• Akirea

Novemberbebisar 2015

Hej! Vi tror oxå på en november-bebis. Möjligen i början av december. Har så svårt att veta eftersom jag tog ut p-staven och det verkar ha tagit direkt. Kände av massor förut men nu är det mest lite värk och trötthet. Grattis till er alla. Det är nu min andra och min sambos första :)

• Akirea
    AnnLi skrev 2015-04-08 20:12:29 följande:

Hej!

Jag vill lugna er som säger att ni har minskade symptom. Jag har haft symptom som kommer och går. Molvärken är inte varje dag. Illamåendet varierar. Bröstsmärtan varierar. Dessutom har jag tagit måånga gravtest och överanalyserat dom. Strecket har varit svagt vissa gånger och mindre svagt vissa gånger. Igår tog jag och min sambo tjuren vid hornen och betalade för ett tidigt ultraljud. Det vi fick se där var otroligt! En litet foster med tickande hjärta och armar som rörde sig, endast v 9+1. Så fint!

Så nu har jag bestämt mig för att sluta överanalysera mina symptom som beter sig lite hur som helst. Och inte ta något mer test. Jag tror det är helt normalt att symptomen blir mindre i perioder!

:)

Hej! Skönt att höra :) Kul för er! Jag tänkte fråga Hur mycket det tidiga ultraljudet kostade?
  • Akirea

Hej! Barnmorskan ville inte träffa mig för nåt höksosamtal innan inskrivning. Jag får hem en blankett som ska fyllas i och tas med då vi kommer i v 8. Som då iofs kommer vara mer v 10eftersom hon räknar konstigt efter uttag av p-stav.

Ibland mår jag fantastiskt. Bara supertrött och extremt hormonell. Ibland mår jag så otroligt illa har svårt att anpassa maten oxå. Känner mig ofta så hungrig och äter jag inte får jag yrsel och blir illamående.

Det här är ändå min andra fast med 11 års mellanmellanrum. Och den här är helt olik den förra.

• Akirea
    Bebisfeber84 skrev 2015-04-09 17:55:39 följande:

Hej tjejer! Imorgon halv elva har jag min tidiga ultraljud.. Är då 8+2. Rätt nervös!

Så spännande! Det går säkert strålande :) Hur mkt kostar ett tidigt?
  • Akirea

Jag har inte koll på min vikt alls Men jag är hungrig jämt så äter nog kanske mer än jag bör. Blir direkt illamående om jag inte äter när jag är hungrig så det är ingen mening att försöka hålla några vanliga intervaller direkt.

• Akirea
    Daniela1983 skrev 2015-04-12 19:36:55 följande:

Gick ner 14 kilo innan jag blev på smällen och nu känns det som att dom är tillbaka vilket känns lite deppigt. Har dock inte vågat väga mig så det finns risk att det bara är inbillning. Mår illa så fort blodsockret sjunker och mår katastrof-illa efter att jag ätit middag, då hjälper bara sömn. Spyr inte fast idag var det väldigt nära i affären. Annars tycker jag idag att bröstet ömmar mindre men å andra sidan ser dom större ut och ådrigare än tidigare så jag vet inte jag... Molvärk ibland, ryggvärk ibland, stick och stram i bland och så en gång per dag blir jag svimfärdig och svag i benen. Imorgon går jag in i 9+0 och på fredag ska vi på inskrivning och jag väntar såklart på UL samtidigt som jag är stressad över att dom igen "inte ska se nåt"...

Roligt att läsa hur ni har det!

Oj! Jag känner igen mig precis i det du skriver. Men gick in i v 8 igår tror jag :)
  • Akirea

Jag vill ställa en fråga som jag hoppas inte är okänslig.. jag beklagar verkligen sorgen för er som drabbats. Hur får man veta att fostret dött tidigt som v 5? Är det nåt man får veta i efterhand eller finns det tecken?

• Akirea
    Daniela1983 skrev 2015-04-13 13:12:07 följande:

Det är nånting dom fastställer i efterhand. Tecken...jaaa du...det är så olika det där. En del känner på sig, andra känner ingenting. Jag hade kvar alla symptom en tid efter missfallet så det att symptomen ändrar eller försvinner för ett kortare eller längre tag behöver inte nödvändigtvis betyda nånting. Det är på det viset ställt verkar det som, att naturen gör allt för att vi inte ska kunna kontrollera allting och veta allting hela, hela tiden. Vi är så vana vid det att vi kan styra allt så nu när man sitter i den här välsignade situationen så är det väldigt svårt att bara låta saker ske, låta det bära eller brista. För mig är det i alla fall otroligt svårt. Men jag försöker tänka att jag är ett får.   Eller vilket djur som helst för den delen. Djur får inte springa och köpa gravtest i tid och otid för att kolla, djur får inte räkna sina ägglossningschanser, djur får inte boka ultraljud så fort dom blir oroliga utan dom får fan i mej bara STÅ UT och hoppas på det bästa. Det är mitt mantra just nu. Jag är ett får. Stå ut och hoppas på det bästa.

Kram i solen!

Så fint skrivet mitt i allt! Kram :)
  • Akirea
    Bebisfeber84 skrev 2015-04-13 19:47:15 följande:

Tack snälla! Det är en del av livet., siktar på att försöka i maj efter nästa mens istället! Tomt är det.. Ofattbart!

Lycka till! Hoppas allt går som ni önskar <3
Svar på tråden Novemberbebisar 2015