• Nawifa

Novemberbebisar 2015

Hej hej. Tänkte hoppa in här. Vi väntar vårt fjärde barn med BF 17 November. Jag kommer dock troligtvis bli snittad runt vecka 37 så i början av november. Våra barn är 7,5 och 1,5 år och vi väntar nu en liten pojke. Ser att många skriver om sammandragningar och undrar när man ska söka för det, vår dotter som nu är 1,5 år föddes i vecka 32+5, jag hade mycket smärtsamma sammandragningar sista veckorna av hennes graviditet men sökte inte för dem för att jag trodde det var normalt att ha ont, jag sökte som först när vattnet gick och då lossnade moderkakan och hon kom till världen med ett urakut kejsarsnitt, jag lärde mig efter det att man alltid ska söka om man känner sig orolig. Man känner ju sin kropp bäst av alla och signalerna är tydliga. Den här gången kommer jag söka för minsta lilla, hellre en gång för mycket. Det är inte värt konsekvenserna som kan bli när man biter ihop. Vi fick en lång vistelse på sjukhus där både hon och jag var ordentligt sjuka. Nu hoppas vi på en mindre dramatisk start där både jag och pojken får vara friska och glada :)

• Nawifa
    Tiniii skrev 2015-07-23 14:21:54 följande:

Du som skall snittas i vecka 37, jag blev lite nyfiken på varför??

Jag har fel på min koagulationsförmåga en typ av blödarsjuka som gör så att jag blöder mer än normalt. Under min senaste förlossning drabbades jag av att moderkakan lossnade i vecka 32+5 och höll på att förblöda, om det har hänt en gång så är det en ökad risk att det händer igen vid en vaginal förlossning. Och eftersom jag blöder kraftigare och mer än normalt så vill inte min läkare riskera det, mina fullgångna barn är födda i vecka 38+0 så för att förhindra att jag får värkar så kommer snittet ske efter vecka 37+0 och innan vecka 38+0. Jag hade dock helst fött vaginalt om inte riskerna varit för stora.
  • Nawifa

I morgon går jag in i vecka 25, känns helt galet vad fort men ändå långsamt det går. Vi beställde vagnen ifrån babyplus igår eftersom deras leveranstid var 6 veckor. Det blev en bugaboo donkey duo. Det är den enda syskonvagn jag verkligen fastnat för :) hur gör ni när det gäller vagn?

• Nawifa

Vi har ju tre barn redan så det mesta har vi hemma från dom, vagnen är det enda vi behöver köpa eftersom vi nu behöver en syskonvagn, men jag tycker det är kul att få köpa lite nytt till bebisen så plagg i 56 är det jag köper i :)

• Nawifa
    Tj83 skrev 2015-07-29 11:02:27 följande:
    Mina släpper inte vid vila utab kan mala på var 5e minut! Igår ringde ja förlossningen igeb å ville komma! Då ja satte mig i bilen slutade d sammandra å på ctgn hade ja inte en enda på 20 min! Jävligt störande!! Tappen är ännu ok men ja lider nå fruktansvärt av alla sd! Vardagen är en pina:( hon skrev ut bricanyl nu men ja vet inte om ja vågar ta dom! Isåfall då d är riktigt illa! Ingen uvi nu heller:/ blir tokig varför slutar dom inte:(
    Jag fick bricanyl utskrivet i vecka 29 min förra graviditet, lite hjärtklappning fick jag i början men dom hjälpte verkligen mot sammandragningarna och när jag slutade ta dom i vecka 32 kom sammandragningarna tillbaka och vår dotter föddes så testa och se om det hjälper :)
  • Nawifa
    Anna Hbg skrev 2015-08-04 12:52:35 följande:

Hade varit kul att veta lite mer om er här i tråden tex var ni bor och hur gamla ni är :)

Vad sägs om att göra en uppdaterad bf-lista?

Jag kan börja så får ni gärna fylla på efterhand om ni vill :)

Är 27 år och gift med Stefan 30 år. Vi har BF 17 november men kommer snittas tidigare. Det är vårt fjärde barn. Innan har vi N som är 7 år, W som är 5 år och A som är 1,5 år. Flicka,pojke, flicka och väntar nu en pojke :)
  • Nawifa

Vi fick hem vår syskonvagn igår, vi köpte en bugaboo donkey duo så att jag kan lämna vår stora tjej på förskolan och sen göra om vagnen till en singelvagn när jag är ensam med bebisen. Vi behöver köpa mer kläder och spjälsäng, men har ordnat täcke kudde spjälskydd, lakan. Babysitter hade vi kvar från dottern, hon är bara 1,5 år. Vi hade tätt mellan våra första två barn också, 22 månader, det var aldrig några problem, lillebror kunde ligga själv mycket och även om jag hade räknat med att han skulle uppta min tid mest så blev det faktiskt tvärtom, vår stora tjej fick massa tid och var delaktig i allt, från att bada lillebror till att mata honom och byta blöja, den korta tid jag ammade så satt hon brevid med sin docka och ammade. Idag är dom 7 och 5 år och älskar varandra, leker varje dag och bråkar precis som syskon ska. Vi hoppas våra minstingar ska få samma glädje och lycka av varandra som de stora barnen har

• Nawifa

Hej. Hör blev det ingen novemberbebis. I söndags förlöstes vår lilla kämpe med ett urakut kejsarsnitt efter att jag drabbats av en propp i moderkakan och avlossning. Han föddes i vecka 32+4 2300 gram tung och 45 cm lång. Vi är båda tagna och chockade efter upplevelsen. Vår lilla Milo andas inte själv än men vi hoppas att han snart ska kunna börja andas på egen hand.

• Nawifa
    Kgb777 skrev 2015-09-29 19:02:25 följande:

Oj! Vad dramatiskt! Grattis till lilla Milo! Hur startade det hela? Var ni redan på sjukhuset? Förstår att det känns väldigt omtumlande! Hur mår du idag?

Jag vaknade mitt i natten av fruktansvärda buksmärtor, man kan jämföra dom med hjärtinfarkt säger läkaren som gjorde kejsarsnittet. Men eftersom mitt förra barn föddes i vecka 33 så försökte jag härda ut hemma och hoppades att det skulle ge med sig. Men vid 11 tiden i söndags var det så olidligt att jag ringde förlossningen och fick komma ner, väl nere så fick allt väldigt fort, jag blev sövd och liten plockades ut. Han mådde bra i magen hela tiden men var väldigt oförberedd på att födas och hann inte få kortisonet som hjälper lungorna. Han kämpar på men behöver få vila i respirator ett tag, det är tungt att se men ändå det bästa för honom just nu.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015