• Nlg

Novemberbebisar 2015

Har bf 3/11 

Förra veckan upptäcke bm att jag hade högre bt än vanligt /90 
    Har sedan dess varit in 3 gånger och kollat trycket som legat på /90 varje gång men urinproven visar ingenting men huvudvärken,magsmärtor och illamåendet sitter fortfarande kvar. (började må illa samma veva som man upptäckte högt bt)

Är det någon som har någon aning varför undertrycker är högt trots att man inte kan se någon i urinen som tyder på havandeskapsf?
  • Nlg

charlie40 fortsätter gärna följa dig om hur det går! När har du bf?

Jag ska till Bm imorgon fm så får se då

• Nlg
    Charlie40 skrev 2015-10-07 21:32:20 följande:

Återkom efter ditt besök får jag höra hur det gick. Lycka Till!

Låg på 135/80 nu så det är ju ok, vi fortsätter följa upp bara och varför jag ha denna huvudvärk hör nog bara till den här delen av graviditeten dessvärre. Fortsätter jobba heltid fram tills 17:de nu när allt ser bra ut.
  • Nlg
    Lisen84 skrev 2015-10-13 08:22:16 följande:

Hej tjejer.

Är det någon mer som har ett väldigt pendlande humör just nu? Jag är glad o ledsen om vartannat. Skäller ut sambon utan anledning oxå.

Har även börjat få hemska tankar att barnet skulle kunna dö i magen så här på slutet. I veckan har jag träffat två kompisar som båda känner folk som har råkat ut för det! Trodde det var väldigt ovanligt men båda dessa tjejer var i 30 års åldern och helt friska. Bebisarna dog utan uppenbar anledning. Usch det känns så hemskt! :(

Känner mig väldigt träffad! Har haft väldigt skiftande humör hela graviditeten men nu är det om än värre, kan dessutom börja tänka på något som hände mellan mig och min sambo när vi just träffats och verkligen bli ledsen/arg! 

Är dessutom konstant orolig över bebisen, har läst massor på internet om bebisar som dör i magen alldeles innan förlossning mm.. 
  • Nlg

Min har lugnat sig betydligt senaste veckorna, det är nästan bara hickan jag känner några gånger om dagen. Har varit in för minskade fosterrörelser för va 4 veckor sedan men allt såg bra ut. Men det stressar upp en ordentligt när man börjar fundera hur många timmar de senast va man kände något där inne

• Nlg
    Lisen84 skrev 2015-10-13 22:01:02 följande:

Känns ändå skönt att läsa den här tråden och veta att man inte är ensam med sina tankar och funderingar :)

Sambon har svårt att förstå hur jag kan oroa mig så mycket och han tycker jag är taskig mot våran lilla när jag buffar på magen för att få respons :)

Haha ja min sambo med, jag kan få panik ibland och börja dricka massa isvatten eller börja knuffa på magen och han förstår ingenting
  • Nlg

Jobbar ni fortfarande eller hur får ni tiden att gå? Har varit hemma knappt en vecka och känns som jag kommer gå under av tristess.. Är i vecka 38+0 idag

• Nlg

Hej hörni igen, igårkväll fick jag täta sammandragningar ofta, alltså då magen spände sig och blev stenhård. Detta gjorde inte ont och pågick kanske 2-3 timmar innan jag somnade oxh nu vaknar jg upp och de ör på samma visa, jag har inte haft sammandragningar tidigare i grav förutom enstaka gånger. Kändes dumt och onödigt att ringa förlossning eftersom de knappt känns, men vad kan de bero på? Är det övning inför de som komma skall bara helt enkelt? Är så brydd de fortfarande sitter i så tätt

• Nlg

Haft regelbundna värkar sedan igår eftermiddag, nu gör värkarna så ont att jag faktiskt får svårt att hantera den, dock är dem inge så täta och bm på förlossning tyckte igår att 5-6 minuter var alldeles för lång tid emellan vilket det fortfarande är mellan den, lite längre uppehåll har de varit under natten dock då Jag kunnat sova ganska okej ändå. Hade imorse blodblandad flytning så hoppas det håller i sig och blir bebis snart

• Nlg

Har bf 3/11 men enligt första datumet när vi innan ultraljudet utgick från mensen så är det faktiskt den 26/10

• Nlg

Åkte in på förlossningen i tisdagskväll då värkarna vart för jobbiga för mig att kontrollera själv hemma, fortfarande med 5-6min mellanrum. Väl där säg man jah var öppen 2 cm och nio timmar senare kom bebis

• Nlg

Tack allihopa! Nu är det snart eran tur hade en relativt snabb förlossning på 9 timmar från att vi kom in tills han var ute, som först föderska. Ut kom iallafall en liten kille på 48cm och 2,8 gram

Svar på tråden Novemberbebisar 2015