• Lisen84

Novemberbebisar 2015

cilla75 skrev 2015-10-06 17:56:36 följande:

Jag har precis som du, är i v 36 och har också kraftig mensvärk framförallt på kvällen och natten.

Vet inte alls vad det är :(

Frågade min BM men hon pratade om ligamentet och att det stramar..... Tyckte inte jag fick något riktigt bra svar!

Hej!

Jag var på en föräldrautbildning nu ikväll och den BM sa att förvärvar ofta kommer som molvärk på sen kväll/natt då oxytocin produktionen är som högst. Normalt att det börjar några veckor innan förlossningen startar. Dom påverkar inte livmodertappen normalt sett sa hon. Jag har som molvärk ibland på dagarna men tror det är pga väldigt mycket sammandragningar - träningsvärk i livmodern typ :) v 35 här.
  • Lisen84

Hej tjejer.

Är det någon mer som har ett väldigt pendlande humör just nu? Jag är glad o ledsen om vartannat. Skäller ut sambon utan anledning oxå.

Har även börjat få hemska tankar att barnet skulle kunna dö i magen så här på slutet. I veckan har jag träffat två kompisar som båda känner folk som har råkat ut för det! Trodde det var väldigt ovanligt men båda dessa tjejer var i 30 års åldern och helt friska. Bebisarna dog utan uppenbar anledning. Usch det känns så hemskt! :(

• Lisen84

Usch ja! Jag önskar nästan att förlossningen satte igång snart även om det såklart är bäst att bebis stannar lite längre i magen.

Hur mycket rör sig era små?

Jag tycker att rörelserna har ändrats rätt mycket sista veckorna. Känner ju fortfarande flera gånger om dagen men däremellan är det dödslugnt! Förut var det rörelser mest hela tiden.. Har varit på vippen att åka in till förlossningen ett par gånger men då har hon precis vaknat till igen så det har aldrig blivit av. Känns så luddigt det där, hur mycket rörelser man ska känna!

• Lisen84

Känns ändå skönt att läsa den här tråden och veta att man inte är ensam med sina tankar och funderingar :)

Sambon har svårt att förstå hur jag kan oroa mig så mycket och han tycker jag är taskig mot våran lilla när jag buffar på magen för att få respons :)

• Lisen84

Jag har gått upp ca 14 kg. V 37 på lördag. Dock har jag gått ner 1-2 kg sista månaden pga att mina kräkningar har blivit värre. Är lite orolig för att bebis inte växer som hon ska heller då mitt SF mått ligger lite lågt, 32 i v 35. Hur ligger ert?

• Lisen84
    Anna Hbg skrev 2015-10-15 09:32:17 följande:

Var hos bm i tisdags och då låg mitt sf-mått på 31 och jag är i v.36.

Ok då kanske det är normalt iaf :)

BM sa att det låg lite under normal kurvan. Bara det att jag har gått ner i vikt o SF måttet har bara ökat med 1 cm på 2 v..
  • Lisen84
    blubb4m skrev 2015-10-15 21:20:46 följande:

Hoppas det går bra för er alla! Vi förlorade våran dotter i vecka 32+3, för två veckor sedan. Livet är så skört, ta vara på er och ta inget för givet. Nu avprenumererar jag från denna tråd och önskar er alla lycka till med era bebisar! Kramar

Usch stackars er! Kan inte ens föreställa mig hur tungt det måste kännas. Stor styrkekram!
  • Lisen84

Jag åkte in till förlossningen igår kväll efter att haft molvärk i mage o rygg i 1 dygn, inte gått över med alvedon eller värme. Bebisen hade även varit betydligt lugnare under dagen så dom ville att jag skulle komma in.

Gyn kände på tappen, sa att den var stängd men ett tydligt tryck.. Vad menar hon med det? Jag frågade men hennes svenska var tyvärr så dålig att hon inte kunde förklara det med ett annat ord än just "tryck". Jag har ev en uvi som kan förklara smärtan, annars är det troligen förvärkar. Jag går in i v 38 imorn. Ni som har erfarenhet av förvärkar, hur länge brukar man ha dom innan förlossningen börjar?

Dom gjorde även ett CTG som var normalt så ingen vidare undersökning av bebben.

• Lisen84
    Undska skrev 2015-10-23 14:11:03 följande:

Här är en till med ganska mycket mensvärk och molvärk som har kommit och gått i snart två dagar.

Var hos bm i onsdag, hon skällde lite på mig.. Mitt blodvärde låg på 88. Så nu tar jag flera järntabletter om dagen så det hinner gå upp innan förlossningen. Är i vecka 35+2 idag, hade ett sf mått på 34 och ett bltr på 125/75.

Jag har också fått lite ( ursäkta ) blodblandade flytningar i samband med molvärken, är det något ni andra också fått?

Men vad säger bm om de blodiga flytningarna? Jag har bara haft normala flytningar, ev lite mer än vanligt.
  • Lisen84
    Mallis92 skrev 2015-10-24 07:23:27 följande:

18 oktober föddes en liten Thea i 38+2 . Jag hade inte sovit på flera nätter pga sammandragningar och molvärk så kvällen innan fick jag komma in på koll. Visade sig att jag var öppen 3 cm med 2 cm tapp kvar. Fick värktabletter och rejäla sömntabletter. Vaknade trots det vid halv 3 på morgonen av sammandragningar. Åkte in till förlossningen, öppen 4 cm men två cm tapp kvar.

Ctg fram och tillbaka som registrerade kraftiga sammandragningar. Fick lavemang och bada för att försöka lura igång förlossningen men inget hände. Vid 16.20 togs det hål på vattnet och sedan gick det undan! 19.58 hade jag bebis på bröstet. Intensiv förlossning med täta värkar men jag klarade mig med lustgasen. Krystvärkar i 8 min och inte ett stygn att så. Så fantastiskt upplevelse!

Wow grattis! Skönt att det gick bra :) Är det första barnet?
Svar på tråden Novemberbebisar 2015