Inlägg från: Sindyrella1983 |Visa alla inlägg
  • Sindyrella1983

Novemberbebisar 2015

Hej....

Nu tror jag att jag vågar skriva här. Har läst länge.... Är gravid, idag 12+1 och har BF 3 november. Har efter 3,5 års försökande med två utomkveds och fem IVF varav ett missfall äntligen lyckats. Därav har jag inte vågat skrika ut det till världen =) 
    Men nu har jag gjort 4 ultraljud och sett bebis senast i förrgår som sprattlade och hoppade. Så nu vågar jag tro på det och slappna av och njuta! 
    Det syns redan på mig, så även om vi inte berättat så tror jag att vissa misstänker det. 

• Sindyrella1983
    iowa skrev 2015-04-23 14:41:33 följande:
    Åh vad roligt, Grattis! Håller tummarna för att allt går fint för dig, det är du värd efter all väntan och kämpande (:   (det tycker jag såklart att vi allihop är, men du förstår nog)   :)
    Tack =) Ja jag tycker också att jag är värd det hihi. 
    mea84 skrev 2015-04-23 15:02:40 följande:
    Precis samma vecka som jag och samma bf än så länge syns inget "större" på mig...vi är också inne i ivf världen men denna gången är de faktiskt av oss själva vi lyckats hur mår du?
    Jag mår rätt bra, har varit väldigt orolig med tanke på vår historia så jag har fått göra tre VUL och ett vanligt ultraljud på magen, så nu känns det bra! Men annars har jag lite svullna bröst, svullen mage, kan bli lite illamående om jag inte äter. Men annars mår jag bra! Jag tycker mest att tiden går sakta, längtar till den riktiga bebismagen =) 
  • Sindyrella1983

Har inte fått några järntabletter, men funderar på om jag behöver det för jag är så galet trött. Hade ett blodvärd (eller vad det heter) på 121 för en vecka sedan och då hade det sjunkit från 135 på tre veckor.... Ska till BM om två veckor och tar upp det med henne då om inte tröttheten gått över. 

• Sindyrella1983
    mea84 skrev 2015-05-04 14:04:32 följande:

Idag fick jag hem min doppler från clearblue och kunde lyssna på hjärtljuden

Oron försvann då man fick bekräftat att man kunde höra dem idag

Skulle rekommendera den för den oroliga

Jag är bara rädd att jag hade använt den för ofta.... 
  • Sindyrella1983
    mea84 skrev 2015-05-04 15:15:08 följande:
    har du använt den mer än vad det står? Står ju inte några direkta risker eller faror om man använt den för mycket eller? Vilken har du?
    Jag har ingen, jag vågar inte köpa en Glad Just för att jag tror att jag skulle använda den varje dag och det tror jag inte är det bästa. Ungefär som att BM inte vill lyssna på hjärtljud hela tiden eller göra ultraljud för ofta. Jag tog upp det med min BM och hon tyckte verkligen inte att man skulle ha en sån för att om man inte skulle hitta det direkt så skapar det en oro och att man inte ska använda den hela tiden. 
  • Sindyrella1983

Jag gick igår in i vecka 17 Solig Känner inte bebis än, men längtar så. Tycker att magen inte växer. Har nog lite svårt att se det själv. Det enda jag tycker är att magen är lite mer hängig.

Om 15 dagar är det RUL! Hjärta

• Sindyrella1983
    Mea84 BF 3/11, RUL 2/6, KÖN: vet ej 

Sindyrella1983 BF 3/11, RUL 5/6, KÖN, ska ej ta reda på

iowa - BF 6/11, RUL 8/6, vet ej kön ännu

Miiia84 - BF 7/11, RUL 23/6, KÖN: vet ej än 

SandraP81 BF 7/11 RUL 8/6, KÖN: Vet ej ännu (tror pojke)

Sandra1992 BF 8/11 RUL 11/6 KÖN: vet ej än 

Anna Hbg- BF 13/11, RUL 17/6, KÖN :Vet ej (tror på pojke) 

Maja1- BF 25/11, RUL 1/7, KÖN: Vet ej (tror på flicka)

Nilla6- BF 26/11, RUL 26/6, KÖN vet ej än (tror dock på pojke)
  • Sindyrella1983

Jag la till mig i listan, jag skriver inte här så ofta, men läser hela tiden Solig Börjar bli nervös för RUL på fredag.... 

• Sindyrella1983
    Amazinglife skrev 2015-06-03 20:17:13 följande:

Jag har me RUL på fredag, de börjar bli nervöst! Hurdags har ni det? Vi har kl 13.00.. Hoppas det går bra för er!

Vi har turen att ha vårt redan 8:15. Skönt att slippa vänta under dagen tycker jag. Men vi valde tiden för att det blir bättre med min mans jobb då. Jag är också nervös....

inatt har jag haft så ont i båda ljumskarna, dom ömmar fortfarande.
  • Sindyrella1983

Igår var vi på RUL. Bebis sprattlade och snurrade och mådde bra och var ett par dagar före om man tittar på måtten. Men eftersom vi gjort ivf så ändrar man inte BF. Så 3 november kvarstår

Svar på tråden Novemberbebisar 2015