• Maja 1

Novemberbebisar 2015

Man ska inte bli nojjig över sf måttet sålänge man ser att det blir större mellan besöken och att det inte är allt för mycket i underkant. Dom brukar säga att man ska ha samma mått ungefär som i den veckan man är i. Så 25 i vecka 25 ca. I vecka 25 hade jag 24 cm. Och det är perfekt. Alla mina barn har varit små ca 3 kg när dom fötts.

• Maja 1

Man ska inte bli nojjig över sf måttet sålänge man ser att det blir större mellan besöken och att det inte är allt för mycket i underkant. Dom brukar säga att man ska ha samma mått ungefär som i den veckan man är i. Så 25 i vecka 25 ca. I vecka 25 hade jag 24 cm. Och det är perfekt. Alla mina barn har varit små ca 3 kg när dom fötts.

• Maja 1

• Maja 1
    Miiia84 skrev 2015-09-10 12:10:19 följande:

Min bebis ligger också på tvären och jag är i v 32. Min BM sa att man kollar igen i v 35 och då kan man få gå på UL och se hur den ligger och har den inte vänt sig i v 37 så vänder man den från utsidan (försöker). De flesta vänder sig rätt när det blir mer trångt (efter v 35).

Det som du skriver stämmer bra. Mitt första barn låg i säte alltså med gumpen nedåt. Och vi fick genomgå ett vändningsförsök i ca vecka 37 som tyvärr inte lyckades. Så hon fick födas med kejsarsnitt tyvärr.
  • Maja 1
    jvd89 skrev 2015-09-12 20:17:04 följande:

I vilken vecka har/ska ni packa BBväskan?

Ha ha den packar jag nog inte förrän i vecka 37.
  • Maja 1

Hej!!!

Jag behöver verkligen tips på pojknamn som passar till mina andra barns namn. Dom heter Emilia, Mio, Noel och Lias. Jag och mannen är inte överens och nu står det helt still. Hoppas ni kan hjälpa mig.

• Maja 1

Min första dotter var tillväxt hämmad med 29%. Men när hon föddes i vecka 39 så vägde hon 2990 gram. Och det är ju inte så lite. Sen mina andra tre barn har ansetts helt normala efter kurvan i magen. Men dom har vägt ca 3200 gram.så vi får nog bara små barn. Ska bli spännande och se med denna lilla. Ska på ultraljud nästa vecka.

• Maja 1
    Nawifa skrev 2015-09-29 18:34:45 följande:

Hej. Hör blev det ingen novemberbebis. I söndags förlöstes vår lilla kämpe med ett urakut kejsarsnitt efter att jag drabbats av en propp i moderkakan och avlossning. Han föddes i vecka 32+4 2300 gram tung och 45 cm lång. Vi är båda tagna och chockade efter upplevelsen. Vår lilla Milo andas inte själv än men vi hoppas att han snart ska kunna börja andas på egen hand.

Stort grattis till fina killen. Hoppas han mår bättre snart.
  • Maja 1

Jag var på ultraljud idag och bebisens väger nu 1853 gram i vecka 31+5. En helt normal bebis. Allt såg jättefint ut och det var underbart att se honom. Jag fick se honom i 3D så häftigt.

• Maja 1
    Kgb777 skrev 2015-09-30 14:36:48 följande:

Hej! Bra för er som får göra ett till ul, blir alla erbjudna det i erat landsting eller är det av nån speciell anledning? Jag skulle inte ha nåt emot att göra ett till då de knappt kunde se vad det var för kön på första. Charlie40: hur gick det idag? Fick du beviljat snitt det datum du ville?

Nej man får bara göra det om man har speciella anledningar. Annars får man bara första ultraljudet.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015