• Tiniii

Novemberbebisar 2015

Är inga provlem att föda vaginalt med GBS i urinen det viktiga är att man får antibiotika dropp direkt efter förlossningen.

• Tiniii

Jag förstod det???? det är samma här. Föder också med snitt och får antibiotika!

Kgb777 skrev 2015-05-05 11:58:23 följande:

Ja det är inga problem att föda vaginalt, anledningen att jag ska föda med snitt beror inte på det. Blev däremot förvånad att jag får antibiotika när inte barnet tar den vägen, men det är ju bra att vara på den säkra sidan ändå.

• Tiniii

Jag har inte känt av det alls! Den bara är där! Gjorde odling av en slump i förra graviditeten!

Är inte orolig över Drt! Har nig aldrig gett det någon större tanke faktiskt!

• Tiniii

Jag har känt min livmoder sen vecka 10. Tydligt när kag ligger ner och barnmorskan som gjorde ultraljudet i v 11+4 bara skrattade för den var så tydlig då!

Så såg den ut på morgonen efter, men dettas ju när jag är kissnödig och förmodligen kissblåasan trycker upp den!

• Tiniii

Jag är vi vecka 16 -

15 +4

Känner små puffar inifrån sen några dagar tillbaka! Och igår tror kah bebis hade hicka!

Har gått ner 0,5 kg men vet inte hur det gått till för jag äter bra! Och kräks inte men är glad för det!

• Tiniii

Kan någon lägga in mig.

BF 1/11 Rutinultraljud var 1/6- Vi ville inte veta kön

Nu sitter jag på jobbet, känner bebis för fullt, sen fyra veckor får jag som små tydliga puffar inifrån. sen två veckor känner sambon.
    Har tydligen ett myom i framvägg så känner också väldigt tydligt när det är myomet bebisen sparkar på för då gör det ont.
    Syns kankse lite på min mage men inget som andra märker. så här väntar vi på mage.
    Med mina två tidigare barn har jag i princip sett ut som jag bara har några evckor kvar i denna vecka.

• Tiniii

Men jag måste ändå säga stt ni som känner er bebis ngn gång om dagen. Var glada för det. Min rör sig ständigt både hela morgonen ich hela kvällen och i stort sett några gånger i timmen. Kan kännas lite jobbigt ibland och jag har rätt ont av alla sparkar,

• Tiniii

Min var i princip obefintlig. Var ju i Turkiet i v 25 och då syntes inte att jag var gravid. Jag kunde se det själv men ingen annan registrerade det! Är fortfarande inte så stor. Ligger precis på kurvan för SF mått och hade 22 i v 24 och 26 i v 28.

Går in i vecka 32. Nu finns magen även när jag ligger men håller dig liten! Me rött tjocktrlja tror jag nästan jag kan dölja fortf.

Detta är tredje barnet och kag har varit stor de andra gångerna så tycker inte nu skall oroa er ????????????

• Tiniii

Jag går som vanligt på besök varannan v. Är ju i vecka 32 och var där igår och nu var SF måttet 30 och kollar man kurvan ligger den precis på mittenlinjen vilket är Bra. Tror jag hade 33 cm med första barnet. Då låg jag lite över!

• Tiniii

Men säger min bm att det är ok så är det det! Hon är grym. Jag har jobbat på förlossningen själv i 6 år och skulle aldrig välja ngn annan än henne.

• Tiniii

Låter som förvärkar tycker jag!

Är det någon som räknar ner, jag går hemma nu min 4:e vecka. Är så tröttsamt å tråkigt att jag nästan skulle Kunna börja extrajobba!

Längtar så efter att liten skall komma... Samtidigt som jag försöker njuta av att bara var ledig vilket är svårt. Varför vill man alltid till framtiden.

• Tiniii

Fick höra att om de försvinner när man vilar behöver man inte va orolig! Jag hade massa sammandragningar runt v 28-29 som sen avtog å nu har jag bara när jag promenerar å så. Är i v 35

Svar på tråden Novemberbebisar 2015