• nymedlem

Trött på att min kille inte säger ifrån????

Ann Cistrus skrev 2015-02-26 08:49:53 följande:

Dessutom är det väl en ganska stor grej att skaffa hund? Det är väl något en normal familj har full konsensus om innan man tar sig an det? I detta fallet är det någon annan som tagit beslut om att ts familj ska ha hund. 

Om du själv skulle skaffa hund, hade du velat att det skedde om och när du själv var intresserad av det eller när någon annan kände för att komma och släppa av den utanför din dörr? 

Jag var 13 när jag fick en hund. Hade inga problem att ta hand om den. Min sambo har tagit hem sin hund till oss och även om det inte är min hund eller mitt val så har jag inga problem med det. Men så är jag inte svartsjuk på att hunden även bor hos hans ex ibland.
  • nymedlem
    aldente skrev 2015-02-26 12:32:15 följande:

Jag vet inte om du läst tråden men naturligtvis är jag frustrerad på min sambo med som inte har stake eller styrka att säga ifrån. Klart jag är förbannad på mamman, varesig hon är hans X eller inte. Man skaffar inte hund om man inte kan ta hand om den.

Samtidigt kan jag förstå din man. Det är nog inte det lättaste att säga nej när det gäller en gullig hundvalp.

Om dottern ringer efter träningen och vill bli hämtad för att hon inte orkar vänta 20 min på bussen, inte vill gå hem för att det regnar eller liknande så är det nog enklare att säga nej. Men en ny hundvalp....det skulle jag aldrig kunna neka om det gällde mitt barn.

Har hon eget rum hos er? Låt henne ha hunden där så får hon ta hand om kiss m.m.

Ställ krav på flickan men ge henne chansen att visa om hon kan ta hand om den eller ej.

Släpp tankarna på om mamman jobbar eller inte, kan nästan garantera att dottern velat ta med sig valpen oavsett.

Ras?
Svar på tråden Trött på att min kille inte säger ifrån????