• Miiia84

Novemberbebisar 2015

Idag var vi och gjorde kub-test och denna gång gick det bra att se bebisen trots den stora cystan som jag har. Cystan ska dessutom punkteras på måndag så det är jag lite nervös över... :/

Fick mycket låg sannolikhet på risk på kubtestet och bebis hade alla armar och ben så allt man kunde se såg bra ut! Är i 12+4 nu och bebis väntas till 7/11.

• Miiia84

Jag är i 13+5 och min mage putar rätt mkt nu, men för min del beror det på att jag har stora cystor som ligger framför/ovanpå som därför tar plats.
    Hade jag inte haft dessa skulle det nog inte synas något alls. Har iaf berättat för min chef nu på jobbet så de kan planera hösten tänkte jag.
    Dessutom eftersom det syns redan så lär folk snart se det i omklädningsrummet, jobbkläderna är annars mer diskreta =P

• Miiia84
    Nilla6 skrev 2015-05-20 17:49:09 följande:

Är i vecka 12+5 idag och har vart på kub. Allt såg bra ut o bebbe var 73mm stor huvud till rumpa. Sög på tummen. Har moderkakan o framvägg vilket är konstigt då jag känner buffar när jag sitter framåt. Rul ska jag göra 30 juni i vecka 18+4.

Jag har också moderkakan framtill såg de sist jag var på UL. Jag har känt buffar från 14+3 (förstföderska).
    Nu är jag i 15+3 och har RUL i 20+2 för jag fick boka om tiden då sambon är utomlands på jobb. Ska även till läkare innan för kontroll av mina cystor så då får jag också se bebisen :)
  • Miiia84
    Amazinglife skrev 2015-05-26 21:10:13 följande:

Imorgon går ja in i vecka 18 och mår fortfarande prima, ska de va såhär? Aldrig fått barn innan.. Känner mig både lite lyckligt lottat och orolig samtidigt, men även lite snuvad på att känna mig gravid.. Är glad att va utan krämpor, men de kan gå dagar som jag glömmer att jag ens är gravid! Har börjat känna rörelser, de är ju det enda också men är väldigt glad för det..

Har samma, är också snart i v 18 och har inga besvär alls. Till och med så jag känner mig smalare nu än för några veckor sedan när magen var mer svullen. Längtar efter RUL så jag får se att allt fortfarande är bra :)
  • Miiia84

Miiia84 - BF 7/11, RUL 23/6, KÖN: vet ej än

Nilla6- BF 26/11, RUL 26/6, KÖN vet ej än (tror dock på pojke)

• Miiia84

Här buffas det dagligen och sprattel har jag känt sedan vecka 15. Nu är det vecka 19 och jag väntar på RUL som ju blev framflyttat en vecka, annars hade det varit på måndag...
    Ingen idé att lägga ut någon magbild för min del eftersom jag har cystan som buktar ut, det blir liksom falsk mage så att säga. Hade jag inte haft den hade det nog knappt synts nåt ännu.

• Miiia84

Idag har jag shoppat de första bebiskläderna, känns lite märkligt! Ska inte shoppa något mer förrän när jag vet könet tänkte jag, köpte neutrala ljusa kläder nu.

• Miiia84
    Nu har vi varit på RUL! Allt såg bra ut och det blir en tjej sade de! :)

Sindyrella1983 BF 3/11, RUL 5/6, KÖN: ska ej ta reda på 

Amazinglife - BF 4/11, RUL 5/6, KÖN: vet ej ännu men tror det är en pojke

mea84 - BF 6/11, RUL 2/6, KÖN: enl rul 80 % en tjej 

Lillytroll - BF 6/11, RUL 10/6, KÖN: Flicka

Miiia84 - BF 7/11, RUL 23/6, KÖN: Flicka

Angeloco BF 7/11 RUL 3/6 KÖN: kanske pojke

Gummsanmadde BF 7/11, RUL 9/6, KÖN: det lär vi märka :) 

Sandra1992 BF 8/11 RUL 11/6 KÖN: vet ej än 

iowa - BF 11/11, RUL 8/6, KÖN: Med största sannolikhet en flicka.

Sussi85 BF 12/11, RUL 8/6, KÖN: Pojke 

Anna Hbg- BF 13/11, RUL 17/6, KÖN :Vet ej (tror på pojke) 

sofiashem BF 13/11, RUL 25/6 KÖN: Vet ej

SandraP81 BF 13/11 RUL 8/6, KÖN: Pojke

kajsalotta BF 17/11 RUL 22/6, KÖN: Vet inte (vet dock att det är tvillingar)

Malhin BF 19/11 RUL 17/6, KÖN: vet ej men vi tror flicka :)

emeliemarietherese BF 23/11 RUL 26/6 KÖN: det visar sig :)

hannami - BF 24/11, RUL 30/6, KÖN: oklart! Väntar med spänning! 

jvd89 - BF: 24/11, RUL: 30/6, KÖN: vet inte, men tror på en pojke

Maja1- BF 25/11, RUL 1/7, KÖN: Vet ej (tror på flicka) 

Nilla6- BF 26/11, RUL 26/6, KÖN: vet ej än (tror dock på pojke)

Miracle2015 BF 26/11. RUL 7/7. KÖN: vet ej än

bebba83 BF 28/11. RUL 30/6 KÖN: vet ej än men tror på flicka
  • Miiia84

Jag tror inte jag haft några sammandragningar ännu, bara som ilningar som sticker till ibland. Min bebis sprattlar ganska mycket nu så jag känner henne nästan varje timme någon gång. Igår var det en rejäl buff rätt ut nere mot ena ljumsken så man kände från utsidan. Dock kom det ingen mer så hård så min sambo fick inte känna något. Men det lär ju bara bli mer och mer ju trängre det blir.

• Miiia84

Jag har gått upp ca 8 kg sedan inskrivningen och jag var normal-smal innan och har egentligen bara fått mage och lite mer fluff på höfterna plus större bröst så jag bryr mig inte så värst. Kommer ju gå ner det mesta efteråt förmodligen. Hade fluff på höfterna även när jag åt p-piller och det försvann när jag slutade med dem, så just det tror jag är hormonellt.

• Miiia84

v 30 (29+6) här och 75% avklarat enligt appen! Känns fortfarande knappt jobbigt ens, kan göra i princip allt jag brukar fortfarande inklusive sova hur som helst. Senaste två veckorna känns det inte som jag blivit tjockare heller utan mer att allting bara ändrat form lite grann. Aktiv och stark bebis iaf, känns bra. :)
    Jobbar 3 veckor till innan grav-ledigt  får se om jag fortsätter eller inte. Beror på hur jag mår tänkte jag. Än så länge känner jag mig pigg och alert.

• Miiia84

Min bebis ligger också på tvären och jag är i v 32. Min BM sa att man kollar igen i v 35 och då kan man få gå på UL och se hur den ligger och har den inte vänt sig i v 37 så vänder man den från utsidan (försöker). De flesta vänder sig rätt när det blir mer trångt (efter v 35).

• Miiia84
    Nlg skrev 2015-10-21 10:20:25 följande:

Jobbar ni fortfarande eller hur får ni tiden att gå? Har varit hemma knappt en vecka och känns som jag kommer gå under av tristess.. Är i vecka 38+0 idag

Jag har varit hemma drygt 10 dagar och det går förvånansvärt bra, trodde också jag skulle dö av tristess. Jag försöker ha minst en sak inbokad att göra varje dag, om det så är tvättid =P bara för att inte dagarna bara ska bli långa. Idag skulle jag ha fikat med en bekant men hon är också gravid och hade inte sovit något på hela natten så hon avbokade, så jag hade lite dötid innan jag har nästa inbokade grej :)
  • Miiia84

Hade bf 7/11 men ingen bebis som känt för att titta ut ännu. I förrgår hade jag de första sammandragningarna på hela gravidteten men det gick över och har inte vad jag märkt kommit tillbaka. Känns drygt att vänta nu även om jag mår väldigt bra i kroppen i övrigt.
    Känslan av att tiden bara går och att det kanske kommer bli igångsättning om inget händer känns jobbig. Jag vill att det ska funka av sig själv.

• Miiia84

BF +9 här nu, inatt hade jag värkar och slemproppen håller på och går både i större bitar och som konstant blodblandat slem... Nu verkar alla värkar avstannat och det kommer bara någon enstaka kort värk då och då. Har sovit hela fm. Hoppas på att det drar igång snart igen, väldigt drygt med så lång latensfas.

• Miiia84

Jag fick efter ett par dagars förberedande äntligen en dotter den 17/11, 10 dagar över tiden. Slemproppen hade då hållit på i 3 dygn, förvärkar i 2 dygn och sedan tog själva förlossningen nästan 24 h sista dygnet från att det drog igång med värkar igen. Fick även en värkpaus mitt i så de bestämde att ta vattnet och få igång det igen. Mycket slit var det men säger som alla andra - det var det värt såhär i efterhand! Jag mår bra och bebis mår bra och nu är hon snart 1 vecka gammal och jag förstår inte hur fort tiden går redan???

• Miiia84

BF-lista 

1/11

Laloppan: -Flicka 

3/11

Knottet 

Sindyrella1983

4/11

Amazinglife - Flicka 

Kgb 777: planerat snitt 4/11, BF 10/11 - Pojke

7/11

Gumsanmadde 

13/11

SandraP81 - Pojke 

18/11

Doris-flicka

20/11

Lotie: planerat snitt 20/11 BF 29/11

21/11

Iselin - Flicka 

24/11

Jvd89

Undska

Mikaela90-pojke

26/11

Citrona - Planerat snitt - Pojke 

28/11

Masquerade 

30/11

Sofflan

Födda!

2/11 Erika146-pojke BF 5/11

4/11 Iowa-flicka BF 11/11

4/11 Maja1- pojke BF 26/11

9/11 Bebba83- flicka

11/11 emeliemarietherese - Flicka

11/11 charlie40-flicka BF 19/11

12/11 annahbg -pojke BF 13/11

13/11 Nilla6- pojke 

14/11 Lisen84-flicka BF 13/11

14/11 Lillytroll- flicka BF 6/11

17/11 Miiia84 - flicka BF 7/11

20/11 Sussi85 - pojke BF 11/11

• Miiia84
    dorisss skrev 2015-11-23 08:49:23 följande:
    Grattis till er lilla flicka! Bra jobbat????

Hur stor var hon? Jag har så vitt jag vet en ganska liten tjej i magen, och eftersom jag själv är ganska liten så är jag livrädd för att hon ska växa sig för stor eftersom hon vägrar att komma ut! Bf 18/11
    49 cm 3425 g så alldeles lagom :)
  • Miiia84

Min tjej är drygt 3 mån nu och 60 cm 5,6 kg. Har genomgått en liten förkylning och fått sina vaccin utan bekymmer. Hon är väldigt alert, stått med stöd sedan 3 v ålder, sitter nu med lätt stöd, gör sit ups hela tiden för hon vill upp, fram.. Vänder från mage till rygg, rygg-sidan. Försöker krypa och ålar/vrider i sidled. Skrattar och är glad för det mesta, försöker prata lite hela dagarna.

Svar på tråden Novemberbebisar 2015