Novemberbebisar 2015
Helt otroligt!!!
Bebisen lever och mår bra :D
Såg ett stort hematom som blödningen kommit från men annars såg allt bra ut *peppar peppar*
Helt otroligt!!!
Bebisen lever och mår bra :D
Såg ett stort hematom som blödningen kommit från men annars såg allt bra ut *peppar peppar*
18 oktober föddes en liten Thea i 38+2 . Jag hade inte sovit på flera nätter pga sammandragningar och molvärk så kvällen innan fick jag komma in på koll. Visade sig att jag var öppen 3 cm med 2 cm tapp kvar. Fick värktabletter och rejäla sömntabletter. Vaknade trots det vid halv 3 på morgonen av sammandragningar. Åkte in till förlossningen, öppen 4 cm men två cm tapp kvar.
Ctg fram och tillbaka som registrerade kraftiga sammandragningar. Fick lavemang och bada för att försöka lura igång förlossningen men inget hände. Vid 16.20 togs det hål på vattnet och sedan gick det undan! 19.58 hade jag bebis på bröstet. Intensiv förlossning med täta värkar men jag klarade mig med lustgasen. Krystvärkar i 8 min och inte ett stygn att så. Så fantastiskt upplevelse!
Hur går det för er som är kvar fortfarande? Känns som att massor fått sina bebisar redan:)
Inatt har jag knappt sovit pga extrem klåda i händer och under fötter. Min bm fixade tid till mig på förlossningen imorgon bitti för att träffa en läkare, kanske inget konstigt alls och de skickar hem mig igen, känns inte som att man lägger tid och pengar på blodprov och medicin när jag gått över tiden, men det vet man aldrig. Lite nervös är jag allt.