-
Grattis till bebis ;)Sindyrella1983 skrev 2015-11-08 20:10:10 följande:Jadå vi mår bra. Jag har ont och är mörbultad dock. -
Uch stå på dig!!! Helt idiotiskt att de gör så här mot dig och er andra tjejer!Lillytroll skrev 2015-11-11 13:46:19 följande:Dom säger att det är för stora risker.. Men risken för snitt är väl rätt stor som den är också. Förstår verkligen inte hur dom tänker. Att vara förstagångsföderska är inte lätt alla gånger uppenbarligen. Man blir lätt inte tagen på allvar.
Jag förstår att det kan vara svårt, framför allt när det är första barnet...men KRÄV att de gör någonting NU-de lyssnar till sist!
Från en som kräver mycket av vården och oftast får som hon vill ;) -
Stort grattis till er!Lillytroll skrev 2015-11-14 09:18:37 följande:Imorse kom våran lilla tjej, efter 19 timmar av igångsättning. Inte bara latensfasen som var lång här.. Fick assistans av sugklocka. Det var en stor tjej på 4410 gram och hela 53 cm lång. Känns så skönt att vi klarat oss igenom detta, äntligen!
Lycka till ni andra som har denna biten kvar.
-
Samma sak hände med vår äldsta, ska vara ganska vanligt med ett litet blåsljud vid födseln sa de och att de försvinner på ett dygn men visst blir man orolig.Anna Hbg skrev 2015-11-15 19:48:00 följande:Grattis till alla som fått era bebisar och håller tummen för er som har det framför er :)
Vi kom hem från bb igår vilket var såååååå skönt!
Hittade ett blåsljud på lillkillens hjärta den första undersökningen så fick stanna en natt till för observation och dagen efter blev det en ny undersökning då blåsljudet försvunnit :)
-
Tjejer:
Jag måste kolla med er-har ni någon gång haft riktigt ont i magen som intensivt håll eller träningsvärk i ca 1 timme? Det har inte kommit och gått som jag föreställer mig värkar eller sammandragningar men jag kunde knappt gå och handla precis för så ont gjorde det. Magen känns bättre nu efter lite vila men är fortfarande hård och spänd som en hård ballong ;( känns inte som mensvärk heller som vissa beskriver det.
Bör jag ringa in?
Har planerat snitt om 10 dagar. -
Med mitt stora barn var jag uppe och på toa samma dag som snittet.lotie skrev 2015-11-18 08:47:37 följande:Samma här men verkar inte hända mer än så:(
Feberfria idag men förkylda, ser inte fram emot att hosta nysnittad:(
Hur har ni andra mått som gjort snitt? När har ni kunnat gå upp första gången på toaletten eller duscha? Lyfta bebisen? Hur länge stannade ni?
Duschade dagen efter och stannade i 4 dagar för att jag ville få igång amningen ordentligt. hoppas det blir likadant nu om en vecka ;) -
Lycka till imorgon!lotie skrev 2015-11-19 20:51:58 följande:Nu har jag duschat med Descutan och imån kl 6:00 ska vi vara på förlossningen!
Träffade läkaren idag och det känns verkligen som dom förstår mig och har planerat allt så noga och tar mig först imån.
Det är min tur att det ska gå bra denna gången. Undra om jag kommer kunna sova inatt?!
Känns helt overkligt att vi får träffa vår bebis imån. Är så sjukt nyfiken på vad det blir:)
Nu på torsdag är det min tur ;) -
Grattis! Vad härligt att hon äntligen kommit, har tänkt lite på dig idag ;)lotie skrev 2015-11-20 23:34:18 följande:Hej! Idag kom vår lilla flicka till världen:) 3125g och 49cm lång. Snittet gick jättebra men har fruktansvärd värk så har både spinal och epidural och morfin nu och har ändå ont. Men hon mår jättebra och har redan ammat 3 ggr och det är viktigast:)
Tråkigt med ont, hoppas det går över snart! -
Igår fick jag ont i halsen när jag sväljer och när jag pratar och det har tyvärr hållit i sig under natten...känner mig förkyld i näsan med nu oxo-vad ska jag göra för att lindra eller hindra att det blir en superkalasförkylning? Har mitt snitt redan på torsdag!;(
Kan jag smitta den lille??? -
Imorgon bitti är det min tur!
Inte så nervös som med första barnet men lite, mest glad över att få uppleva detta fantastiska igen!
Håll gärna ett par små tummar för oss ;) -
Grattis alla som fött de senaste 11 dagarna!
Själv fick vi vår efterlängtade pojke den 26 nov genom planerat snitt men då han hade vatten i lungorna fick vi vara på Neonatalavdelningen fram tills för bara någon dag sedan, det.....var......jobbigt ;( Han mår i alla fall bra nu och är alldeles fantastisk! ;)
Amningen som inte alls funkade med storasyskonen ser faktiskt ut att funka riktigt finfint denna gång ;) -
Härligt grattis till flickan, vilket vackert namn! ;)Masquerade skrev 2015-12-21 19:10:57 följande:Den 11:e kom äntligen min lilla Ophelia, 50 cm lång och vägde 3755 g.
Blev igångsatt två dagar tidigt pga vattenavgång utan värkar. Klarade mig länge på profylaxandningen, men behövde till slut både lustgas och epidural. Hade ganska svaga värkar och krystvärkar som följd av igångsättning och epidural, men Ophelia drogs äntligen ut med sugklocka efter 11 h. Efter detta ville tyvärr inte moderkakan komma ut, så det fick bli op där och förlorade 2,3 L blod förutom de 0,7 L under förlossningen. Repade mig dock ganska snabbt tack vare fantastisk vård. Så nu sitter jag hemma hos päronen och återhämtar mig med mitt lilla matvrak och inväntar julen. :)
-
God jul!
-
Hej!Nilla6 skrev 2016-01-02 10:40:51 följande:Hej hur går det för alla mammor och bebisar? Adam är nu 7 veckor gammal. Vägde i måndags 4845 gram och var hela 57.7cm lång. Han har gått upp 1.3 kg samt vuxit 8 cm sen födseln. Han hade kort tungband som gjorde att han inte kunde ammas ordentligt, det klipptes men då var han van vid bröstnapp samt ersättning. Så har i 6 veckors pumpat, ammat och gett ersättning. Vilket har vart tidskrävande, har ju en 7 åring hemma oxå som behöver tid. Nu har jag iaf senaste dagarna gjort eget amningste för att få mer mjölk då det sinar av bröstnapp. Funkar faktiskt lite, har fått lite mer mjölk samt att Adam nu har börjat tutta utan bröstnapp så mycket som det bara går. Vill ju amma helst så gör allt jag kan. Han blir fortfarande inte mätt på enbart amning för att han inte får riktigt tag på tutten än men vi kämpar på ett tag till.Hej!
låter som att han går upp fint!
Min pojke har helammats med tillägg av ersättning fram till nyårsafton då han började gå ner i vikt istället. Det gjorde även så himla ont fast vi hade ammningsnapp så jag pumpade och hade mig men...nu är det tyvärr slutammat här ;( Hos barnmorskan idag hade han gått upp ett halvt kilo bara av att äta ersättning så det var nog rätt val ändå + att jag är mycket gladare.
Nu väntar vi bara med spänning på det första leendet, han blir 6 veckor på torsdag så snaaaart hoppas vi ;)
Har era små lett ännu? -
Här går det fint och min lille ler ofta och stort ;)
Han är 3 mån om en vecka och han hade sin första förkylning nu förra veckan men den var väldigt mild ;) -
Vad kul att höra om din lille sötnos ;)
Håller med-hela tråden är så passiv, vore kul att höra mer om hur det går.
Min lille kille är 8 månader nu ...eller lille och lille...han väger 10,5kg nu till sina 75 cm. Han har 4 helt utväxta tänder i underkäken men ännu så länge inga andra. Han sitter halv-ok och försöker krypa men det går sådär. Oxo orolig på nätterna med tappande av napp titt som tätt.
Han älskar all mat och äter allt i sin väg. Han håller på att lära sig vinka just nu ;)
Oftast glad och nöjd.
-
Oj wow grattis till minibebisen i magen!Mikaela90 skrev 2016-07-26 12:10:44 följande:Min son blir 8 månader nu den 28
72 lång och 10,2 kg just nu. Två gaddar i underkäken har ploppat upp. Han är ett riktigt charmtroll som flörtar med alla!
Väntar ett litet knyte till. Är i vecka 5+2 idag