• Maja 1

Novemberbebisar 2015

Sandra1992 skrev 2015-05-12 14:17:29 följande:

Nån som bloggar eller vet nån bra gravidblogg??:) länka gärna :) jag bloggar lite om min vardag o graviditet på sandraaaisaksson.blogg.se :)

Hej!!

Jag bloggar om min familj och vardagsliv. Kommer snart att berätta om min graviditet där. Läs gärna www.defyrabästa.bloggo.nu
  • Maja 1

Jag tror jag kommit in i en sk spökvecka nu. Magen har planat ut och känns bara lite fet. Mina gravsymtom har försvunnit. Jag mår som vanligt förutom lite dåligt tålamod. Jag är i vecka 13 nu. Någon mer som känner igen sig? Man blir ju lite orolig men jag vet ju att det finns spökveckor eftersom detta är min sjätte graviditet.

• Maja 1
    LillyP skrev 2015-05-16 15:20:08 följande:

Jag hade spökvecka i ca två veckor och höll på att gå sönder av nervositet innan första ultraljudet. Skönt att vara som vanligt kanske men jag hade gjort vad som helst för att ha tydliga symtom hela tiden och slippa oron.

Har hört att man inte ska ta gravtest om man är orolig för att hormonnivån kan vara så hög efter så många veckor att det kan visa negativt fast man är gravid. Osäker på faktan i det där men jag vågade iaf inte ta ett till test...

Ja det är en jobbig känsla. Men på måndag ska jag ta moderkaksprov så då får jag se om hjärtat slår. Bara två dagar kvar. Så jag får stå ut.
  • Maja 1
    Marky83 skrev 2015-05-16 22:06:23 följande:

Hej tjejer! Vill gärna hoppa in hit också. Är nu vecka 13, så jag hoppas på en bebis runt 20 nov. Det är min andra graviditet, och än så länge har den varit lika bra som min första-inget illamående, det ända jag känner är lite ont i brösten och en liten gravid mage. Denna vecka har dock tröttheten slagit till, måste nog börja med järn snart. För övrigt har jag skippat kub denna gång och köpt en dyrare, dock en säkrare test, en så kallad nipt test. Så inom två veckor får jag veta om eventuella kromosomavvikelser, samt även kön på min lilla bebis. Hoppas hoppas på ett bra resultat. Dock är jag lite besviken på mig själv att jag gör denna dyra test, bebisen kan ju få massa andra sjukdomar. Ingenting jag kan göra något åt... Men jag kunde inte låta bli göra testet.

Välkommen hit hur utförs det testet du har gjort? Jag ska göra ett moderkaksprov imorgon. Lycka till med resultatet.
  • Maja 1
    Marky83 skrev 2015-05-17 14:38:21 följande:

Maja 1: NIPT görs endast genom blodprov, gör ett säkrare svar än KUB, dock ifall jag skulle få ett dåligt resultat så får jag göra moderkaksprov/fostervattenprov också. Varför gör du moderkaksprov?

Ok för att i januari valde vi att avbryta en graviditet pga att bebisen hade kromosom fel. och då gjorde jag kub men allt såg fint ut. På rul såg man att bebisen hade klumpfot och då blev vi erbjudna fostervatten prov. Och då såg man felet.
  • Maja 1
    Karinni skrev 2015-05-27 07:36:06 följande:

Usch, ja men vet typ inte vad som är värst :)

Om det är någon fler som har blogg vill jag gärna följa!

Jag har med en blogg www.defyrabasta.bloggo.nu

Heter den.
  • Maja 1
    bebba83 skrev 2015-05-28 12:26:54 följande:

Är det nån av er som gjort moderkaksprov?

Jag skulle göra det men när jag kom dit så kollade dom med ultraljud och då låg moderkakan svårt till. Så det var för stor risk att göra det. Så om två veckor ska jag göra fostervatten prov istället. Ska du göra det?
  • Maja 1
    bebba83 skrev 2015-05-28 18:18:22 följande:

Hur känns de å vänta tycker du? Ja jag ska göra på tisdag. R bra nervös :/

Denna väntar tar på mig väldigt psykiskt. I januari avslutade vi vår graviditet i vecka 21+6 pga ett ovanligt kromosom fel. Dock inget ärftligt. Men vi är jätte oroliga. Varför ska du göra moderkaksprov?
  • Maja 1
    bebba83 skrev 2015-05-28 19:03:26 följande:

Oj ja då förstår jag verkligen er oro! !! Vi fick kasst på kub. 1:54 så får kolla upp de :/

Beklagar det ni gått igenom

Tack???? lycka till själv.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015