• lotie

Novemberbebisar 2015

Nilla6 skrev 2015-11-01 22:00:22 följande:
    Japp blev hemskickad, haft rejäla sd sen jag åkte därifrån samt vlodblandade flytningar efter undersökningen. Är idag i vecka 36+2 och har bf 26/11 om nån vill lägga till mej;)
    Vad hade du i blodtryck? Borde du inte fått stanna om du har 4 veckor kvar? De försöker inte stoppa med bricanyl?
    Mig försökte de stoppa 37+4 med sonen men gick inte så blev akutsnitt.
    Sägs ju att vid 37 fulla veckor är barnet färdig utvecklat. Så snart där iaf:)
  • lotie
    miloo89 skrev 2015-11-02 21:11:00 följande:

Min lilla flicka kom igår kl.13.56. Hon ville inte vänta till den 4e :) Ett väldigt hastigt och smärtsamt förlopp men ut kom världens sötaste lilla på 49cm å 3365g. Vi är så glada å nyligen hemkomna från BB :D

Grattis:) å redan hemma?!
  • lotie
    Kgb777 skrev 2015-11-02 19:09:14 följande:

Hej! Har idag varit hela dagen på sjukhuset för inskrivning, träffat narkosläkare och tagit blodprover. Lotie, angående antibiotikan så sa först förlossningsläkaren att när man gjorde snitt så behövdes det ingen antibiotika. När jag sedan träffade narkosläkaren och berättade för henne att jag hade haft GBS vid upprepade tillfällen i urinen så sa hon att jag skulle få en dos intravenöst innan snittet. Jag berättade då att förl.läkaren sagt att jag inte skulle få det. Narkosläkaren har nu sagt att hon ska kolla upp detta, så jag vet inte riktigt. Tycker att det är konstigt att de säger så olika. Vill inte att det ska finnas risk för att bakterier överförs till barnet. Känner mig nervös inför onsdag morgon, hoppas att det inte blir problem med att lägga ryggbedövningen som förra gången. Har inatt och idag haft ganska ont, sammandragningar och molvärk. Jag frågade förlossningsläkaren om hon trodde att barnet snart skulle komma, men det trodde hon inte. Hon erbjöd till och med att skjuta upp snittet till nästa vecka, men det känns lite konstigt att göra det nu.

Ok vad konstigt. Jag ska fråga läkaren dan innan mitt. Jag missade ju besöket dagen innan sist. Vad fick du göra? Tog det så lång tid?

Varför skulle du skjuta upp snittet menar hon?
  • lotie
    Erika 146 skrev 2015-11-03 00:49:15 följande:

Hej tjejer! igår 17.09 kom lilla Charlie 52,5cm och 3480g. Igångsättning 39+3 genom hinntagning sen skötte kroppen resten med hjälp av lustgas och eda :) största överraskningen var att det blev en lillebror inte en lillasyster. han är ljuvlig och ammar men är mest trött. heja er andra som är nära nu!

Grattis vad roligt:)
    Hade de sagt flicka? Vilken överraskning:)
    Är ju bara åt det hållet de kan ha fel.
  • lotie

Lycka till med era snitt nu, håller tummarna det går bra:)

Ni andra som ska göra snitt, har de sagt till er att ringa så fort ni får sd?
    Jag har ont långt ner, som sd bara längst ner i magen och mensvärk. Ligger med värmekudde nu. Bar en kanske lite för tung kartong idag så är lite nojjig:(

Med sonen åkte jag in när jag hade täta sd i en timme 37+4 de försökte stoppa men funkade inte å blev akutsnitt.

Verkar ju som det går fram och tillbaka för många så svårt och veta när man ska åka in.

• lotie

Nu har jag fått riktiga sd som kommer tätt och gör lite ont:(
    Då ligger jag i sängen med värmekudde ich de blir bara värre:(
    Shit lite tidigt, är inte redo än!
    Vågar inte ringa förlossningen och våra barnvakter är i Thailand!!

• lotie
    Anna Hbg skrev 2015-11-03 22:52:41 följande:

dorisss:

Får ta en fika i tv-rummet med våra nya bebisar i så fall :P

Blir det aktuellt får vi väl byta rumsnummer haha

Lotie:

Förstår hur du känner men låter ju onekligen som om du behöver komma in på en koll :O

Finns det ingen annan ni kan ringa?

Plan b svarar inte.
    Ska jag lägga mig i badet och se om det släpper? Ta panodil? Vill inte göra snitt inatt:(
  • lotie

Ringde och får åka in nu då de blivit tätare
    Men var en riktigt tråkig tant sim svarade att jag kunde få en panodil och sova på ?!?
    De ska kolla om jag är öppen!! Det är det värsta jag vet. Ska göra snitt vill inte vara med om det då:(

• lotie

Jag blev kvar på förlossningen. De lyckades stoppa det med Bricanyl inatt. De kommer bara när jag går och inte öppnat mig nåt så de har inte lett någonstans heller. Ligger bara i sängen nu och då är det ju lungt. Ska nog hem imån fm får se hur det blir då och ta hand om två barn när jag knappt kan gå till matsalen här:( de tycker 36+2 är för tidigt de vill den ska bli 37 fulla minst. Så kommer försöka stoppa det till måndag iaf.

• lotie

Jag har fått komma hem nu och de tyckte jag ska leva på som vanligt. Kommer det mer sd ska jag lägga mig ner. Hjälper inte det ska jag åka in och få ny spruta. Känns väl sådär. Vill få det överstökat men tror inte jag kommer gå 15 dagar till iaf. Än har jag inte känt nåt mer så får se om det lugnat sig.
    Hur går det för er andra?

Svar på tråden Novemberbebisar 2015