• Undska

Novemberbebisar 2015

Citrona skrev 2015-10-31 00:28:29 följande:

Är i vecka 34+2 och nu ikväll vid kl 18 upptäckte jag en liten klarröd bloddroppe i trosskyddet...
    Har inte kommit något mer på hela kvällen (6 h) men magen känns spänd hela tiden och bebisen rör sig som vanligt.

Jag ringde förlossningen direkt men de sa-bara vila på soffan och ta det lugnt, ring om det kommer mer eller om du får ont.

Nu vet jag inte hur jag ska göra---om jag ska ringa igen eller avvakta...
    Är ganska orolig men det känns skönt att han rör sig i alla fall.

Någon som vet vad detta kan vara?

Blodkärl som gått sönder kanske?
    Det är nog oftast "bara" fara när man får riktiga stora blödningar, eller om det kommer rikligt upprepade gånger.
    Nu börjar det bli tungt, och det ligger och trycker neråt, när det var som "värst" för mig så kunde jag inte göra nr 2 någon gång utan att jag fick små röda blodstrimmor när jag torkade mig.

Minns så tydligt när jag väntade 3:an , jag var i vecka 19 och jag hade precis haft sex, står i duschen och bara ser allt blod som rinner.. Jag höll på svimma rakt av då! Åker in dagen efter,fick inte komma in för jag inte gått 21 fulla veckor.
    Men det var mina känsliga slemhinnor som blött så kraftigt. Det var riktigt otäckt :/
  • Undska

Det är ganska många i gruppen som ska ska snittas va?
    Hur kommer det sig?

• Undska

Är det någon mer än jag som har ont på en punkt under ena sidan av bröstkorgen? Bebisen ligger med rumpan under vänster revbensbåge och trycker på någon öm punkt. Det gör galet ont vid vissa tillfällen. Känns nästan som en nerv som ligger i kläm.

• Undska
    Masquerade skrev 2015-11-07 23:04:04 följande:
    Jag får det när jag halvligger i sängen, men på höger sida. Smärtsamt och sjukt irriterande! Tror i mitt fall att det kanske är ett revben som blir lite väl tilltryckt. 
    Ja det är nog samma här, fötter å rumpa som trycks under.. Fy sjutton va obehagligt det varit de senaste dagarna. Bara att böja sig fram eller sitta i bilen.

Kan inte minnas att jag haft så här innan med några av mina fyra.
  • Undska

Mitt onda under revbenet verkar aldrig gå över.. Funderar på om jag ska ringa in till fl? Det liksom strålar också vissa ggr ner mot naveln.

• Undska
    Amazinglife skrev 2015-11-10 06:23:39 följande:

Alla som säger "du vet när de är dags" har duktigt fel, när de gäller mig :( irriterad trött och ledsen! Jag har 3 värkar på 10 minuter, haft de sen 1 inatt, innan dess regelbundna värkar med 6-7 min emellan. Tror ni de har hänt något? Status exakt samma som de senaste två veckorna öppen 1,5 och 1cm tapp. Jag som lidit mig igenom värk efter värk, känt mig stolt varje gång jag orkat en till, andats och slappnat av.. För INGENTING. Vad är det för fel på min kropp?

Är det ditt första barn?

Min första kommer jag sent att glömma, gick som du, från fredag till måndag morgon 8.21 innan hon var ute! Det var ett rent h*lvete :/

De andra har gått mycket fortare.
  • Undska

Grattis till alla er som fått era små äntligen :)

Själv har jag nu 10 dagar kvar till bf.. Är sååå nervös nu, jag känner mig definitivt inte redo av någon anledning, kan tillägga att detta är mitt femte barn, men ändå. Jag är riktigt nervös och orolig samtidigt livrädd av någon anledning..

Alla mina andra grav har gått bra, de har tagit allt mellan 2-21 timmar, jag har mått bra efteråt oså också.. Ja vet inte vad det är med mig?? Jag har nästan lite panikångest här under dagarna.. :/

• Undska

Någon som vaknat med svullet gomsegel?? Den där pluppen som hänger ner i halsen..

Vaknade imorse å den var sjukt svullen, å illröd.. Så jäkla jobbigt då jag inte kan ta någon kortison tablett å få ner svullnaden. Läste på nätet att detta normalt att den kan svullna om man sover hårt och snarkar, har visst råkat ligga på rygg å sova inatt å då blir min andning tyngre.

Nu är iaf mannen på väg att köpa isglass så svullnaden lägger sig :/

Någon annan som varit med om samma sak,å har tips? ;)

• Undska

Är det många förstföderskor här? Tycker nämligen de flesta verkar ha långa utdragna förlossningar :/ och långa latensfaser.

• Undska

Hur går det för er alla? 6 dagar kvar till BF :D hoppas det sätter igång,har haft riktigt mycket SD och mensvärk sedan igår kväll. Men inget som gör jätte ont.

Idag ska jag till bm också,hoppas på sista besöket där idag ;)

• Undska

Mina sd är som bortblåsta, lite mensvärk som kommer å går bara :/ 39+1 idag.. Då kom fyran, iofs så är ju inte dagen slut :) men nu går man bara å väntar .

• Undska
    gummsanmadde skrev 2015-11-21 05:48:01 följande:

Är någon som ha väldigt ont i bröstvårtorna när dom ammar? Jag ha fått något svart skorpa på bröstvårtan, vad är det?? Gör jätte ont precis när han börja suga men sen ömmar det bara..

Då ammar du tyvärr fel, se till så bebisen får med en del av vårtgården när den äter och inte bara bröstvårtan för då får du sår, och bröstet töms inte riktigt,vilket kan resultera i mjölkstockning.

Bebisen ska även sträcka på halsen när den tar bröstet,så inte bebisens huvud ligger ner mot bröstkorgen ( sin egna då ) för då blir det också svårare att äta . Bara lite tips :)
  • Undska

Bf idag.. Får se om det händer något :D hahaha va knepigt att alla graviditeter är sååå olika, detta är mitt femte barn jag väntar,och har aldrig gått gravid fram till bf . Va händer med min kropp?!! Så frustrerande..

• Undska

Varit hos bm idag, bf + 2 och gjorde hinnsvepning och var tydligen öppen 2,5cm. 1cm kvar av tappen.

Har börjat få lite halvonda sd. Återstår å se om det blir värre :/ :)

• Undska

På bf + 3 idag kikade Lowa ut 10.11 4300g och 52cm lång, efter värkar i tre timmar :) en super förlossning.

Svar på tråden Novemberbebisar 2015