Daniela1983 skrev 2015-04-13 13:12:07 följande:
Det är nånting dom fastställer i efterhand. Tecken...jaaa du...det är så olika det där. En del känner på sig, andra känner ingenting. Jag hade kvar alla symptom en tid efter missfallet så det att symptomen ändrar eller försvinner för ett kortare eller längre tag behöver inte nödvändigtvis betyda nånting. Det är på det viset ställt verkar det som, att naturen gör allt för att vi inte ska kunna kontrollera allting och veta allting hela, hela tiden. Vi är så vana vid det att vi kan styra allt så nu när man sitter i den här välsignade situationen så är det väldigt svårt att bara låta saker ske, låta det bära eller brista. För mig är det i alla fall otroligt svårt. Men jag försöker tänka att jag är ett får. Eller vilket djur som helst för den delen. Djur får inte springa och köpa gravtest i tid och otid för att kolla, djur får inte räkna sina ägglossningschanser, djur får inte boka ultraljud så fort dom blir oroliga utan dom får fan i mej bara STÅ UT och hoppas på det bästa. Det är mitt mantra just nu. Jag är ett får. Stå ut och hoppas på det bästa.
Kram i solen!
Så fint skrivet mitt i allt! Kram :)