!
Jag och sambon har efter 16 månaders försök äntligen fått ett plus! Bf 17/11 så är i v7 (6+5) idag :D ska nu på första hälsosamtalet hos bm!
Håller tummarna för oss alla!
Hejsan!
Jag och sambon har efter 16 månaders försök äntligen fått ett plus! Bf 17/11 så är i v7 (6+5) idag :D ska nu på första hälsosamtalet hos bm!
Håller tummarna för oss alla!
Grattis! Och roligt att vi har samma BF :) på onsdag är det dags för inskrivning hos bm för min del, börjar redan bli nervös... :) Hoppas på att allt ska gå bra!
Oj, det var en stund kvar, ja! Fast det är väl lite olika i landstingen, såklart :)
För min del blir det nog inte UL förrän kring v.17-20, så det är eeeevigheter kvar! Vill ju egentligen se den lilla så snart vi bara kan... Men den som väntar på nåt gott, sägs det ju. :)
Vad härligt, vi blev gravida mycket snabbare än vi trott, och utan att egentligen försöka, så det bådar nog gott, jag intalar mig själv det iaf :) man borde nog inte oroa sig alltför mycket om man inte har anledning :) hur gammal är du?
Ja, det kan jag tänka mig :)
Detta blir mitt första, även sambons första :)
Verkligen! :D Ert första också?
Jag mår än så länge oförskämt bra, det började med magsmärtor, nästan som mensvärk, som jag förstod senare var växtvärk, och det var även det som gjorde sambon misstänksam att det var nåt ;)
Växtvärken känner jag inte av längre, men mår istället lite illa till och från, men inte så illa att jag behöver spy. Och trött är jag, nåt så fruktansvärt! Men annars mår jag bara bra! Och du? :)
Det gör det verkligen, vet inte om vi fattat det riktigt än :P imorgon är det inskrivning, kanske blir lite verkligare då :)
Skönt! Jag sover också riktigt dåligt, så himla typiskt när sova är det enda man vill göra egentligen..
Åh, vad skönt med påsklov! Jag studerar också, men några lov är det ju inte tal om, få se hur mycket ledigt man kan ta sig.. Vore skönt att kunna sova igen lite, om det går. :)
Ja, såklart, tänkte att du också studerar, men var lite för snabb i mina antaganden :) kan man börja skylla på gravidhormoner redan nu? Haha! :D Jag har blivit ännu mer tankspridd och förvirrad än vanligt, det börjar nästan bli synd om min käre sambo.. ;)
Tycker det är svårt att inte råka försäga mig för mina kursare också, man spenderar ju ändå såpass mycket tid tillsammans, och i fredags var vi ut på tentaöl, och jag skyllde på min förkylning och trötthet för att hålla mig nykter.. Vet inte hur länge till man kan dölja det, men minst 4 veckor till lär jag försöka med...
Till sjuksköterska :)
Oj, ja, då kan det bli klurigt! Än så länge syns det ju ingenting på mig, det är nog mer en känsla av att jag är lite svullen, men man vet ju aldrig när det kommer börja synas.. :)
Ja, kvällarna kan vara lite värre, men annars är det inte så farligt för min del :) säkert växtvärken du känner isf! Känns i princip som mensvärk :) mitt har som sagt avtagit, funderat lite på varför, men så länge jag inte känner att nåt är fel i kroppen tänker jag inte oroa mig :) pratat med mamma om det också, som även är barnmorska, och det ska tydligen vara helt normalt :) i början undrade jag vad fasen det var som gjorde så ont så jag vaknade på nätterna och inte ens kunde stå upp, men nu fattar man ju att det varit en jäkla verkstad i magen som hållit på :D
Waaaa blev livrädd igår kväll innan jag skulle sova, gick på toa och när jag torkade mig blev det brunrött blod på det!!! Satte i trosskydd och nu har det bara blivit en liten prick i trosskyddet.... inget när man torkar sig...
Tiden innan ultraljud går så långsamt. Det är så jobbigt att inte kunna berätta för någon än. Vi har bestämt att hålla tyst tills vi ser att moderkaksprovet är bra. Men det är jobbigt, helst eftersom jag fått mage och har svårt att dölja den. Hur är det för er?
Igår fick jag se våran lilla jordgubbe med ett glatt slagande hjärta!!! V.9 8+6 idag :D känns såååå otroligt!!!
Beklagar verkligen Bebisfeber84!!! Måste kännas fruktansvärt :(
Hej vad kul, jag var oxå på vul igår, vecka 7+3 och fostret var 14 mm och helt perfekt enligt läkaren, hur stor var din? Känns helt ofattbart, har en liten bild i bokhyllan som jag ser på hela tiden för att tro att det är sant;)
Jag är också i vecka 8+6 idag. Är alltid så nojig innan jag får se ett tickande hjärta. Skönt att du fått se den lilla. Själv får jag vänta tills moderkaksprovet. Dröjer några veckor till. Tyvärr.
Hej igen alla!
Sist jag skrev mådde jag pyton, kom inte upp från liggande utan att kräkas och få svimningskänslor. Blev sjukskriven och fick Lergigan Comp utskrivet. Vilken supermedicin!! Mår såå mycket bättre (när jag kommer ihåg att ta den i tid). Orkar vara uppe och pyssla med lagom stora projekt. Hoppas verkligen att det håller i sig och går åt rätt håll nu..
Någon mer här som haft jättebesvärligt med illamående?
Någon mer som inte blivit hjälpt av Lergigan Comp? Ska in till gyn 13.30 och blir förmodligen inlagd nu... kräks vad jag än äter, tom på tom mage.... kräktes 8 gånger igår, redan nu har jag kräkts 3 gånger bara galla.... v.11 10+6 idag...
Ganska säker på att jag fått missfall igen :,(
Har tid på kk 10.15 för att bekräfta det