Inlägg från: Amazinglife |Visa alla inlägg
  • Amazinglife

Novemberbebisar 2015

Laloppan skrev 2015-11-06 13:17:15 följande:
    Jaha då förstår jag, skönt att ha ett sista-datum iaf! Tror nog du kommer igång utav dig själv innan dess =) själv ser jag ju inget slut på min graviditet..

Jag tror också jag skall ut på en promenad om en stund. Man får försöka ge det hela en spark i rätt riktning =P Om inte annat är det ju skönt att komma utanför dörren och tänka på annat än slemproppar och förlossning haha!
    Ja de är skönt med ett slutdatum, men de får gärna komma igång innan.. Skum känsla att jag kanske inte får sova inatt.. Eller så är de rent önsketänkande ;) fick lägga mig o vila lite efter promenaden, hela kroppen gjorde ont o då gick ja ändå inte mer än 15-20 minuter.. Dags o ringa fl o berätta om slemproppen kanske, fast de känns lite onödigt, bebis sparkar på bra o ja tror färgen på slemmet kom ifrån hinnsvepningen, men kanske lika bra o ringa iaf..

Hur känns det för dig efter din promenad :)?
  • Amazinglife

Lotie: jag förstår att du är nervös, men är kanske bra om bebis får stanna inne lite grann till.. Men förstår också att "hoppet" av att slippa vänta längre tänds när man får SD..

Ellabellablue: kanske kan va kroppen som pausar lite? :) jag förstår att du är less, de är jag med :/ är förstföderska men vart öppen 1 cm förra torsdagen och ännu inte fått igång en förlossning, att vänta och hoppas gör vem som helst galet less :/ lider med dig !

Ja har haft lite ryggvärk och lite SD men inget regelbundet eller som jag reagerat över särskilt.. Jag hoppas att jag får sova inatt, är riktigt trött idag så skulle nog inte orka en förlossning inatt.. Men den får gärna börja i morgon förmiddag eller något sånt, om man får lyxen att önska haha..

• Amazinglife

Hej tjejer! Antar att ni är många som precis som jag tycker dagarna är rätt långa nu.. En timme har inte gått såhär sakta sedan mattelektion fredag eftermiddag i högstadiet ;)
    Har haft två riktiga värkar idag tror jag, de gjord Inte sådär ont direkt, men de skiljde sig från förvärkarna genom att de faktiskt inte försvann om jag rörde mig utan de fortsatte och jag kände tydligt att värken "rörde" sig neråt.. men de va över en timme sedan och inte fått fler ännu.. Så ja provar o ta ett bad, kanske hjälper o slappna av lite.. Värkarna kom efter en promenad och innan promenaden hade ja städat lite hemma.. Så ja hoppas ja får fler sen :)

• Amazinglife
    lotie skrev 2015-11-07 20:20:01 följande:
    Skönt du kollade och att den piggnade till:)
    Jag vill med göra ultraljud?', tror den är liten men inte gjort mer än rul denna gången:(

Här går det med trögt med sd när jag rör mig men slutar när jag lägger mig.
    Ska iväg på dop imån får se hur jag mår efter det. 37 fulla veckor imån enligt mig men 36+6 enligt fl, så är grymt förvirrad.
    29/11 är bf och borde vara 40+0 men de räknar 39+6.
    Hur räknar ni?
    De stämmer ju att bf alltid 40 fullgångna veckor är 39+6 eftersom man börjar räkna på 0 (39+0) så blir +6 veckans 7:e dag. Hänger du med :)?
  • Amazinglife

Här har inte kommit några fler värkar än så länge men däremot fick jag plötligt ont i rumpan.. Har tydligen fått hemorrojder, kul liv!! De gör jätte ont :( Nu är ja ännu mer trött på detta och går nog o lägger mig och gråter..

• Amazinglife

Hänt något mer för någon här? Ja hade värkar inatt, vart ungefär en halvtimme emellan, så jag sov mellan dem, men sen har de plötsligt slutat och jag fortsatt sova.. Inte någon känning av värk än så länge idag :/ dessa falska förhoppningar hela tiden gör mig tröstlös.. De enda lilla tecknet idag är att jag har betydligt mer flytningar än jag brukar, någon som vet om de kan va positivt? Kram till er alla!

• Amazinglife
    Anna Hbg skrev 2015-11-08 13:54:16 följande:

Amazinglife:

Min bm sa att ökade flytningar oftast tyder på att bebisen trycker sig neråt så jag tolkar det positivt :)

Åh jag hoppas du har rätt! :)
  • Amazinglife
    Laloppan skrev 2015-11-08 15:36:16 följande:
    Inget här iaf. Känts såpass bra idag att jag lyckades ta en rask promenad på 20 minuter. T.o.m sambon tyckte jag gick fort annars är det jag som klagar.

Vaknade vid 4 i morse och kände mig så ogravid. Känns som att igångsättning är vad som gäller för mig..Bara 2 veckor kvar. BF+7 idag.
    Kanske kan va lite sådär extra energi kick för att de ska dra igång :)?

Jag har inte märkt mycket idag, men ändå lite molvärk till och från.. Tog en promenad och gick i lite backar får se om de hjälper något.. Annars har jag tid imorgon för hinnsvepning nr 3 halv 11.. O då får jag ju veta om jag öppnat mig något mer..
  • Amazinglife

Ligger här o kan inte sova, mitt underliv gör jätteont, tror bebis trycker på någon nerv eller något för de känns som en igelkott i slidan ungefär och gjort ont sen 22 nånting.. Blir nog en bra natt detta :(

• Amazinglife

Legat med regelbundna värkar halv 3 till i morse vid 8, sen slutade dom.. Så frustrerande :( hade tid hos bm kl 10.30 så jag hoppades på goda nyheter att jag öppnat mig mer osv, men nej, inget hade hänt.. Så jag bad henne att inte hinnsvepa, inte värt smärtan och nu väntar jag induktion istället på onsdag morgon om de har plats på förlossningen.. Nu orkar jag inte hoppas mer

• Amazinglife
    Masquerade skrev 2015-11-09 13:14:55 följande:
    Usch, vad jobbigt! Hoppas det ordnar sig med induceringen. Vart ska du föda? Så här års brukar väl inte förlossningarna vara fullsmockade, eller? 
    Jag fick tillbaka värkarna efter jag skrivit men de är ganska oregelbundna och jag litar inte på att dom gör någon nytta med tanke på att inget hänt efter helgens och nattens värkar.. Såhär ser de ut när jag har klockat idag, känns lite väl oregelbundet för o va på riktigt kanske? Men ja brukar inte ha förvärkar på dagen, aldrig haft..
  • Amazinglife
    Amazinglife skrev 2015-11-09 14:15:09 följande:
    Jag fick tillbaka värkarna efter jag skrivit men de är ganska oregelbundna och jag litar inte på att dom gör någon nytta med tanke på att inget hänt efter helgens och nattens värkar.. Såhär ser de ut när jag har klockat idag, känns lite väl oregelbundet för o va på riktigt kanske? Men ja brukar inte ha förvärkar på dagen, aldrig haft..
    Kom bilden med? Jag kan inte se den (?)
  • Amazinglife

Värkarna har inte släppt ännu iaf, kommer fortfarande oberäkneligt, 45 min, sen 22 min mellan o så.. Men ja har fått sova lite emellan.. Ja är bara orolig att de fortfarande bara är "förvärkar" som jävlas med mig.. Jag hoppas också de är på riktigt, men de är svårt o veta.. Ja ska ringa fl senare ikväll om de har fortsatt, tror inte de är någon panik..
    De gör ont, jag är rätt smärt tålig så och kan prata mig igenom dem, men alvedon hjälper inte ett smack.. De måste ju va bra? Händer de något för nån av er ?

• Amazinglife

Det måste va dags! Har 4 minuter mellan värkarna och de trycker neråt hårt! Nu är de en svår avvägning hur länge jag vågar gå hemma? Från oregelbundna värkar till att sedan halv 8 ligga på 4-5 minuter konstant känns ganska snabbt.. Vad tycker ni? De gör ont men de är absolut inte olidligt, jag är dock rädd att mitt psyke kan få mig att gå hemma för länge.. Jag kan ta rätt mycket smärta tror jag..

• Amazinglife
    mammalovis skrev 2015-11-09 21:38:37 följande:
    Kul att ni börjar föda barn. Jag är visserligen oktobermamma, men kan inte låta bli att följa er. Min förlossning kom tidigare än jag beräknat så det var lite snopet.

Hur långt har ni till förlossningen?

Som förstföderska brukar man ju prata om 3 värkar på 10 minuter är läge för att åka in, om man inte har väldigt långt förstås.

Under äkta värkar tystnar man och behöver fokusera på andningen. Kan du prata under en värk, så är det ju inte självklart att det är äkta vara. Jag gick i trappan upp under en av mina då det fortfarande var ca 3 timmar kvar och fick stanna till och andas innan jag kunde fortsätta.

Jag är också relativt smärttålig, men värkarna har jag inte missat då jag ofta fått ställa mig upp och vagga när de är som värst. Det mesta har jag klarat hemma då jag har haft 3 timmar, 11 respektive 35 minuter av mina förlossningar på sjukhus.

Om värkarna lugnar sig om du tar en dusch brukar det vara falskt alarm.

Oavsett, så lycka till!

Tack för svar! Nej jag måste absolut andas mig igenom dom och stanna upp från de jag gör, men de är inte så jag får panik. Jag försöker fokusera på o slappna av.. Nu ligger jag i sängen o försöker vila mellan värkarna, fortfarande runt 4 minuter emellan..
    Ska försöka klara mig igenom en film innan jag ringer fl och rådgör, men de börjar tillta i styrka så får se hur de går.. Vi har en 20-25 min till fl men de är stormigt ute och ösregnar..
  • Amazinglife

Alla som säger "du vet när de är dags" har duktigt fel, när de gäller mig :( irriterad trött och ledsen! Jag har 3 värkar på 10 minuter, haft de sen 1 inatt, innan dess regelbundna värkar med 6-7 min emellan. Tror ni de har hänt något? Status exakt samma som de senaste två veckorna öppen 1,5 och 1cm tapp. Jag som lidit mig igenom värk efter värk, känt mig stolt varje gång jag orkat en till, andats och slappnat av.. För INGENTING. Vad är det för fel på min kropp?

• Amazinglife

Nu hade ja öppnat mig till 2 cm, men jag bad om o få åka hem o göra lite "arbete" hemma istället, jag är fortfarande uppgiven av nattens intensitet som svek mig.. Bm sa iaf att de va bra att ja öppnat mig lite mer även om de inte va mycket för då kan värkarna ha börjat fungera.. Ja frågade om en lång latensfas även betyder att den aktiva fasen blir långdragen men de sa hon att de inte alls behöver betyda, får hoppas på de.. Jag ska försöka vila mellan alla värkar ja e helt slut.. Fick två Citodon av dem innan men de hjälpte inte mer än en timme, nu är ja bara snurrig i huvudet..

En sak som är lite jobbigt är att jag frågade hur ska jag nu veta när jag ska in? Eftersom jag hade 3 värkar på 10 min i över 4 timmar innan vi körde.. De va smärtsamma värkar.. Fick tyvärr inget ordentligt svar

• Amazinglife
    Lillytroll skrev 2015-11-10 12:27:18 följande:
    Är i ungefär samma sits som dej nu. Är inne på min 32:a timme av latensfasen. Fick sova kvar på förlossningen inatt, men imorse blev värkarna oregelbundna och jag är bara öppen 3 cm så vi fick åka hem. Fick sovdos inatt. Men kunde vara sova 2 timmar iallafall. Och det är det enda jag kunnat sova sen dess. Mina värkar hade gått från 10 minuter emellan, till 6 minuter på 1,5 timme. Och vi har 7 mil till förlossningen så dom sa åt oss att komma.

Nu har jag lite av samma funderingar. Hur vet man att det är dags att åka in nästa gång? Öppnade mej 1 cm på två timmar och värkarna ökade i styrka under tiden. Men sen inget. Och från 10-6 minuter emellan har det ju gått fort. Åh så svårt!! Fick inte heller något svar direkt utan att det är en bedömning man får göra då. Men nästa gång åker vi inte hem utan bebis! Hoppas det kommer igång ordentligt för dej snart.
    Usch jag lider att du också går igenom samma sak.. De sa att de är bra om ja ringer med 4 min mellan värkarna som sist, men de vill att dom ska ha ändrat karaktär.. Nu har ja vilat mellan värkarna o helt plötsligt kunde jag inte ligga kvar, flög upp ur sängen o va tvungen o luta mig mot spjälsängen o gunga för o ta värken, har haft 3 sånna nu med en kvart emellan, så kanske de har ändrat sig nu då, de är i vart fall starkare.. Jag ska definitivt försöka hålla ut tills jag nästan föder hemma, jag vill ha ett positivt besked nästa gång jag kommer in typ "7 cm öppen"..
    Ja nästa gång vi åker in är det för att föda barn! Åh vad jag längtar tills de är över.. Hoppas vi orkar förlossningen efter dessa latensfaser :( kram

Tack alla söta för era svar, jag orkar inte svara på alla men jag är otroligt tacksam för ert stöd.. De är lätt o bryta ihop i detta läget ja blev jätte ledsen och besviken men ni peppar mig!
  • Amazinglife

Just nu önskar jag att jag adopterat barn istället för o skaffa eget. Hemskickad igen, med två Citodon för o "sova". Lycka till. Sitter i bilen påväg hem med regelbundna vansinnigt onda värdelösa börjar var 4:e minut. Hur i hela världen ska jag orka med en förlossning? Har tid för igångsättning imorgon kl 8.. Känner på mig att detta kommer sluta i akut snitt för att jag inte kommer klara av det.. Jag gråter som ett barn :(

• Amazinglife

Tack underbara människor ni är guld värda! Jag får tyvärr inte ta epidural pga att jag blöder lätt så vill de inte riskera komplikationer.. Jag ska få PCB tror ja de heter istället, livmoder bedövning.. Hoppas de hjälper nästan lika bra.. Ja tog min sovdos och en extra alvedon (kanske inte gör skillnad men de känns hoppfullare) och hoppas innerligt att jag får sova några timmar.. Men än så länge är värkarna lika starka.. Om de finns något jag önskar imorgon så är de en snabb förlossning, men är livrädd för att den blir utdragen eller att de inte ens får igång mig.. Men jag hoppas allt detta är ett minne blott när hon är ute och att vi båda mår okej.. Jag lovar att uppdatera och jag är otroligt tacksam för alla era ord..

Svar på tråden Novemberbebisar 2015