• Maddi

Hur klippa min nyss fyllda 2 åring?

Så fort saxen kommer fram börjar han skrika och vifta med huvudet som gör att jag inte vågar komma i närheten med saxen.

Har provat att sätta han framför tvn, dricker saft och äter något gott eller håller på med iPad och att pappan sitter framför och både pratat lugnt och sjunger. Men de går inte. Frisören tror jag inte heller att de går då han är blyg.

Jag har fått klippa han en gång för ca 8 månader sen och det gick bra, utan problem.

Jag bryr mig inte om att håret är långt bak och på sidorna, men jag vill försöka klippa luggen som snart hänger över ögonen. Hur kan man göra, några idéer?

• Svar på tråden Hur klippa min nyss fyllda 2 åring?
  • Maddi
    krompa skrev 2015-02-25 18:51:40 följande:

Barnens kusin klipps hos frisör eftersom hon är blyg och inte vågar röra sig, det funkar jättebra. Mina egna sitter stilla med en egen spegel i handen så de ser vad jag/maken gör. (Vi turas om att klippa barnen)

de skadar ju inte att testa hos en frisör. Men är mycket skeptisk till de :)
  • Maddi

Tack för era tips, ska testa på era idéer och hoppas att något fungerar :)

• Maddi
    fluu skrev 2015-02-26 19:18:13 följande:

Mutor och bara ta det värsta. Och skita i om det blir ojämt

Min dotter(tre år) ska klippas i helgen. Numer tycker hon att det är spännande eftersom man alltid får något man i vanliga fall inte brukar få, dvs kaka eller en liten present.

Jag har verkligen försökt deär med muta, men de funkar inte. Köpte tom hem choklad en bil han pekat på flera gånger, men det hjälper inte. Han tar upp händerna mot huvudet, om man håller i händerna viftar han på huvudet och då är det stor chans att skada honom med saxen
Svar på tråden Hur klippa min nyss fyllda 2 åring?