Trött på att min kille inte säger ifrån????
Ansvaret ligger hos mamman. De har skaffat hunden. Skulle det varit ett gemensamt beslut mellan mamman och din sambo, så skulle det varit okej. Men att bara anta att valpen följer med, är inte okej.
Ni kan inte prata med mamman och bonusdottern och tala om att det är okej att ta med sig valpen när den är rumsren och mer tränad? Och tills dess så får mamman hitta ett sätt att ta hand om hunden när bonusdottern är hos er?
Jag har själv hundar, och ansvaret för en valp är INGET man tvingar över på en annan person. Det är ERT hem, och som några redan påpekat, så kommer en valp bitas o kissa o bajsa. Det handlar om att gå ut med hunden mitt i nätterna när den behöver kissa.
Valpsäkra hemmet, för den kommer ev. Bita i sladdar, möbler, skor m.m.
Den kan få i sig en massa olämpligt som kan krävas veterinärvård på flera tusen.
En valp är ett enormt stort ansvar, och har man inte varit med på beslutet att skaffa den, så ska man inte behöva ta hand om den heller.
Ts, säg ifrån på skarpen, sätt ner foten. Detta handlar knappast om bara pappa o dotter. Det är ditt hem också, och din röst väger lika mycket! Ge dig inte, stå på dig!