• Ruh

Trött på att min kille inte säger ifrån????

Jag tycker att ni helt klart kan säga nej.

En valp är ett stort ansvar och kan vara riktigt jobbig. Bita sönder, kissa/bajsa ner, fälla päls... och jag älskar djur. Har egen hund med.

Btw är det klokt att valpsäkra hemmet om hunden mot förmodan ska va hos er.

• Ruh

Om hunden är hos ts betyder det också att de inte kommer kunna åka iväg allihopa och äta, eller på något annat ej hundvänligt ställe.

Det är inte "bara att låta den komma dit". Jag hade inte pallat en valp helt själv som 14 åring.

• Ruh

Alltså varken du eller sambon vill ha hunden där?

Enkelt, hunden stannar i sitt hem och ägaren (exet) får lösa det med hunden. Vanligtvis tar man ledigt när man skaffar valp eftersom de inte kan vara ensamma. Hon får helt enkelt ta tag i sin självvalda situation utan att ni ska behöva anpassa era liv.

• Ruh
    aldente skrev 2015-02-26 11:16:08 följande:

Nej ingen av oss vill ha den här.

Är helt enig i vad du skriver. Dock tas det inget ansvar för hunden hos dotterns mamma.

Okej, förstår att det känns jobbigt den här situationen.

Det enda ni kan göra är att klart och tydligt säga att hunden inte är välkommen där. Eller ja, din man då. Tror att exet inte kommer förstå utan en spark i baken.

Jag tycker att ni har all rätt i världen att inte tillåta hunden i hemmet. Din man får ta mod till sig och vänligt men bestämt säga ifrån.

Tror det är bäst om du inte nödvändigtvis säger någonting.

Lycka till!
  • Ruh
    aldente skrev 2015-02-26 11:49:32 följande:

Ja det är ju så att man inte vill säga något för man vill inte blanda sig in i detta. Man kanske bara ska bita sig i läppen och acceptera?

Väldig svår situation detta.

Han är ju tyvärr insyltad även om han inte vill det. Nu handlar det om att finna sig i en situation eller göra något åt det. För som jag tolkar det så tror exet att det är okej att hunden är där, alternativt att hon drar nytta av att din sambo vill vara en snäll pappa.

Det är upp till er hur ni vill ha det. Är hon som alternativ 2 så finns det risk att det blir mer och mer saker som hamnar på er.
Svar på tråden Trött på att min kille inte säger ifrån????