1 månads uppsägningstid
Vad gäller?
Jag har skrivit anställnigspapper fram till slutet av mars. Sen får jag sluta.
Fick reda på idag att brukaren jag går hos har nåt emot mig. Tror dock att de andra assistenterna har det med iaf 1 utav dem (Personen ifråga som nämnde detta till chefen). Antagligen för att jag är mer försiktig och blyg än de andra.
Tycker att eftersom jag ändå bara hade en månad kvar att arbeta så kunde de bevarat mig detta! Det är ju ingen nyhet att jag kan vara blyg och lite föriktigare av mig.
Hur ska jag kunna jobba de sista passen efter denna information som gör mig mer ledsen?
Så roligt är det inte att känna att man är mindre värd pga sin blyghet. Trots allt gör jag mitt jobb och jag pratar när jag behöver och även när olika samtalsämnen kommer upp. Sitter inte helt tyst som en grå mus hela tiden!
Kan nämna att detta är inte orsaken till att jag får sluta, utan det är för att jag inte är fastanställd och denna plats går till en annan som de omplacerar pga annan brukare dött. Fanns ingen tjänst att erbjuda mig.!
Men nu hade de säkert ändå varit kört iaf om det hade funnits.!!!
Jag har absolut ingen lust att dra och jobba nu den sista månaden och låtsas som imgenting föe att även känna att man inte är tillräcklig. Hade man som sagt inte vetat nåt så hade det ju bara varit att köra på.
Är jag tvungen att jobba min sista månad?
Får man inte pengar ändå? Hade det varit ett arbete där det inte fanns nåt att göra under uppsägningstiden så hade man ju fått sina pengar ändå fast man fått vara hemma.
Eller ska jag behöva pinas mina långa pass på jobbet när jag inte är önskvärd där?
Kan någon hjälpa mig och säga vad som gäller?