• Anonym (varsel)

1 månads uppsägningstid

Vad gäller?

Jag har skrivit anställnigspapper fram till slutet av mars. Sen får jag sluta.

Fick reda på idag att brukaren jag går hos har nåt emot mig. Tror dock att de andra assistenterna har det med iaf 1 utav dem (Personen ifråga som nämnde detta till chefen). Antagligen för att jag är mer försiktig och blyg än de andra.

Tycker att eftersom jag ändå bara hade en månad kvar att arbeta så kunde de bevarat mig detta! Det är ju ingen nyhet att jag kan vara blyg och lite föriktigare av mig.

Hur ska jag kunna jobba de sista passen efter denna information som gör mig mer ledsen?

Så roligt är det inte att känna att man är mindre värd pga sin blyghet. Trots allt gör jag mitt jobb och jag pratar när jag behöver och även när olika samtalsämnen kommer upp. Sitter inte helt tyst som en grå mus hela tiden!

Kan nämna att detta är inte orsaken till att jag får sluta, utan det är för att jag inte är fastanställd och denna plats går till en annan som de omplacerar pga annan brukare dött. Fanns ingen tjänst att erbjuda mig.!

Men nu hade de säkert ändå varit kört iaf om det hade funnits.!!!

Jag har absolut ingen lust att dra och jobba nu den sista månaden och låtsas som imgenting föe att även känna att man inte är tillräcklig. Hade man som sagt inte vetat nåt så hade det ju bara varit att köra på.

Är jag tvungen att jobba min sista månad?

Får man inte pengar ändå? Hade det varit ett arbete där det inte fanns nåt att göra under uppsägningstiden så hade man ju fått sina pengar ändå fast man fått vara hemma.

Eller ska jag behöva pinas mina långa pass på jobbet när jag inte är önskvärd där?

Kan någon hjälpa mig och säga vad som gäller?

• Svar på tråden 1 månads uppsägningstid
  • Anonym (...)

Det e så man att man jobba tyvärr en månad.Har du funderat på sjukskrivning? 
    Jag har sj problem med jobbet min chef låter inte mig säga upp mig och jag trivs inte på mitt arbete jag jobbar 50% men jag pallar inte.jag vet inte vad mer jag ska säga till honom ,att jag flyttar till Norge kanske ?

• Kjell2

I grunedn gäller att du är tvungen att jobba kvar till sista dagen. Du kan alltid försöka hitta en överrenskommelse med din arbetgivare om att sluta tidgare men då lär det bli utan lön.

• Anonym (varsel)

Meningen att jag ska jobba i helgen men så besviken och ledsen som jag känner mig nu så funderar man nästan på att låta de lösa helgen på annat sätt....:(

Had som sagt varit smartare ifall detta kom upp mot slutet om det var så nödvändigt att ens säga nåt?!

Chefen visste redan dessutom min personlighet och hade redan tagit upp och frågat om min blyghet...

• AnnaSthlm

Ja, du måste jobba. Tänk på att du behöver bra referenser framöver. Mår du för dåligt för att kunna jobba får du sjukskriva dig, men då måste du ha läkarintyg from kalenderdag 8.

• Anonym (varsel)

Får väl gå och pina mig på jobbet det sista då.....

Helt sanslöst att detta är ok!!

• Anonym (varsel)

Tråkiga är dessutom att jag hade tänkt ställa mig timvikarie när jag hade slutat. Men det kan jag ju typ glömma nu med. Kommer ju aldrig bli inringd dit iaf och kanske inte någon annanstans heller :(

Man blir dömd och utstött om man skiljer sig från andra. Alla måste vara av samma skrot och korn för att passa in verkar det som....!!

• Kriya

Om jag vore du skulle jag bita ihop och göra mitt allra bästa. Inget kommer att bli sämre av att du inte ger upp men massor kan bli sämre av om du börjar utebli från jobbet, t ex referenser inför nytt jobb, ekonomi m m.

Ibland får man bita ihop helt enkelt. Det är en del av livet. Ta ingen genväg. Acceptera livet som det är just nu, så ska du se att det snart dyker upp nya chanser. Kanske inser de även att de haft fel om dig. Stannar du hemma/skolkar så har de ju haft rätt ... En månad går snabbt.

• Anonym (Mej)

Om det nu bara är för att du är blyg och tystlåten, tycker jag att du ska Göra ditt allra bästa nu sista månaden! Sluta på topp som det nu heter! Låssas vara mer frammåt! Lycka till!

• Kjell2

Vad har brukaren sagt till dig?
    Vad har din chef sagt till dig?

• radwanska

Du behöver inte jobba om du verkligen inte vill. Visst, du har en månads uppsägsningstid men vad ska de göra, du är en vuxen människa. Du kan ringa och säga "jag kommer inte mer, tack och hej".

Men självklart kommer de då inte betala dig för missade arbetspass och du lär ju inte vara välkommen tillbaka i framtiden.

Svar på tråden 1 månads uppsägningstid