• jvd89

Novemberbebisar 2015

Någon annan som är väldigt yr och mår fruktansvärt illa? (dock ej kräkts)

Kunde inte vara kvar på jobbet idag pga detta. Och vad ska man göra för att må bättre? Och varför är man så yr? Är i vecka 7 (6+4)

• jvd89

Har ni kollat ert blodtryck nu i graviditeten?

Jag är sjukskriven nu pga illamående och yrsel och hade blodtryck på 100/70, men fick inte förklarat för mig om varför eller anledning till de. Och om de är normalt eller inte.

• jvd89

Hurdana är era magar i v 9?

Min är väldigt svullen, ser ut att vara mkt längre gången. När lägger sig svullnaden och den "riktiga" magen syns?

• jvd89
    kallemaja skrev 2015-04-19 16:51:29 följande:

Nån som kan känna bebisen röra sig i magen? :)

Tror inte att man kan känns de förrän typ vecka 19-20 och framåt. Har man barn sen innan så kan man känna fosterrörelser tidigt(tex v16-17) men annars tror jag inte förrän tidigast vecka 19-20 och sen framåt typ. Iaf vad jag hört.
  • jvd89
    mea84 skrev 2015-04-23 08:40:08 följande:

Är i v 12+1 idag och har nog de alla dagar sedan ca v 6 känt molvärk/stick/hugg/brännande känsla i magen, men NU inget sedan i förrgår! Borde man ringa barnmorskan eller är man bara jobbig å orolig tycker de? Orolig att något har hänt eftersom man mår så mycket bättre på bara några dagar oxå :-/ tacksam för svar och takar smile1.gif

Jag har hört att efter vecka 12-13 så kan man hamna i såkallade spökveckor där man helt plötsligt mår jättebra, känner ingenting och blir såklart orolig då. Men det är väldigt vanligt att de blir så efter vecka 12-13 så tror inte du behöver vara orolig men om det är något du tycker är jobbigt så rådfråga med barnmorskan ändå:)
  • jvd89
    gummsanmadde skrev 2015-04-23 11:32:08 följande:

Efter att mått helt otroligt skit dåligt, spytt hela dagarna, varit sjukskriven i flera veckor, varit in på sjukhuset och fått 4 liter dropp så mår jag bra!! ha inte spytt på två dagarna nu, må lite illa på morgonen bara.. ska börja jobba igen på måndag! Jag ha nästan fått tillbaka mitt gamla jag igen.. är i vecka 12 nu så det är väl nu man ska vara lite små nojig och tror att det är något fel.. men jag har fortfarande ont i brösten och ömmar i nedre delen av magen.. Har någon av er ont när ni sätter er eller ska resa er upp eller typ när ni nyser/hostar? det hunger till som fan i nedre delen av magen.. bm sa att det va normalt visst Skrattande

Kan hugga till eller spänna när jag hostar/nyser och ibland när jag ska vända på mig i sängen. Har vart orolig för de och tänkt ta upp de med bm imorgon men skönt att du skriver att det är normalt:)
  • jvd89

Är i vecka 12+1 och har gått upp 1,3 kg.

Hört att det är normalt att gå upp 1-2 kg till vecka 12.

Jag är inte smal men heller inte jättestor men en önskan är ju att gå upp bara det som graviditeten väger. 10-12 kg, så man inte lägger på sig massa extra kilo då de är svårare att bli av med.

• jvd89

Vill också vara med på listan.
    BF: 24/11, RUL: 30/6, KÖN: vet inte, men tror på en pojke.

• jvd89

Åhh blir så avundsjuk när jag ser alla som vart på rul och fått se bebisen:) men snart är de vår tur, på tisdag ska vi dit. Ska bli väldigt spännande att se:)

• jvd89
    Maja 1 skrev 2015-06-28 17:00:35 följande:
    På onsdag ska jag dit. Men vet redan att vi väntar en liten pojke. Då vi gjort fostervatten prov. Men spännande ändå att de den lille ordentligt.
    Jaså ni vet redan att det åt en pojk?
    Vi får förhoppningsvis reda på det på tisdag. Är så spänd på vad det är för filur därinne och såklart hoppas man att allt ser bra ut:)
Svar på tråden Novemberbebisar 2015