• lotie

Novemberbebisar 2015

bebba83 skrev 2015-11-07 16:49:26 följande:

Nu drar jag snart in till sjukhuset för en sovdos.... håller tummarna för en natt med sömn istället för värkar

Stackare, hoppas du kan sova inatt! Vilken v är du i?
  • lotie
    Anna Hbg skrev 2015-11-07 18:41:38 följande:

Så nu är vi hemma igen :)

Bebisen var väldigt lugn i magen när vi kom in men låg antagligen och sov.

Hade hjärtljud på ca 120 slag/minut men kvicknade till efter ca 45 min med ctg och rörde sig lite.

De var lite oroliga först men lugnade sig sen.

Gjorde även ett ul där allt såg bra ut och fick reda på att jag ska tillbaks på ett nytt tul i v.40+ och att de antagligen inte vill att jag ska gå för långt över tiden pga liten bebis (-21% sist) och att jag nog blir igångsatt om jag inte är förlöst då.

Fattade dock inte riktigt när det skulle bli aktuellt med igångsättning :/

Skönt du kollade och att den piggnade till:)
    Jag vill med göra ultraljud?', tror den är liten men inte gjort mer än rul denna gången:(

Här går det med trögt med sd när jag rör mig men slutar när jag lägger mig.
    Ska iväg på dop imån får se hur jag mår efter det. 37 fulla veckor imån enligt mig men 36+6 enligt fl, så är grymt förvirrad.
    29/11 är bf och borde vara 40+0 men de räknar 39+6.
    Hur räknar ni?
  • lotie
    bebba83 skrev 2015-11-07 20:38:02 följande:
    Tack!!!! <3 vecka 36+5 idag men väntar igångsättning på måndag så får försöka hitta lite kraft innan dess!
    Har du bf 29/11 med? Är det bestämt de ska sätta igång dig på måndag? Varför?

Ne jag fattar inte hur man räknar. Är jag 37 fulla veckor imån eller 36+6? Förlossningen sa en dag fel hela tiden och försökte förklara att jag var 36 v +2 dagar vilket innebar jag börjat min tredje dag?:)
  • lotie
    bebba83 skrev 2015-11-07 21:52:50 följande:
    Ja det har jag du me? Vattnet gick natten till igår så kör de inte igång av sig själv så startar dom de på måndag morgon :)

Imon e du 36+6 och på måndag 37 fulla veckor om du också har bf 29/11:)
    Just det ja ditt vatten har gått:) skönt du är 37 fulla veckor på måndag.
    Då ska jag ändra i min app att jag bara är 36+5 idag:)

Känns det nervöst med Max 1 dag till?:)
    Skönt om det sätter igång av sig självt kanske, då är ju bebisen redo så ska säkert gå bra!
  • lotie
    bebba83 skrev 2015-11-08 14:48:26 följande:
    Ja de känns helt galet nervöst!håller på å kokar nappar å packar det det sista nu :) ja 37+0 e bra, då slipper bebis massa extra kontroller och räknas som färdigbakad
    Åh inte långt kvar för dig nu:)

Jag har med packat och städat och förberett allt. Varit iväg hela dan på kalas och en del sd nu. Får väl se vad som händer inatt.

Skönt 37 fulla veckor imån iaf och 11 dagar till snitt:)
  • lotie
    Amazinglife skrev 2015-11-09 00:22:31 följande:

Ligger här o kan inte sova, mitt underliv gör jätteont, tror bebis trycker på någon nerv eller något för de känns som en igelkott i slidan ungefär och gjort ont sen 22 nånting.. Blir nog en bra natt detta :(

Jag har med så, trycker verkligen på neråt. Nerverna kläms så låren bara viker sig när jag går.
    Hade två rejäla sd som värkar igår på 5 min igår som avtog efter panodil och värmekudde. Haft några inatt med som jag vaknat av. Lite sömn och idag är fsk stängd jippi!
  • lotie
    Amazinglife skrev 2015-11-09 14:15:09 följande:
    Jag fick tillbaka värkarna efter jag skrivit men de är ganska oregelbundna och jag litar inte på att dom gör någon nytta med tanke på att inget hänt efter helgens och nattens värkar.. Såhär ser de ut när jag har klockat idag, känns lite väl oregelbundet för o va på riktigt kanske? Men ja brukar inte ha förvärkar på dagen, aldrig haft..
    Åh hoppas det är på riktigt denna gången:)
    Vill med att det drar igång men ska väl inte klaga som inte behöver gå över iaf.
  • lotie
    Amazinglife skrev 2015-11-09 17:36:34 följande:

Värkarna har inte släppt ännu iaf, kommer fortfarande oberäkneligt, 45 min, sen 22 min mellan o så.. Men ja har fått sova lite emellan.. Ja är bara orolig att de fortfarande bara är "förvärkar" som jävlas med mig.. Jag hoppas också de är på riktigt, men de är svårt o veta.. Ja ska ringa fl senare ikväll om de har fortsatt, tror inte de är någon panik..
    De gör ont, jag är rätt smärt tålig så och kan prata mig igenom dem, men alvedon hjälper inte ett smack.. De måste ju va bra? Händer de något för nån av er ?

Det låter ju som det är igång om de gör ont och inte försvinner när du sover eller av panodil. Bara hoppas de kommer tätare nu:)

Mina sd kommer och går. Försvinner när jag vilar. Vet ju att kroppen tränar sig inför förlossningen med sd och förvärkar men känns så meningslöst när man ska göra snitt:(
  • lotie

BF-lista

Knottet: bf 3/11

Sindyrella1983: bf 3/11

Amazinglife: bf 4/11 - Flicka

Erika 146: bf 5/11, igångsättning 2/11

Gumsanmadde: bf 7/11 - Vet ej kön

Kgb 777: bf 10/11, planerat snitt 4/11 - Pojke

Iowa: bf 11/11 - Flicka

Sussi85: bf 11/11 - Pojke

AnnaHbg: bf 13/11

Lisen84: bf 13/11

SandraP81: bf 13/11 - Pojke

Charlie40: bf 19/11, planerat snitt 11/11 - Flicka

Iselin: bf 21/11 - Flicka

Jvd89: bf 24/11

Undska: bf 24/11

Citrona: bf 26/11 - Planerat snitt - Pojke

Maja 1: bf 26/11

emeliemarietherese: bf 28/11 - flicka, bedömning för igångsättning 12/11

Masquerade: bf 28/11 - Vet ej kön

Bebba83: bf 29/11

Lotie: bf 29/11, planerat snitt 20/11

Sofflan: bf 30/11

• lotie
    emeliemarietherese skrev 2015-11-09 19:02:25 följande:

Låg förresten med CTG när jag var inne och har ju inte alls regelbundna förvärkar på dagarna utan de kommer här och där men har mycket sammandragningar i ett. Så CTGt visade på hög aktivitet i livmodern och den hann registrera tre förvärkar under den halvtimme som jag låg där. Jag bara hoppas att det händer ngt så man inte har ont i onödan!

Fy vad jobbigt för dig, hoppas de leder någonstans så du slipper åka hem.
    Får man ta sömntabletter när man är gravid? Vilken vecka är du i? De ska inte sätta igång dig?
Svar på tråden Novemberbebisar 2015