Novemberbebisar 2015
Lycka till! Min blödning kom från livmodertappen, men jag hade också uvi så tror att det berodde på bakterier.
Lycka till! Min blödning kom från livmodertappen, men jag hade också uvi så tror att det berodde på bakterier.
Usch vad trist att höra! Förstår att det känns tungt nu!
Nej men fy stackars dig! Vilken okunnig och arrogant sköterska, som inte hade några alternativ till vad det kunde vara, man tycker ju att hon borde sett något liknande förut. Ska själv göra Kub nästa vecka.
Anna Hbg: har också Kub på torsdag. Har blött från livmodertappen förra veckan och fick göra vul då, men inget inifrån livmodern. Har du fått göra vul och vet de vart blödningen kommer ifrån?
Hej! Nyss hemkommen från Kub och allt såg bra ut. Hon sa bara att vi fick bra siffror, inte någon exakt siffra, vilket jag tycker var klokt gjort. Så lätt att man börjar spekulera över siffran annars. Jag blev erbjuden Kub för att jag är 37 år. Har inte gjort det i mina tidigare graviditeter och skulle inte ha gjort det nu heller om jag inte blivit erbjuden. Även om man får reda på att fostret skulle ha DS så behöver man ju inte göra abort, men det kan ju vara bra att veta om det så att man kan förbereda sig och syskon. Var nervös innan KUB men nu känns det skönt att jag har gjort det.
Tror inte att de kan göra vanligt ultraljud förrens v 12 för att se nåt tydligt. Själv fick jag åka in och göra vul i v 10+3 och då var det inte tal om att göra nåt annat än vul. Tror att de lättare kan lokalisera blödningar o sånt med vul, om man kommer in för det.
Har också GBS, alltså grupp B streptokocker. Var noga med att be din bm Lotie att kolla med urinprov flera ggr, då detta kan sätta igång förlossningen för tidigt. Jag ska göra kejsarsnitt men kommer att få antibiotika dropp under snittet så att inte barnet ska smittas.
Är inga provlem att föda vaginalt med GBS i urinen det viktiga är att man får antibiotika dropp direkt efter förlossningen.
Tinii: har du känt av din GBS mycket? Tredje gången jag är gravid o hade det inte i tidigare grav. Åt antibiotika, Kåvepenin, i v 9, känner mig oroad över att det ska blossa upp igen. Man blir ju lite oroad när man läser om det.
Jag kände som mensvärk i magen, vilket ioförsig är vanligt ändå i början av grav. Fick också gå o kissa oftare. Men tycker att det känns lite annorlunda än vanlig uvi då det brukar kännas ättrigare när jag kissar ( vid vanlig Uvi alltså). GBS en brukar kännas mer i magen och brukar inte synas på Stickan, så odling ska alltid göras.