Inlägg från: Hejhejhejilc |Visa alla inlägg
  • Hejhejhejilc

Novemberbebisar 2015

Sandra1992 skrev 2015-07-21 18:47:53 följande:

Hej alla, skulle bara kolla med er Hur mycket ni har gått upp i vikt ? Jag va hos min bm idag och hade gått upp 11 kg sen v12 (är i v 24 nu) hon tyckte det var för mkt och tyckte jag skulle börja äta bättre mat men jag tycker det är så svårt :( kanske nån som har nåt tips på nått gott men ändå nyttigt här? Tacksam för svar

Jag blev förvånad igår med, tycker inte jag är så stor, men hade gått upp 9 kg, från 55 till 64. Dock tror jag att jag gick ner någon kilo första 13 veckorna pga illamående. Ja visst blir det lite onyttigheter, spec nu under semestern ;) Men så länge jag mår bra i kroppen tänker jag inte ha någon viktångest! Det är så individuellt! Kanske går det i perioder också? :)
  • Hejhejhejilc
    Hejhejhejilc skrev 2015-07-21 19:25:26 följande:
    Jag är i vecka 25+6 :)
    Sorry! Fel, 24+6, alltså i vecka 25 :)
  • Hejhejhejilc
    emeliemarietherese skrev 2015-07-22 18:41:30 följande:

Har idag varit till läkaren. Skulle ju gå ang min foglossning och att jag misstänkte UVI. Urinprovet visade inte på några bakterier men dock vita blodkroppar, och då jag redan hunnit kissa några ggr innan besöket vill min BM att jag lämnar ett nytt morgonurin imorgon istället! Däremot kollade läkaren tappen pga sammandragningarna och den var lite förkortad, helt sluten dock. Och han tyckte att jag INTE ska jobba nu till följd av mina sammandragningar och foglossning (är uska på äldreboende). Så blev hips vips heltidssjukskriven till 26e augusti. Minst sagt snopen blev jag :p vad ska jag nu göra i en hel månad? :p

Lika som mig, jag hade också lite kort. Minns du hur kort din är? Ska testa 50 % i två veckor sen blir jag kanske heltidssjukskriven om jag tycker det känns jobbigt!
  • Hejhejhejilc
    Kiesha skrev 2015-07-27 17:46:41 följande:

Någon som vet när man brukar få moderskapsintyget?

Vilken vecka tycker ni man ska söka föräldrapenning/havandeskapspenning?

Imorgon har jag mitt besök hos barnmorskan, är i vecka 21+3. :))

Ringde min bm efter RUL, då skickade hon hem det till mig, skickade in direkt och har nu fått det beviljat av FK, känns riktigt skönt!
  • Hejhejhejilc
    jvd89 skrev 2015-08-03 14:40:38 följande:

Är det någon som börjat fundera på namn till bebis ännu?

Vi har några st men lutar åt Edit :)
  • Hejhejhejilc

Ida, 25 år, bor i Hudiksvall. Jag jobbar som sjuksköterska och vi väntar vår lilla flicka 4/11, första barnet :) Spännande!

• Hejhejhejilc
    Sindyrella1983 skrev 2015-08-10 19:32:20 följande:

Jag ska också göra glukosbelastning nästa vecka. på torsdagen. ska komma ihåg att ta med citron.

Nyfiken! Varför gör man en glukosbelastning? :)
  • Hejhejhejilc

Spännande att höra hur ni ligger till, vi har beställt en emmaljunga som kommer i slutet av sep! :) Babyskydd, babysitter och vagga samt lite kläder är också införskaffat :) En fråga till er som har varit med förut, är det en bra tanke att ha en manuell bröstpump hemma redan när barnet kommer eller är detta något man ska vänta med? Fick rejäl rabatt på en hemsida så får en ny för 300:-, eller är det ett onödigt köp? Hur många amningsbh bör man köpa innan, och ska man köpa dom alldeles i slutet av graviditeten om det är så att brösten växer mer då?! Haha förvirrad förstagångsmamma ;)

• Hejhejhejilc

Satt och tittade på kuddar från rätt start, hur vet man om man ska välja "genomsydd" eller vanlig? Vad är bäst för deras små huvud?

Svar på tråden Novemberbebisar 2015