• Mallis92

Novemberbebisar 2015

Hoppar in här, väntar andra barnet bf 1 november enligt tidigt ultraljud :) Har en son född i juli -13

• Mallis92

Vi velar lite mellan Malva och Tilda. Kommer inte bestämma något förrän bebis är ute men det är ju kul att fundera :)

• Mallis92
    Idag är TUL inbokad för oss då bebisen låg på + 29 % på senaste kollen. Mitt SF-mått är dock normalt och ligger på mittenkurvan.
    Jag har inte sovit något inatt och är så nervös att jag inte vet var jag ska ta vägen. Märker ju att bebis blir lite stressad av min stress så jag försöker ta det lugnt....
    Usch, jag vet varken ut eller in eller vad jag vill. Rädd för att det ska bli snitt, rädd för igångsättning med framför allt rädd för att de inte ska göra någonting. Förra förlossningen gick bra men var utdragen trots att bebis då "bara" vägde 3700, värkarbetet var dåligt och fick stimuleras med dropp och bebis hade svårt att sjunka ner i förlossningskanalen. Uschuschusch, vill bara lägga mig i sängen och gråta :(
  • Mallis92

18 oktober föddes en liten Thea i 38+2 . Jag hade inte sovit på flera nätter pga sammandragningar och molvärk så kvällen innan fick jag komma in på koll. Visade sig att jag var öppen 3 cm med 2 cm tapp kvar. Fick värktabletter och rejäla sömntabletter. Vaknade trots det vid halv 3 på morgonen av sammandragningar. Åkte in till förlossningen, öppen 4 cm men två cm tapp kvar.

Ctg fram och tillbaka som registrerade kraftiga sammandragningar. Fick lavemang och bada för att försöka lura igång förlossningen men inget hände. Vid 16.20 togs det hål på vattnet och sedan gick det undan! 19.58 hade jag bebis på bröstet. Intensiv förlossning med täta värkar men jag klarade mig med lustgasen. Krystvärkar i 8 min och inte ett stygn att så. Så fantastiskt upplevelse!

• Mallis92

Tack allihopa! Det var andra barnet. Hon var stor för veckan och vägde 3720 gram till sina 50 cm, huvudmått 36 cm :)

Vi fuskade ju lite med novemberbebis eftersom vi fick bf 30 oktober enligt rul :) Spelar ju ingen roll egentligen, de kommer ju när de vill och är klara

Svar på tråden Novemberbebisar 2015