Inlägg från: Masquerade |Visa alla inlägg
  • Masquerade

Novemberbebisar 2015

Börjar lite smått med listan. Rätta mig gärna om jag har skrivit fel. :)

Knottet - bf 3/11
    Sindyrella1983 - bf 3/11
    Erika 146 - bf 5/11, igångsättning 2/11
    Masquerade - bf 28/11
    Lotie - bf 29/11, snitt 20/11
    Sofflan - bf 30/11

• Masquerade

BF-lista

Knottet: bf 3/11

Sindyrella1983: bf 3/11

Amazinglife: bf 4/11 - Flicka

Erika 146: bf 5/11, igångsättning 2/11

Gumsanmadde: bf 7/11 - Vet ej kön

Kgb 777: bf 10/11, planerat snitt 4/11 - Pojke

AnnaHbg: bf 13/11

Lisen84: bf 13/11

SandraP81:  bf 13/11 - Pojke

Charlie40: bf 19/11, planerat snitt 11/11 - Flicka

Iselin: bf 21/11 - Flicka

Jvd89: bf 24/11

Undska: bf 24/11

Citrona: bf 26/11 - Pojke

Maja 1: bf 26/11

Masquerade: bf 28/11 - Vet ej kön

Bebba83: bf 29/11

Lotie: bf 29/11, planerat snitt 20/11

Sofflan: bf 30/11

• Masquerade

Oj! Vet inte varför det blev så stora mellanrum, men nästa som kopierar får gärna ändra på det. :)

• Masquerade
    miloo89 skrev 2015-11-02 21:11:00 följande:

Min lilla flicka kom igår kl.13.56. Hon ville inte vänta till den 4e :) Ett väldigt hastigt och smärtsamt förlopp men ut kom världens sötaste lilla på 49cm å 3365g. Vi är så glada å nyligen hemkomna från BB :D

Grattis! :)
  • Masquerade
    Erika 146 skrev 2015-11-03 00:49:15 följande:

Hej tjejer! igår 17.09 kom lilla Charlie 52,5cm och 3480g. Igångsättning 39+3 genom hinntagning sen skötte kroppen resten med hjälp av lustgas och eda :) största överraskningen var att det blev en lillebror inte en lillasyster. han är ljuvlig och ammar men är mest trött. heja er andra som är nära nu!

Grattis till lillgrabben! :)
  • Masquerade
    Maja 1 skrev 2015-11-04 10:46:32 följande:

Nu är min bebis här. Han kom med dunder och brak i vecka 36+4. Vi kom in på förlossningen kl 01.30 och han är född kl 01.52. Vi mår båda jätte bra.

Grattis Maja 1! :) 
    Måste erkänna att jag blev lite stressad av att läsa din text. Är 36+3 idag, har längtat efter förlossningen enda sen start, men nu när jag läser din text inser jag att jag är såå inte redo än. :S
  • Masquerade
    sofiashem skrev 2015-11-04 03:53:27 följande:

Blev igångsatt igår morse (38+3). Efter en lång och ärligt talat fruktansvärd förlossning kom han så ut idag 00.26. 4040 gram och 52 lång! Ska försöka sova nu men svårt att landa i detta. Tredje barnet, nu blir det DEFINITIVT inga fler :D

Grattis Syfiashem! 3 låter som en ganska bra siffra! :)
  • Masquerade
    sofiashem skrev 2015-11-04 03:53:27 följande:

Blev igångsatt igår morse (38+3). Efter en lång och ärligt talat fruktansvärd förlossning kom han så ut idag 00.26. 4040 gram och 52 lång! Ska försöka sova nu men svårt att landa i detta. Tredje barnet, nu blir det DEFINITIVT inga fler :D

Masquerade skrev 2015-11-04 12:35:07 följande:
    Grattis Syfiashem! 3 låter som en ganska bra siffra! :)
    Sorry, vet inte riktigt var det där y:et kom från. :)

• Masquerade
    Kgb777 skrev 2015-11-04 17:21:04 följande:

Hej! Imorse kom lille Jakob med planerat snitt. Allt gick förvånansvärt bra och smidigt. Tror inte att jag har haft ont en enda gång. Den här narkosläkaren var otroligt proffsig och visade exakt hur jag skulle ligga för att nålen lätt skulle komma in och det gjorde den på första försöket. Jakob vägde 3530 o 50 lång.

Grattis Kgb777! Vad skönt att allt gick bra för dig och lille Jakob! :)
  • Masquerade
    iowa skrev 2015-11-04 17:58:06 följande:

Här kom vår lilla tjej ut imorse. Vattnet gick och tre timmar senare var hon här, förlöst i vårt eget badkar med ambulansen några minuter bort! Drog henne själv upp på bröstet. Superhäftigt, men omtumlande och chockerande både för mig och sambon! Fick två små bristningar bara, som syddes när vi kom in till förlossningen. Kan knappt förstå det. En underbar liten flicka har vi fått, född i v 39+0, 3330 g och 49,5 cm lång :)

Grattis till alla er andra som fått och lycka till till er som har det framför er! Hoppas ni går ett något mindre hastigt scenario ;)

Wow, vilken superhjälteinsats av dig! Vad skönt att det gick bra. Stort grattis till din lilla flicka! :)
  • Masquerade
    SandraP81 skrev 2015-11-05 21:27:25 följande:

För två timmar sen kom vår pojke ut i v 38+5. Gick bra, tog lustgas. Förvånad över att jag slapp gå över en vecka som sist!

Grattis till pojken! :)
  • Masquerade
    Undska skrev 2015-11-07 21:37:39 följande:

Är det någon mer än jag som har ont på en punkt under ena sidan av bröstkorgen? Bebisen ligger med rumpan under vänster revbensbåge och trycker på någon öm punkt. Det gör galet ont vid vissa tillfällen. Känns nästan som en nerv som ligger i kläm.

Jag får det när jag halvligger i sängen, men på höger sida. Smärtsamt och sjukt irriterande! Tror i mitt fall att det kanske är ett revben som blir lite väl tilltryckt. 
  • Masquerade
    Sindyrella1983 skrev 2015-11-08 15:10:50 följande:

Igår kom vår pojke. 4620 gram och 53 cm lång. tackar gudarna för ryggbedövningen!

Det var ingen liten krabat! Bra kämpat och stort grattis! :)
  • Masquerade
    Amazinglife skrev 2015-11-09 11:14:18 följande:

Legat med regelbundna värkar halv 3 till i morse vid 8, sen slutade dom.. Så frustrerande :( hade tid hos bm kl 10.30 så jag hoppades på goda nyheter att jag öppnat mig mer osv, men nej, inget hade hänt.. Så jag bad henne att inte hinnsvepa, inte värt smärtan och nu väntar jag induktion istället på onsdag morgon om de har plats på förlossningen.. Nu orkar jag inte hoppas mer

Usch, vad jobbigt! Hoppas det ordnar sig med induceringen. Vart ska du föda? Så här års brukar väl inte förlossningarna vara fullsmockade, eller? 
  • Masquerade
    Anna Hbg skrev 2015-12-04 12:24:04 följande:

Hur går det för er tjejer? :)

Håller på att bli galen!

Vill gratulera alla er som har fått era små och ber om ursäkt att det inte har skett tidigare. Har varit extremt asocial i slutet av graviditeten, mycket p.g.a. av sömnbrist. Vilar mycket på förmiddagarna och har väl tyvärr vänt på dygnet, men bebisen lever rövare nätterna igenom och har sammandragningar, förvärkar och täta toalettbesök som följd av detta. ...Men ingenting händer ju!!! Är idag 40+5 och bebisen visar inga tecken på att vilja evakuera. Suck och stön! 

Så, då har jag kräkt ur mig min frustration för idag. :S Än en gång ett jättegrattis till alla er som fått sina små!  
  • Masquerade
    Anna Hbg skrev 2015-12-04 21:29:49 följande:

Masguarade

Låter tufft :(

Vet hur frustrerande det är att gå över tiden.

Min stora kille kom i v.43 och jag var redo för psyket vid det laget :/

Får lov att kräka av dig hur mycket du vill här!

:)

Var på sista barnmorskebesöket idag, 41+1. Hon försökte genomföra en hinnsvepning, men även om livmodertappen var mjuk så var det helt igenbommat så hon inte kunde komma åt hinnorna. :( Blivit tillsagd att ringa till förlossningen på lördag för att få tid för igångsättning, om nu inget händer innan dess... Men oddsen är väl att jag oxå får en bebis i v. 43. :S

Visst har jag förstått att inget var på g, men det var hårt att få höra det sägas rätt ut. Har haft molande smärtor hela eftermiddagen efter hinnsvepningen och det känns ju inte som att det var till nån nytta. Så jag har suttit i soffan och stortjutit på kvällen och känner mig emotionellt helt slut. Det mesta känns rätt hopplöst ikväll, men jag rycker upp mig imorgon igen. 
  • Masquerade
    Citrona skrev 2015-12-07 20:14:32 följande:

Grattis alla som fött de senaste 11 dagarna!
    Själv fick vi vår efterlängtade pojke den 26 nov genom planerat snitt men då han hade vatten i lungorna fick vi vara på Neonatalavdelningen fram tills för bara någon dag sedan, det.....var......jobbigt ;( Han mår i alla fall bra nu och är alldeles fantastisk! ;)

Amningen som inte alls funkade med storasyskonen ser faktiskt ut att funka riktigt finfint denna gång ;)

Grattis Citrona! :)
  • Masquerade

Den 11:e kom äntligen min lilla Ophelia, 50 cm lång och vägde 3755 g.
    Blev igångsatt två dagar tidigt pga vattenavgång utan värkar. Klarade mig länge på profylaxandningen, men behövde till slut både lustgas och epidural. Hade ganska svaga värkar och krystvärkar som följd av igångsättning och epidural, men Ophelia drogs äntligen ut med sugklocka efter 11 h. Efter detta ville tyvärr inte moderkakan komma ut, så det fick bli op där och förlorade 2,3 L blod förutom de 0,7 L under förlossningen. Repade mig dock ganska snabbt tack vare fantastisk vård. Så nu sitter jag hemma hos päronen och återhämtar mig med mitt lilla matvrak och inväntar julen. :)

Svar på tråden Novemberbebisar 2015