• Undska

Novemberbebisar 2015

Hej! Hittade eran tråd och hoppas jag kanske kan få vara med :) väntar mitt femte barn med bf 24/12 så har gått 30+0 idag ( v31) . Är 29 år och bor med min man och barn i en by som heter svenljunga, ligger 3 mil utanför Borås.

• Undska
    Charlie40 skrev 2015-09-16 07:27:45 följande:
    Hej välkommen! Visst menar du bf 24/11 smile1.gif
    Ja 24/11 :D kom åt fel siffra :)
  • Undska

Jag glömde skriva att vi vet könet :) vi åkte till Göteborg, Barnmorskegruppen och gjorde ett könsrul, vi väntar en flicka :) <3 . Vi har sedan innan två pojkar och två flickor, har fått varannan hela tiden.

• Undska
    Nilla6 skrev 2015-09-28 19:39:57 följande:

Fick idag veta av bm att mitt urinprov visade på gbs i urinen så nu ska hon försöka få läkaren att skriva ut antibiotika redan nu så sd kanske lugnar ner sej.

Jag hade gbs under min förra graviditet, gick som tur var bra. Han kom ca en vecka innan bf.
    Tänk nu bara på att försöka komma in minst fyra timmar innan bebisen är ute, man får intravenöst antibiotika innan bebisen kommer. Jag hann aldrig få det så jag fick stanna på en vård avdelning i tre dygn och fyra dagar. Där det togs prover på han för å se om han blivit smittad. Det hade han tack å lov inte.
    Denna graviditeten har dom ibte hittat streptockoker B , men eftersom jag hade det under min förra grav, så ska jag behandlas ändå.
    Är just nu insatt på penicillin framtills bebisen är ute.
  • Undska
    Nilla6 skrev 2015-09-29 07:15:18 följande:
    Okej men om jag får antibiotika redan nu måste man få mer på fl då lr?
    Ja det måste du. Jag står på en tablett om dagen tills bebisen är ute, och jag måste ändå få intravenöst. Jag har inte ens haft streptockoker B denna graviditet, så det känns lite onödigt.
  • Undska

Var precis hos bm, allt såg bra ut. 130/70 i bltr 3,7 i socker, 32 i sf mått, och jag har bara gått upp drygt 3kg :D

Däremot så tänkte jag höra med er andra om ni brukar eller har fått ont när bm klämmer och känner hur bebisen ligger?

Bm satte fingrarna nästan under revbenen vid bröstkorgen i mellangärdet om ni förstör hur jag menar? Fick en konstig smärta där varenda gång hon tryckte där på stället. Nu känner jag ingenting, har inte ont alls eller så. Men fy va obehagligt det var! Har gått 32+0 idag förresten :)

• Undska
    Mikaela90 skrev 2015-10-02 14:08:01 följande:

Ja ni tjejer..

Sist jag var hos bm så var mitt blodsocker alldeles för högt: 10,7 (och då hade jag bara ätit en macka 2 timmar tidigare).

Idag var jag och skulle göra glukosbelastning men det räckte med stick i fingret. Mitt blodsocker var alldeles för högt för att varit fastande. Så ja, nu har jag åkt på graviddiabetes. Bröt ihop en aning hos sköterskan men hon var så rar och förklarade så det lugnande....en del.

Hon skulle kontakta min bm idag och så skulle hon i sin tur kontakta mig och så får vi se hur vi går vidare med detta.

Någon som har graviddiabetes här?

Är rädd att bebis ska bli väldigt stor pga diabetesen, min dotter vägde 4040 när hon föddes och jag hade rätt svårt att få ut henne + att pappan till bebisen i magen vägde rätt mycket över 5000. Hua...

Läste något om att man får komma på TUL varannan till var fjärde vecka för att se hur bebis växer, någon som vet ifall det stämmer? Nu har jag bara ett bestämt TUL i v.38, men de var innan vi visste att jag hade diabetes.

Men men, får hoppas bm hör av sig snart...

Hej! Jag har som tur är inte åkt på gravid diabetes trots att vi har det ärftligt i släkten, min pappa och farfar osv.
    Vilken vecka är du nu? För har du bara ett jämnt blodsocker nu och framåt trots din diabetes så behöver inte barnet bli stort. Det är enbart när blodsockret åker upp å ner som vikten på barnet kan öka.
  • Undska

Här är en till med ganska mycket mensvärk och molvärk som har kommit och gått i snart två dagar.
    Var hos bm i onsdag, hon skällde lite på mig.. Mitt blodvärde låg på 88. Så nu tar jag flera järntabletter om dagen så det hinner gå upp innan förlossningen. Är i vecka 35+2 idag, hade ett sf mått på 34 och ett bltr på 125/75.

Jag har också fått lite ( ursäkta ) blodblandade flytningar i samband med molvärken, är det något ni andra också fått?

• Undska
    annelielind skrev 2015-10-23 19:35:00 följande:
    Hej. Är det vanliga flytningar eller är dom slemmiga? Är dom inte slemmiga så hade jag nog ringt in och kollat med förlossningen. Blodiga flytningar kan man ju ha i samband med att slemproppen lossnar men som sagt då kommer det ju slem/sega flytningar.
    Jag har blött till och från hela graviditeten, jag har så sköra slemhinnor, det har inte varit klarrött utan med åt det bruna hållet. Det är mitt femte barn jag väntar nu, vattnet är det inte, jag tror trycket neråt och mensvärken/molvärken gjort att det börjar mjukas upp där nere. Hade jag fått mycket blodiga flytningar så hade jag ringt. Men känner mej inte speciellt orolig.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015