Novemberbebisar 2015
Nu drar jag snart in till sjukhuset för en sovdos.... håller tummarna för en natt med sömn istället för värkar
Nu drar jag snart in till sjukhuset för en sovdos.... håller tummarna för en natt med sömn istället för värkar
Så nu är vi hemma igen :)
Bebisen var väldigt lugn i magen när vi kom in men låg antagligen och sov.
Hade hjärtljud på ca 120 slag/minut men kvicknade till efter ca 45 min med ctg och rörde sig lite.
De var lite oroliga först men lugnade sig sen.
Gjorde även ett ul där allt såg bra ut och fick reda på att jag ska tillbaks på ett nytt tul i v.40+ och att de antagligen inte vill att jag ska gå för långt över tiden pga liten bebis (-21% sist) och att jag nog blir igångsatt om jag inte är förlöst då.
Fattade dock inte riktigt när det skulle bli aktuellt med igångsättning :/
Ligger här o kan inte sova, mitt underliv gör jätteont, tror bebis trycker på någon nerv eller något för de känns som en igelkott i slidan ungefär och gjort ont sen 22 nånting.. Blir nog en bra natt detta :(
Värkarna har inte släppt ännu iaf, kommer fortfarande oberäkneligt, 45 min, sen 22 min mellan o så.. Men ja har fått sova lite emellan.. Ja är bara orolig att de fortfarande bara är "förvärkar" som jävlas med mig.. Jag hoppas också de är på riktigt, men de är svårt o veta.. Ja ska ringa fl senare ikväll om de har fortsatt, tror inte de är någon panik..
De gör ont, jag är rätt smärt tålig så och kan prata mig igenom dem, men alvedon hjälper inte ett smack.. De måste ju va bra? Händer de något för nån av er ?
BF-lista
Knottet: bf 3/11
Sindyrella1983: bf 3/11
Amazinglife: bf 4/11 - Flicka
Erika 146: bf 5/11, igångsättning 2/11
Gumsanmadde: bf 7/11 - Vet ej kön
Kgb 777: bf 10/11, planerat snitt 4/11 - Pojke
Iowa: bf 11/11 - Flicka
Sussi85: bf 11/11 - Pojke
AnnaHbg: bf 13/11
Lisen84: bf 13/11
SandraP81: bf 13/11 - Pojke
Charlie40: bf 19/11, planerat snitt 11/11 - Flicka
Iselin: bf 21/11 - Flicka
Jvd89: bf 24/11
Undska: bf 24/11
Citrona: bf 26/11 - Planerat snitt - Pojke
Maja 1: bf 26/11
emeliemarietherese: bf 28/11 - flicka, bedömning för igångsättning 12/11
Masquerade: bf 28/11 - Vet ej kön
Bebba83: bf 29/11
Lotie: bf 29/11, planerat snitt 20/11
Sofflan: bf 30/11
Låg förresten med CTG när jag var inne och har ju inte alls regelbundna förvärkar på dagarna utan de kommer här och där men har mycket sammandragningar i ett. Så CTGt visade på hög aktivitet i livmodern och den hann registrera tre förvärkar under den halvtimme som jag låg där. Jag bara hoppas att det händer ngt så man inte har ont i onödan!