• cilla75

Novemberbebisar 2015

Kgb777 skrev 2015-10-05 17:18:06 följande:

Hej! Är i vecka 35 idag och har under den senaste veckan vaknat av kraftig mensvärk, inte varje natt dock. Har inte haft så i mina tidigare graviditeter. Är det det som kallas förvärkar? Det är inte sammandragningar, utan mer ganska kraftig molande värk, någon som känner igen det? När jag gjorde Rul så sa den bm först att det var en flicka, men hon sa då att det var svårt att se. Sen när hon skulle ta foton frågade jag igen om hon inte kunde titta igen vad det var för kön och då ändrade hon till pojke. Men jag tror inte att de skulle ta fel två gånger och då borde de i sådana fall ha sagt att de känner sig osäkra.

Jag har precis som du, är i v 36 och har också kraftig mensvärk framförallt på kvällen och natten.

Vet inte alls vad det är :(

Frågade min BM men hon pratade om ligamentet och att det stramar..... Tyckte inte jag fick något riktigt bra svar!
  • cilla75
    Lisen84 skrev 2015-10-06 23:24:04 följande:

Hej!

Jag var på en föräldrautbildning nu ikväll och den BM sa att förvärvar ofta kommer som molvärk på sen kväll/natt då oxytocin produktionen är som högst. Normalt att det börjar några veckor innan förlossningen startar. Dom påverkar inte livmodertappen normalt sett sa hon. Jag har som molvärk ibland på dagarna men tror det är pga väldigt mycket sammandragningar - träningsvärk i livmodern typ :) v 35 här.

Tack så jättemycket för ditt svar :)
  • cilla75

Hej!

Är ny här i tråden, har BF på lördag, 7/11

Måste fråga er andra, hur har ni det med nattsömnen?

Jag sover så himla dåligt på nätterna, somnar ett tag, vaknar sedan flera ggr och tillslut somnar jag igen framåt 06.

Blir helt knäpp av dessa sömnsvårigheter :/

• cilla75

Är i v 39+3

Efter att sovit några timmar idag vaknade jag och gick och kissade.

Brunt klet på pappret, ringde förlossningen som trodde som jag, att slemproppen börjat lossna :)

WOW tänkte jag snart börjar det, men nejdå, den kan lossna flera veckor innan berättade hon!

Så, jag fortsätter denna vääääntan!

Men lite spännande att det iaf händer nått :)

Svar på tråden Novemberbebisar 2015