Novemberbebisar 2015
iowa: Jag har också haft craving på just dillchips. Inget jag äter i vanliga fall så undrar om det är en speciell gravidgrej :P
iowa: Jag har också haft craving på just dillchips. Inget jag äter i vanliga fall så undrar om det är en speciell gravidgrej :P
Är det någon mer än jag som valt att inte göra KUB? (:
En fråga till er alla...hur har ni det med magen och vikten? Har ni fått en liten mage och gått upp? Eller är ni typ som vanligt i kroppsformen.
Undrar för att jag själv har gått upp ca 2-3 kg, kanske en lite bula på magen men de är tarmarna som är svullna för livmoder håller ju på att komma upp ur bäckenet...är i v 15 (14+5) men som jag tänker, de kanske är förtidigt ännu för något att synas så ????
Härligt för er som mår bra, skönt att höra! Själv går jag in i vecka 18 idag och började dagen med att springa till toa och kräkas. Mådde bättre några veckor men nu kräks jag var och varannan dag trots Lergigan-behandling.. Börjar tappa hoppet om att det kommer ge med sig över huvud taget utan försöker hitta på roliga saker de dagar jag är pigg.
RUL närmar sig med stormsteg, känns mycket spännande då det blir första gången vi får se pyret i magen!
Fick hem min fina änglapingla häromdagen, tidigt att använda men äsch! Det är ju mest för syns skull ändå ;)
Är i v17 (16+4) idag, RUL om 12dagar :) va hos bm igår å köpte ett bälte för foglossningen, det gör fortfarande ont men bältet hjälper.. och jag fick lyssna på hjärtat igår med, va så härligt att få höra! 146slag i minuter..
Iowa: vad är en änglaplingla?? :)
Miiia84 - BF 7/11, RUL 23/6, KÖN: vet ej än
Nilla6- BF 26/11, RUL 26/6, KÖN vet ej än (tror dock på pojke)
iowa - BF 6/11, RUL 8/6, vet ej kön ännu.
20+6 idag och äntligen, ÄNTLIGEN verkar illamåendet ha gett med sig. Har slutat med Lergigan sedan en vecka och jag mår faktiskt bra! Precis gått på semester och har fyra stressfria veckor framför mig. Lilla tjejen sprattlar runt i magen och hon har till och med låtit sambon känna några gånger. Livet är rätt okej ändå. (:
För någon vecka sedan fixade vi vagnen efter mycket researchande och provkörande, det blev en begagnad Brio Happy i nyskick med fasta lufthjul i marinblått. Både jag och sambon är än så länge nöjda! Eventuellt blir det flytt i sommar till en större lägenhet (med egen ingång i markplan, underbart!) så fler större bebisinköp får vänta tills vi vet hur det blir.
Just nu sitter jag i research för det här med engångsblöjor vs tygblöjor, har ni tänkt något kring det?
Roligt att höra om allas RUL, någon som har fått en uppfattning om fördelningen mellan könen, är det 50/50 ungefär? ;)
Någon mer som fått göra/ska på glukosbelastning? Jag gjorde det i början av veckan (har typ 2 diabetes i nära släkt). Det gick bra först, men hemskt sött var det att dricka förstås. Efter drygt en timme kom dock tvärillamåendet och jag lyckades kräkas ner i stort sett hela rummet på vårdcentralen på väg mot papperskorgen, yippie! Fick skamset gå ut och be om papper och städmedel, avbryta belastningen och gå hem. Ringde BM och sa att det där gör jag inte om, så hon har ordnat en intravenös belastning i slutet av september istället, känns så mycket bättre!
Vecka 29+3 idag, tiden bara flyger förbi! Snart går jag hem på havandeskapsledigt, herregud vad skönt det ska bli, det börjar bli tungt!
Hur mycket har ni gått upp i vikt? Är i vecka 35 (34+1) och har gått upp 8 kg totalt än sålänge.
Vecka 36+6 idag och besök hos barnmorskan. Känns helt overkligt att ha en nästan hel graviditet att sammanfatta och prata tankar inför förlossningen. Lilltjejen har fixerat sig med huvudet nedåt, och följer fortfarande kurvan fint vad gäller SF-måttet. Idag 34,2 cm. Foglossningen får jag helt enkelt stå ut med och om det "bara" är det som är jobbigt och bebis mår bra så känns det helt okej! Nu börjar vi känna oss redo för förlossning, välkommen ut lilla vän! <3
BF-lista
Knottet: bf 3/11
Sindyrella1983: bf 3/11
Amazinglife: bf 4/11 - Flicka
Erika 146: bf 5/11, igångsättning 2/11
Gumsanmadde: bf 7/11 - Vet ej kön
Kgb 777: bf 10/11, planerat snitt 4/11 - Pojke
Iowa: bf 11/11 - Flicka
Sussi85: bf 11/11 - Pojke
AnnaHbg: bf 13/11
Lisen84: bf 13/11
SandraP81: bf 13/11 - Pojke
Charlie40: bf 19/11, planerat snitt 11/11 - Flicka
Iselin: bf 21/11 - Flicka
Jvd89: bf 24/11
Undska: bf 24/11
Citrona: bf 26/11 - Planerat snitt - Pojke
Maja 1: bf 26/11
emeliemarietherese: bf 28/11 - flicka, bedömning för igångsättning 12/11
Masquerade: bf 28/11 - Vet ej kön
Bebba83: bf 29/11
Lotie: bf 29/11, planerat snitt 20/11
Sofflan: bf 30/11
Här kom vår lilla tjej ut imorse. Vattnet gick och tre timmar senare var hon här, förlöst i vårt eget badkar med ambulansen några minuter bort! Drog henne själv upp på bröstet. Superhäftigt, men omtumlande och chockerande både för mig och sambon! Fick två små bristningar bara, som syddes när vi kom in till förlossningen. Kan knappt förstå det. En underbar liten flicka har vi fått, född i v 39+0, 3330 g och 49,5 cm lång :)
Grattis till alla er andra som fått och lycka till till er som har det framför er! Hoppas ni går ett något mindre hastigt scenario ;)
Tack så mycket för gratulationerna! Man tror ju inte att det kan gå så fort, förstföderska och allt. Trodde jag hade världens mesigaste smärttröskel där innan krystvärkarna drog igång.. Tänkte att hur tusan ska jag klara detta i många timmar till?! Men såhär i efterhand är jag bara så tacksam för att allt gått så bra med både mig och bebis. Och med underbara skärrade sambon förstås, som fick börja morgonen med att ringa SOS!
BF-lista
1/11
Laloppan: -Flicka
3/11
Knottet
Sindyrella1983
4/11
Amazinglife - Flicka
Kgb 777: planerat snitt 4/11, BF 10/11 - Pojke
5/11
Erika 146: igångsättning 2/11
7/11