• V83

Novemberbebisar 2015

Hakar på! Plussade i torsdags och är i v 5 + 3. BF den 11 november. Hoppas det håller i sig!

Mina symptom hittills är ömma bröst, trötthet, växtvärk och humörsvängningar typ.

Lycka till alla!

• V83

Jag är vansinnigt trött. Det försvårar både arbete och lek med tvåårig dotter. Lite ömmande bröst och molvärk. En del humörsvängningar. Värst för min del är helt klart tröttheten. 6+0 idag.

• V83

Jag är i v 7+3 och är gravid för första gången. (Är dock mamma till en tvååring så det blir andra barnet i familjen). Har längtat sååå efter detta, men svävar inte på de rosa moln jag förväntade mig. Jag är absolut glad, rent intellektuellt liksom, men känslorna hänger inte med om ni förstår. Jag tror det beror på oro för MF, att jag inte tillåter mig känna glädje innan jag vet att allt är som det ska inne i magen. Tröttheten blir dessutom ett handikapp och jag känner mig otroligt oformlig, som en fet valross. Tror nog att allt kommer kännas annorlunda längre fram när det blir mer verkligt för mig att jag faktiskt är gravid.

Känner någon igen sig?

• V83
    Miracle2015 skrev 2015-04-03 12:57:59 följande:

Hej alla novembermammor! Äntligen! Nu hoppar jag in här :) Har nyligen fått graviditet bekräftad efter 12 års ofrivillig barnlöshet! Läkarna har sedan länge sagt att jag endast kan bli gravid via IVF. Av olika anledningar har jag aldrig gjort några försök, utan snarare sakta accepterat att det inte blir bebis för mig. Men så sker detta! Helt utan hjälp....helt spontant! Vi är överlyckliga! En riktig mirakelbaby. Bf 24/11

Underbart! Stort grattis!
  • V83

Jag har gått upp tre kilo på dessa två månader. Känns mer som trettio...

• V83

Till alla oroliga: Jag har mått väldigt dåligt p g a oro. Mina få symptom har kommit och gått. Nu har jag varken ömma bröst eller illamående längre. Ibland har jag molvärk (men tänker då direkt MF) och ibland känner jag inget. Det enda bestående är tröttheten. Jag har dessutom hållt på att ta en massa gravtest och tolka strecken. Senaste testet visade mycket svagt vilket så klart gjorde mig galen av oro. Har gråtit och tagit ut sorg i förskott.

Men så idag.

Jag fick göra ett UL på min inskrivning p g a oron. Och tänk! Ett hjärta som slog på bra. Världens gulligaste krumelur! All min oro rann av mig. Kanske kan jag börja njuta nu. Hoppas det går bra för alla er också. Är i V 10 b t w.

• V83
    iowa skrev 2015-04-29 17:44:11 följande:

Är det någon mer än jag som valt att inte göra KUB? (:

Jag ska inte göra KUB!
  • V83

Det är fantastiskt att vi har så kvalificerad mödravård i Sverige tycker jag!

Svar på tråden Novemberbebisar 2015