• Mmmmmmm

Familjelivs stora tråd om juristprogrammet

Hej alla studerande och intresserade!

Jag studerar till jurist vid Stockholms universitet. Jag tänkte att det skulle vara kul att starta en tråd här på FL för de som studerar på någon av landets utbildningar eller er som är intresserade av att göra det i framtiden! Jag svarar gärna på frågor.

Jag vill ha en trevlig och mysig tråd där vi utbyter tips, peppar varandra och spekulerar om framtiden. Glad Både personliga funderingar och allmänna sådana om programmet är välkomna. 

• Svar på tråden Familjelivs stora tråd om juristprogrammet
  • Mmmmmmm

Jäklar vad tuff Civilrätt A är. Obestämd Den innehåller skadeståndsrätt, avtalsrätt, försäkringsavtalsrätt, entreprenadrätt, kontraktsrätt, köprätt, sakrätt och en hel del annat. Jag blir bara så trött i huvudet. Samtidigt är det den längsta kursen på hela programmet för oss på SU (om man räknar bort examensarbetet). CA är 22,5 hp. Så betygsångesten hänger liksom över huvudet på en, eftersom det är en jäkla massa poäng det handlar om.

Efter första terminen ligger jag på 75 % AB och 25 % BA, och jag vill gärna hålla typ den siffran så att jag kan sitta ting i Stockholm. Att flytta är ingen alternativ då jag har lägenhet, vänner, familj och sambo här. Förvisso finns möjligheterna att pendla, men det skulle ju vara skönt att slippa det.

Jag behövde bara skriva av mig lite, ursäkta för det. Glad Hur går det med plugget för er andra i detta regniga och tråkiga väder? Något mer med lite betygsångest?

• Moderno
    Mmmmmmm skrev 2015-03-27 15:22:26 följande: