• Bombur

Novemberbebisar 2015

Hej alla jag är ny i tråden. BF 9 november. Jag mår väldigt bra i min graviditet. Tråkigt att höra om andra som har besvär :( Men samtidigt blir jag lite fundersam över att så många har sammandragningar. I grunden är det ju något positivt som jag förstått, att livmodern tränas inför förlossningen. Själv har jag inte haft några sammandragningar alls nästan. Jag KAN ha haft en för ett par veckor sedan.

• Bombur
    emeliemarietherese skrev 2015-07-21 09:55:52 följande:
    Hej och välkommen :) Skönt att slippa div graviditetskrämpor :) är det din första graviditet?
    Detta är mitt tredje barn och ofta har man mer sammandragningar som omföderska, men sammandragningarna kan kännas men ska inte göra ont. Och du ska inte ha dem i ett då livmodertappen kan påverkas.
    Ang sammandragningar och UVI så är mycket sammandragningar ett vanligt tecken på UVI under graviditet och det är ju just för att livmodertappen kan påverkas som dessa sammandragningar inte är så bra :)
    Tack för info. Ja, första bebisen :) Jag är jätteglad över att jag mår bra och jag njuter i fulla drag. Men jag hoppas frånvaron av sammandragningar inte betyder något dåligt. Samtidigt tänker jag att jag har tid kvar och att det kanske kommer sen..
  • Bombur

Jag är överviktig och har gått upp drygt 10 kg sedan sista mensens första dag. Vi får se vad BM säger om det nästa vecka. Jag har PCO också vilket innebär att man ofta går upp mycket under graviditeten. Jag har kämpat mycket med övervikten tidigare och gått ner 15 kilo så jag hoppas att det inte rusar iväg nu de sista månaderna. Jag motionerar inte och äter vanlig mat. Borde börja röra på mig mer :/ Men jag mår fantastiskt i alla fall vilket är skönt.

Svar på tråden Novemberbebisar 2015