Lisen84 skrev 2015-10-13 20:33:30 följande:
Usch ja! Jag önskar nästan att förlossningen satte igång snart även om det såklart är bäst att bebis stannar lite längre i magen.
Hur mycket rör sig era små?
Jag tycker att rörelserna har ändrats rätt mycket sista veckorna. Känner ju fortfarande flera gånger om dagen men däremellan är det dödslugnt! Förut var det rörelser mest hela tiden.. Har varit på vippen att åka in till förlossningen ett par gånger men då har hon precis vaknat till igen så det har aldrig blivit av. Känns så luddigt det där, hur mycket rörelser man ska känna!
Ja det där med rörelser blir man ju galen av! Min har små perioder hela dan hon rör sig men ibland är det helt still. Hon brukar vara mer igång på kvällarna. Några ggr har hon inte "svarat" när jag petat, då har jag hållt på å tuppa av men tillslut har hon svarat så hon har väl sovit.
Har förstått det som att man inte ska jämföra rörelser med andras bebisar utan bara lära sig sin egens mönster liksom.
Men jag har oxå märkt att dagar då jag varit extra hängig eller trött har hon oxå legat på en lägre växel.