Novemberbebisar 2015
Kan även vara skönt att packa i en väska med hjul på så den är lätt att ta med sig.
Kan bli en del turer fram och tillbaks till bb samt att man kan bli runtskjutsad en del och då är det jobbigt att ha en bag att släpa på :)
Kan även vara skönt att packa i en väska med hjul på så den är lätt att ta med sig.
Kan bli en del turer fram och tillbaks till bb samt att man kan bli runtskjutsad en del och då är det jobbigt att ha en bag att släpa på :)
Ni som fött barn innan och följt kurvan enligt veckorna hur stora har era barn blivit? Tänkte om man följer kurvan som man ska så borde väl inte bebis blir jättestor?
Var hos bm idag och allt såg bra ut :)
Hade ett sf-mått på 29,5 och är i v.32 (31+3) och bm tyckte det var precis lagom.
Bebisen ligger på tvären fortfarande men hoppas den vänder sig neråt snart.
Någon som vet när bebisen bör ligga med huvudet neråt?
Är andra barnet om det spelar någon roll.
Ska på profylaxkurs imorgon vilket ska bli spännande.
Fler som har det inbokat? :)
Angeloco:
Så länge det inte gör ont brukar det inte vara någon fara.
Kroppen som tränar sig inför förlossningen bara.
Googla på Braxton Hicks och se om det kan vara det du upplever.
Dags för tul imorgon och jag är supernervös för att allt inte ska se bra ut.
Nästan läskigare att göra detta än rul:et :O
Kgb777:
Jag får göra det för att kolla tillväxten på min bebis då min son var väldigt liten när han föddes.
Var nästan 40% tillväxthämmad :O
Här i Skåne får man det bara av speciella anledningar som tex stort eller litet sf-mått osv men är säkert olika i olika län.
Nej, ingen aning om vad det berodde på.
Min förlossningsjournal saknar typ hälften av uppgifterna också så vet tex inte hur stor moderkakan var vilket kan spela in.
Lotie:
Jag hade sf-mått på 29 nu i v. 32 så bara en aning litet men med sonen låg jag högt över kurvan och det var därför jag fick göra tul då.
Har för mg att jag hade ett sf-mått på typ 38 i v.30 med sonen :O
Tul:en var totalt missvisande med honom också då de som max visade en tillväxthämmning på ca 18% på de 3 tul:en vi gjorde.
Blev rätt paffa när han väl kom ut och var så liten.
Kom dessutom i v.33
Jag var sjukskriven och hoppade på kryckor de sista 3 månaderna för foglossning förra grav. så lider med dig :( Vet hur jävligt det kan vara.
Enda tipset jag har är att försöka ta det lugnt några dagar och använd ett ordentligt foglossningsbälte (vilket du säkert redan vet)
Sen tycker jag att du ska ringa din bm om det inte blir bättre inom ett par dagar....om du står ut så länge dvs
v. 43 inte v.33
Bebisen hade det bra i magen idag men ligger på ca -20% så har fått en ny tid om ca 2 veckor för en ny koll.