Flickan och kråkan skrev 2015-02-26 14:08:45 följande:
Det finns ju i stort sett ingen ergonomisk sele med möjlighet att bära ergonomiskt framåt....framför allt inte när de blir större. Ergon finns. Beco har en - obi tror jag den heter - men då är det också för huvudsakligen riktigt små barn.
Har du testat att bära på ryggen? Då sitter de ju på sätt och vis framåt. Är ditt barn så pass gammalt så tror jag att det rätt snart kommer att bli det naturliga. Testat att bära i buddha-position? Inte så ergonomiskt för bäraren men för barnet.
Sedan kan jag ju inte låta bli att undra om något blir knas när du ställer in alla remmar på selen när du upplever det så obekvämt. Låter märkligt. Vet att olika selar passar olika bärare olika bra men så direkt obekvämt låter besynnerligt. Har haft en butterfly II jag med, en boba 2G, angelpack, manduca (sambons), oh snap och wompat så testat rätt många. Använder du spädbarnsinlägget fortfarande?
Ok, så ergon är det jag får ställa mig in på då.
Nej inte på ryggen än, han är inte helt stadig. Buddha vet jag inte ens hur det skulle gå till med sele.
Ja, det har jag också undrat, men drar jag åt här och där så protesterar ungen ännu mer och jag känner att det blir riktigt obekvämt jag med. Så som han är i den nu är typ det han kan tolerera, och jag med. Så superobekvämt är det inte för mig, men fortfarande sitter den långt ifrån optimalt. För honom räcker inte nackstödet till heller, han tippar bakåt med huvudet och sjunker gärna ihop i den så det blir för obekvämt. Inget spädbarnsinlägg längre.